"بلومبرگ" گزارش داد

"تهران" پربازده‌ترین "بورس" در منطقه اروپا، آفریقا و خاورمیانه

شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با رشدي معادل 4.72 درصدی در مکان نخست بورس‌هاي منطقه بورس‌هاي منطقه اروپا، آفريقا و خاورميانه قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، شاخص کل بورس تهران که نمايانگر بازدهي سرمايه گذاران است به روند صعودي خود در هفته پيش ادامه داد و  از 78 هزار و 424 واحد به 82 هزار و 129 واحد رسيد.

بر اساس این گزارش، شاخص بورس "تهران" (TEHRAN TEPIX) با 4.72 واحد افزايش در هفته پيش در صدر بورس‌هاي منطقه اروپا، آفريقا و خاورميانه قرار گرفت و بورس "مکزيک" با افزايش 3.16 درصدي در مقام دوم و بورس "آلمان" با افزايش 2.02 شاخص "داکس" در مقام سوم قرار دارد.

بيش‌ترين کاهش را بورس "مصر" با 4.23 درصد افت به ثبت رساند و پس از آن بورس "روسيه" با افت 2.78 درصدي شاخص RTS دومين بازار منفي دنيا لقب گرفت.

شاخص بورس اوراق بهادار تهران که امسال از 38 هزار واحد آغاز کرد، در پايان معاملات امروز شنبه هم با 1443 واحد افزايش به 83 هزار و 573 واحد رسيده و بازدهي بورس در سال جاري به حدود 119 درصد بالغ شده است.

ارزش بازار سهام نيز 408 هزار و 685 ميليارد تومان است که در کنار شاخص بورس دو رکورد تازه محسوب مي‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تهران ، بورس ، پربازده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۴۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
خوب اگه این بورس این همه موفق هست چرا اونو به کشورهای دیگه پیشنهاد نمی کنیم اگه این بورس این همه موفق و پر بازده هست چرا ما این تاثیر رو در تولید نمی بینبیم چرا خودمان رو گول می زنیم !!!
آخرین اخبار