سرلشکر صفوی:

صهیونیست‌ها بزرگترین خطر امنیتی جهان و جنایتکاران بین‌المللی هستند

دستیار عالی و مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی با اشاره به جزئیاتی از اعدام صدام گفت: صهیونیست‌ها منابع اقتصادی سه ملت ایران، عراق و کویت را به نفع خود از بین بردند‌ لذا صهیونیست‌ها جنایتکارانی هستند که اکثر جنگ‌های خاورمیانه را ترتیب می‌دهند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار عالی و مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی در مراسم رونمایی از چهار کتاب منتشره جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اظهار داشت: درباره کتاب شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات کار مهمی صورت گرفته و ارزشمند است.
 
وی افزود: در همان ماه های اول جنگ، کویت یک میلیارد دلار کمک بلاعوض و عربستان چند میلیارد دلار به رژیم صدام کمک کردند.
 
سرلشکر صفوی درباره کتاب گذری بر رفتارهای مدیریتی شهید همت تصریح کرد: شهید همت یک معلم و جزو اولین پاسداران شهرضای اصفهان بود و بسیار زیبا تحلیل سیاسی می کرد و بسیار شجاع ، عابد و زاهد بود.
 
وی افزود: شهید همت و شهید مهدی باکری معمولا لباس بسیجی به تن می‌کردند و می‌گفتند؛ نمی‌خواهیم رزمندگان ما را به عنوان فرمانده بشناسند.
 
دستیار عالی و مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی، گفت: شهید همت در سال 62 در جزیره مجنون به شهادت رسید در این جزیره عراقی‌ها یک میلیون گلوله ریختند و این جزیره مانند گهواره در میان آب تکان می‌خورد.
 
وی تصریح کرد: با توجه به دستور امام(ره) که فرمودند جزایر مجنون باید حفظ شود، شهید همت که نیروهایش تمام شده بود به عنوان فرمانده لشکر 27 حضرت رسول (ص) از سردار حاج قاسم سلیمانی خواست که یک گروهان به او قرض دهد و شهید همت ترک موتور نشست تا به همراه یک نفر دیگر آن گروهان را بگیرد و به خط مقدم بیاورد که گلوله‌ای خورد و هردو به شهادت رسیدند.
 
دستیار عالی و مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی تصریح کرد: همه بسیجیان و فرماندهان در خط می‌جنگیدند و این نیروها ایستادند تا جزیره حفظ شود.
 
سرلشکر صفوی درباره کتاب قوی‌ترین شریک جرم که به بخشی از کمک‌های آمریکا به رژیم صدام اشاره دارد، گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها و کشورهای عربی در جنگ علیه ایران با هم شریک بودند و بسیار جالب است که در جنگ علیه سوریه نیز همین اتحاد برقرار است.
 
وی افزود: صهیونیست‌ها منابع اقتصادی سه ملت عراق، ایران و کویت را در دو جنگ به نفع خود از بین بردند.
 
دستیار عالی و مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی اظهار داشت: صهیونیست‌ها جنایتکارانی هستند که اکثر جنگهای خاورمیانه را ترتیب می دهند و هم اکنون یکی از عوامل اصلی جنگ در سوریه و مسائل مصر، صهیونیست‌ها هستند که هرچقدر کشته شوند به نفع آنها است.
 
وی تصریح کرد: بزرگترین خطر امنیتی جهان صهیونیست‌ها هستند آنها و آمریکایی‌ها و برخی از کشورها جنایتکاران بین الملل هستند.
 
سرلشکر صفوی درباره دیگر کتاب رونمایی شده با عنوان اطلس جنگ ایران و عراق به چند زبان گفت: من تمام خاطرات چرچیل در جنگ جهانی دوم را خوانده ام و او نوشته، سیاستمدار کسی است که به یک صورتی بیاندیشد و به یک صورت دیگر با مردم حرف بزند و کار و عملش نیز یک جور دیگر باشد که این سیاست انگلیسی است.
 
وی افزود: ما باید مواظب باشیم در ایران دچار چنین سیاستمدارانی نشویم، ما  ایرانیان مسلمانان و انقلابیون پس از 34 سال این موضوع را بهتر می‌فهمیم.
 
دستیار عالی و مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی با اشاره به اینکه هر صفحه و رنگ نقشه های چاپ شده در کتاب اطلس جنگ و سایر کتابها باید 3 تا 5 بار چاپ شود، اظهار داشت: کشورهای عربی هنوز هم فکر می کنند عراقی ها مظلوم واقع شده اند، در حالیکه رژیم ملعون صدام هم به ملت ایران و هم به ملت های عراق و کویت خیانت کرد و مثل یک موش او را از آن سوراخ بیرون آوردند.
 
سرلشکر صفوی تصریح کرد: وقتی می خواستند صدام را برای اعدام ببرند، هیچ کس جرات امضای حکم او را نداشت، اما نوری مالکی نخست وزیر عراق با شجاعت حکم اعدام صدام را امضاء کرد و نیروهای مقتدی صدر وی را برای اعدام بردند.
 
وی افزود: صدام دائما می‌گفت من را نزد فرمانده آمریکایی‌ها ببرید آنها مرا اعدام نمی‌کنند، اما وقتی دید قضیه جور دیگری است، آخرین وصیت خود را کرد و گفت: از فارس‌ها بترسید و این ایرانی‌ها هستند که من را اعدام می‌کنند که نشان دهنده این بود که وی هنوز خباثت و حماقتش را داشت.
 
سرلشکر صفوی تصریح کرد: صدام بسیار قصي‌القلب بود و دو داماد خود که به اردن پناهنده شده بودند و او برای بازگشت آنها امان نامه فرستاده بود را در همان مرزها اعدام کرد.
 
دستیار عالی و مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی گفت: وقتی صدام حلبچه را بمباران کرد، من در تپه ای نزدیک آنجا بودم و با بی‌سیم با محسن رضایی و آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در ارتباط بودم.
 
وی افزود: بمب‌های شیمیایی مانند قارچ بر سر مردم می ریخت بیش از 5 هزار نفر از مردم حلبچه و بچه ها و زنان را هدف قرار داد که در تماسی که با آقایان رضایی و هاشمی داشتم آنها این موضوع باورشان نمی شد.
 
وی خاطرنشان کرد: کردهای حلبچه که بسیار خوش قیافه نیز هستند، در هر کدام از آمبولانس ها حدود 20 تا 25 نفرشان جا گرفتند تا آنها را به بیمارستان برسانیم، اما مجامع جهانی درباره این جنایت که در آخر جنگ در سال 67 صورت گرفت، نیز سکوت کردند و واقعا یک جنایتکار بزرگ را حمایت نمودند.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: دستیار ، عالی ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار