عسگری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ملت ایران حامی تیم مذاکره کننده خود در ژنو هستند

یک حقوقدان بین‌الملل گفت: ملت ایران حامی تیم مذاکره‌کننده خود در ژنو هستند و قطعا این دلگرمی‌ها دستاورد خوبی برای همه ما به دنبال خواهد داشت.

"يداله عسگري" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور عضو NPT به همه تعهدات خود تاکنون عمل کرده است، بنابراین تیم مذاکره کننده باید از حقوق هسته‌ای کشورمان در تمامی زمینه‌ها حمایت کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که اعمال تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه علیه کشورمان، هیچ مبنای حقوقی نداشته و حتی ضد حقوق بین‌المللی و حقوق بشر است، بنابراین تیم مذاکره کننده باید با هوشیاری و آگاهی کامل از موضع اقتدار روند مذاکرات را پیش ببرد.

عسگری افزود: عملکرد گذشته غرب موجب ایجاد بی‌اعتمادی در روابطمان با این کشور شده است، چرا که آنها به بهانه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، از این پرونده به عنوان اهرمی برای اعمال تحریم علیه کشورمان بهره گرفته‌اند، بنابراین امید است نمایندگان ایران در ژنو به این نکات ظریف توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی اظهارداشت: چنانچه ما سعی کنیم تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و برای کسب استقلال اقتصادی از سرمایه‌های داخلی کشور حمایت و در راستای عدم وابستگی به غرب ظرفیت‌سازی کنیم، غرب چاره‌ای جز تسلیم در برابر خواسته‌های به حق کشورمان نخواهد داشت.

این حقوقدان بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران حامی تیم مذاکره‌کننده خود در ژنو هستند و قطعا این دلگرمی‌ها دستاورد خوبی برای همه ما به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار