نگاهی بر کارنامه هنری گوردون لویت

گوردون لویت در چهار سالگی به یک گروه تئاتر موزیکال پیوست و در اقتباسی از داستان مشهور جادوگر شهر آز، نقش مترسک را بازی کرد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، نقش جوزف گوردون لوتی درفلیمل 50/50 را ابتدا قرار بود جیمز مک آوی بازی کند.

دانیل دی لوئیس، وارن اوتس، گری اولد من و جینا رولندز بازیگران محبوب او هستند.
از نواختن درام و گیتار لذت می‌برد.

در میان سی بازیگر مهم زیر سی سال به انتخاب نشریه اینتر تیمنت ویکلی درسال 2008، رتبه ششم را کسب کرد.

نقش آرتور را در فیلم سرآغاز ابتدا قرار بود جیمز فرانکو بازی کند،  اما به علت مشکلات جدول برنامه هایش، فرانکو ناچار به کناره گیری شد و کریستوفر نولان بعد‌ها این نقش را به جوزف گوردون لویت سپرد.

رفاقت نزدیکی با چنینگ تاتوم دارد. همچنین از میان بازیگر این که با آنها همبازی شده با لئوناردو دی کاپریو، زوئی دشانل، آن هاتاوی و امیلی بلانت دوست است.

مسیرشهرت


گوردون لویت در چهار سالگی به یک گروه تئاتر موزیکال پیوست و در اقتباسی از داستان مشهور جادوگر شهر آز، نقش مترسک را بازی کرد.

کمی بعد،‌ به کمک یک مدیر برنامه فرصت حضور در تبلیغات و سریال‌های تلویزیونی را پیدا کرد. در سال 1991 در مجموع تلویزیونی سایه‌های تاریک، هر دو نقش دیوید کالینز و دانیل کالینز را ایفا کرد.بازی در فیلم ‌های سینمایی را در 11 سالگی شروع کرد.

زمانیکه در فیلم بتهوون (1992) نقشی کوتاه را بر عهده گرفت. آغاز دوران شهرت او زمانی بود که در مجموعه تلویزیونی 3rd Rock from the sun  یکی از نقش‌های اصلی را به دست آورد و در فاصله سال های 1996 تا 2001  در تمام  139 اپیزود این سریال حضور داشت.

در این میان گوردون لویت کار در سینما را هم جدیتر دنبال کرد و در چندین فیلم ظاهر شد که مهمترین آنها ده چیز درباره تو که از آنها متنفرم( 1999)- اقتباس به روزی از نمایشنامه رام کردن زنن سرکش ویلیام شکسپیر- بود.

او که آن قدر بازیگری را  جدی گرفته بود که به خاطر رسیدن به اهداف ‌اش تحصیل در دانشگاه کلمبیا را رها کرده بود، کم کم به عنوان بازیگر نقش مکمل و گاهی نقش اصلی جایی برای خود در فیلم های سینمایی دست و پا کرد تا اینکه سرانجام با بازی در فیلم 500 روز سامر( 2009) به شهرت و اعتبار دست یافت.

از آن به بعد گوردون ویت در چندین و چند فیلم مهم بازی کرده و در عرض چهار سال، خودش را به یکی از مهمترین بازیگران جوان سینمای آمریکا بدل کرده است.

خصوصیات برجسته

چهره و استیل معصومانه و کمی کودکانه او، فرصت حضور در نقش هایی را برای گوردون لویت فراهم می ‌کندکه شاید کمتر بازیگر جوانی امکان باور پذیر بودن در آن نقش ها را داشته باشد.

جایزه ها

نامزد دو جایزه گلدن گلوب دررشته بهترین بازیگر مرد کمدی- موزیکال برای فیلم‌های 500  روز سامر( 2009) و 50/50 ( 2011).

پروژه‌های آینده

در سالی که گذشت فیلم دن جان را به عنوان اولین تجربه کارگردانی با بازی خودش، اسکارلت جوهانسن و جولیان مور ساخت. بازی در فیلم جدید سری شهر گناه( فرانک میلر، رابرت رودریگوئز) را در کنار یک دو جین بازیگر گردن کلفت به پایان رسانده است.

منبع: ماهنامه دنیای تصویر

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.