حبیبی:

عصبانیت نتانیاهو در توافق هسته‌ای نشان از پیروزی بزرگ ملت ماست

دبير كل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به موفقیت اخیر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور، گفت: همين كه نتانياهو اين توافقنامه را يك توافق بد توصيف كرده، كافي است که بدانيم پيروزي بزرگي بدست آورده‌ايم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدنبي حبيبي"  در پایان نشست هفتگی حزب متبوعش با اشاره به بيانات "مقام معظم رهبري" در ديدار فرماندهان بسيجي در هفته بزرگداشت بسیج، اظهار داشت: بسيج ضامن امنيت بقا و تداوم انقلاب است، همانطور كه برخي از مراجع عظام تقليد فرمودند، ما  هم در برابر گزينه نظامي دشمن بر روي ميز گزينه بسيج را داريم كه ميليونها جوان ايراني جان بر كف را در برمي‌گيرد.
 
وي با اشاره به گفتگوهاي ايران با 1+5 در ژنو   3 ،  تصریح کرد: بر اساس اخبار رسيده جمهوري اسلامي ايران با 1+5 به توافق رسيده و قدرت‌هاي جهاني حق غني‌سازي ايران را به رسميت شناخته‌اند و در مسير كاهش تحريم‌ها و توقف تهديدها هستند.

حبیبی اضهار داشت: ما اين پيروزي را اولاً به "رهبر معظم انقلاب" و ملت ايران تبريك مي‌گوييم،  ثانياً از زحمات طاقت‌فرساي تيم مذاكره كننده به ويژه دكتر ظريف تشكر مي‌نمائيم.
 
وی با بیان اینکه  پايه حقوقي همه تحريم‌هاي ظالمانه شوراي امنيت ملي و تحريم‌هاي يك جانبه آمريكا و اروپا اين است كه ملت ما حق غني‌سازي اورانيوم را ندارد، افزود:حال كه آنها اين حق را به رسميت شناخته‌اند خود بخود مبناي حقوقي تحريم‌ها و قطعنامه‌ها ابطال شده است، آنها بايد از ملت ايران عذرخواهي كنند.
 
دبيركل حزب موتلفه اسلامي با تاکید بر اینکه مقاومت ملت و هوشمندي "رهبر معظم انقلاب" و تدبير دولت كنوني اين پيروزي را نصيب مي‌كرد و بايد خداوند را به خاطر اين همه لطف شاكر باشيم، بیان داشت:  بدون شك نطق حماسي و شورانگيز "رهبري معظم انقلاب" در ديدار با فرماندهان بسيج در كسب اين پيروزي تعيين كننده بود؛ همچنين روشن است كه دشمن پيام مقاومت ملت ايران را در راهپيمايي عظيم و با شكوه 13 آبان امسال گرفته و  پيداست كه بايد از مقاومت ملت قهرمان ايران و هدايت‌هاي "مقام معظم رهبري" و پايداري دولت گذشته در دستيابي ايران به چرخه سوخت و ورود به باشگاه هسته‌اي جهان تشكر كرد.
 
وي افزود: همين كه نتانياهو اين توافقنامه را يك توافق بد توصيف كرده است و گفته ايران هر چه خواست بدست آورد، كافي است که بدانيم پيروزي بزرگي بدست آورده‌ايم،  البته براي قضاوت نهايي بايد متن توافقنامه را به دقت خواند تا دريابيم چه داديم و چه گرفتيم.
 
حبیبی در مورد توطئه رژيم صهيونيستي و تكفيري‌ها در انفجار تروريستي در مقر سفارت ايران در بيروت، با محكوم كردن اين جنايت و تبريك و تسليت به خانواده محترم شهدا اين اقدام ددمنشانه گفت: ارتش سوريه فتوحات خوبي را در پاك‌سازي تروريست‌ها در مرز لبنان بدست آورده است، چراکه اين انفجار عكس‌العمل وحشيانه و كوري نسبت به پيروزي‌هاي دولت و ملت سوريه است؛ اميدواريم همانطور كه سيد حسن نصرالله گفته است پاسخ مناسب به جنايتكاران وابسته به ا‌ستكبار و صهيونيسم داده شود و انشاءالله پاسخ اين وحشيگري خود را به زودي دريافت كنند.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پیروان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد گزارش 100 روزه رئيس جمهور به مردم خاطر نشان کرد:  دکتر روحانی در طرح برنامه‌هاي خود در ايام تبليغات انتخابات رياست جمهوري گفته بود "در برنامه ايشان افزون بر برنامه، براي حل مشكلات اقتصادي، اجتماعي، سياست داخلي، خارجي و فرهنگي، برنامه كوتاه مدت يك ماهه و صد روزه وجود دارد." اكنون كه مهلت 100 روزه به پايان رسيده مردم انتظار دارند، ببينند چه كارنامه‌اي در اين مورد وجود دارد.
 
حبیبی با بیان اینکه با مشكلات كشور انتظار نيست اتفاق مهم و قابل لمسي رخ داده باشد. ولي در هر حال گزارش دولت آگاهي دهنده به مردم در باره اقدامات دولت است، افزود: البته ما تلاش‌هاي اعضاي هيئت دولت طي 100 روز گذشته را ارج مي‌نهيم، نمي‌خواهيم آن را ناديده بگيريم، از طرفي توقعات مردم را هم نبايد بالا برد اما انتظار داريم دولت نقاط ضعف دولت گذشته را نداشته و از نقاط قوت دولت گذشته هم محروم نباشد.
 
 وی سطح تماس دولت با مردم را  ضعيف دانست و تصریح کرد:  سفرهاي استاني و  برنامه‌هايي براي نزديك شدن دولت با دردها و مشكلات مردم مي‌تواند مفيد باشد؛ دولت بايد پاسخگوي رهبري مردم و نمايندگان مجلس باشد، وظيفه نخبگان، احزاب و گروه‌ها نقد مشفقانه است اما دولت در اين مورد همت ويژه داشته باشد، در این زمینه گزارش دولت قدم مثبتی است و پس از گزارش مسلماً نقدهايي به اين گزارش ارائه مي‌شود، لذا شايسته است دولت نسبت به نقدهاي مشفقانه توجه ويژه كند.
 
 دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه تغييرات اتوبوسي در وزارتخانه‌ها و ادارات كل به توان مديريتي دولت آسيب مي‌زند، خاطرنشان کرد:  توصيه مي‌كنيم دولت به قولي كه به مجلس هنگام راي اعتماد داده عمل كند؛ ما قصد داريم اگر دولت با گفتمان خدمت، عدالت، پيشرفت همراهي كند بدون چشم‌داشتي به آن كمك كنيم، اين گفتمان مسير ملت ما در رسيدن به اهداف چشم‌انداز بيست ساله است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار