گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

احمدی‌نژاد دلش برای تلویزیون تنگ شده/ تحلیل مداح معروف از بازی لیلا حاتمی/ بانوی اول سوریه کیست

احمدی‌نژاد: مردم از دولت ناراحتند، "من بیکار نیستم؛ رئیس‌جمهورم"، تحلیل مداح معروف از بازی لیلا حاتمی، بانک گمنام هندی برنده بزرگ تحریم ایران، احمدی‌نژاد دلش برای تلویزیون تنگ شده، وقتی روحانی احمدی‌نژاد را به مناظره فراخواند و او نیامد، عدم ارائه اطلاعات رسوایی جنسی کشیشان به سازمان ملل، تحلیل مداح معروف از بازی لیلا حاتمی، بانوی اول سوریه کیست؟ و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

پاسخ کاربران ایرانی به سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا

روزنامه کیهان امروز نوشت: کنکاش درباره معنی واژه زمین‌خواری به انگلیسی کار دست سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا داد.

به گزارش نامه‌نیوز، "آلن ایر" سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا که در فیس‌بوک به زبان فارسی پست می‌گذارد، دیروز ترجمه یک واژه فارسی را از مخاطبان خود پرسیده است: "بهترین ترجمه انگلیسی برای زمین‌خواری چه است؟" این سؤال سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با واکنش کاربران ایرانی مواجه شد و کاربران ایرانی پاسخ جالبی به وی داده‌اند. کاربران ایرانی در پاسخ به سؤال بهترین ترجمه برای واژه زمین‌خواری نوشته اند: "اسرائیل"!



احمدی‌نژاد: مردم از دولت ناراحتند

محمود احمدی‌نژاد، در آخرین جلسه با حضور برخی همکارانش در دولت دهم، پیش از تخلیه ساختمان لادن، مطالبی بیان کرده که جهان، مدعی است به بخشی از آن دست یافته و نوشته: احمدی‌نژاد در این جلسه با اشاره به اینکه هنوز ارتباطش را با مردم حفظ کرده گفته است که خودم شخصا با خیلی‌ها مرتبط هستم و مردم از دولت ناراحت هستند.

وی می‌گوید: روحانی برای اصلاح داخلی نگاه به خارج دارد و این جواب نخواهد داد و مردم هم به زودی خواهند فهمید و در ادامه با کنایه می‌گوید که حالا دیگر کشور گل و بلبل شده‌ است و ظاهرا فقط مشکل من بودم! و به مذاکره با آمریکا هم اشاره کرده و گفته است که زمان من بهترین موقع برای این کار بود. آن موقع باید نرمش قهرمانانه مطرح می‌شد که نشد! هاشمی الان دور برداشته، آن موقع از من می‌ترسید. روحانی هم با عملکرد بدش کار را به جایی خواهد رساند که مردم به این حرف برسند که اشتباه کرده‌اند که به او رای داده‌اند.

وی اشاره کرده است که دلیل دشمنی این‌ها با من این است که من پول مردم را به خودشان داده‌ام ولی این‌ها مانده‌اند و نمی‌توانند پولش را تامین کنند! و روحانی زمان انتخابات به من پیام داد که از من حمایت کن و کمک کن، حق و حقوق و سمتت محفوظ خواهد بود که من قبول نکردم!

رئیس دولت دهم گفت: لاریجانی‌ها با وجود اینکه من کنار رفته‌ام هنوز دارند علیه من کار می‌کنند و پایگاهمان در بین طبقه محروم هم ضربه خورده که برای ترمیم آن باید تلاش کنیم، هچنین در این جلسه تصویب می‌شود که برای پاسخگویی به سیاه‌نمایی درباره عملکرد دولت نهم و دهم، یک سایت اینترنتی راه‌اندازی و عملکرد دولت نهم و دهم به صورت شفاف منتشر شود.

چرا مثال‌های زیباکلام این شکلی است؟

زیباکلام در گفتگو با روزنامه ابتکار گفته بود: "اگر شما سند پيدا کرديد که آقاي دکتر توکلي يک ريال از اموال بيت‌المال را مستقيم و غيرمستقيم بطور نامشروع برداشته و استفاده کرده باشد من اسمم را عوض مي‌کنم و ميگذارم مثلاً پريچهر زيباکلام و لباس زنانه تنم مي‌کنم."

بولتن
در مطلبی طنز نوشت: حالا چرا لباس زنانه؟! باور کنید شما همین طوری زیبا هستید! جسارتا با آن موی کم و بینی زیاد(!) چندان با لباس زنانه زیبا به نظر نمی‌رسید! یعنی منظورتان این است که لباس زنانه بر تن کردن خیلی ضایع است که اگر حرفتان اشتباه بود، می‌خواهید این کار را بکنید؟! ... عجب روشنفکری! ... باز صد رحمت به فوتبالیست‌ها که وقتی می‌خواهند کل کل کنند، مثلا می‌گویند: "اگر به لیگ یک سقوط کنیم از بالای برج میلاد می‌پرم!" و یا اینکه: "اگر به جام جهانی نرویم توپ فوتبال را قورت می‌دهم!"

زیباکلام مناظره با سلیمی نمین گفته بود: "به اولین اعلامیه دانشجویان پس از تسخیر لانه جاسوسی نگاه کنید باور نمی‌کنید که این‌ها را بچه مسلمان‌ها نوشتند. اگر این تفکر اسلامی بچه مسلمان‌ها باشد من اسم خودم را می‌گذارم فرنگیس."

در این خصوص احتمالا تازه مشخص شده است که اون خواننده هه که چند وقتی هست از اون ور آب، اومده اینطرف آب؛ شعر: "آخ که دیگه فرنگیس، عشق تو داغونم کرد!" رو برای کی خونده!  

و جدیدا هم زیباکلام گفته است: "‌انرژی هسته‌ای چه گلی بر سر ما زده است؟!"

فقط می‌خواستیم بگوییم ما که رویمان نمی‌شود هر سه این جملات را با هم جمع کنیم! "لباس زنانه بر تن کردن!"، "گل زدن بر سر" و "گذاشتن اسم پریچهر یا فرنگیس بر روی خود!" به نظر شما چرا کلا مثال‌های آقای زیباکلام این شکلی است؟! به نظر می‌رسد ایشان به چند مشاور نیاز دارد که چند مثال دم‌دستی به ایشان یاد بدهد تا در صحبت‌هایش اینقدر گاف ندهد!



عکس‌های منتخب ۲۰۱۳ مجله تایم

به گزارش الف، مجله تایم در آخرین شماره خود تعدادی عکس را به عنوان بهترین عکس‌های سال ۲۰۱۳ میلادی انتخاب کرده است که اکثر این عکس‌ها در میان خشونت‌ها و تظاهرات‌ها گرفته شده‌اند.

"تظاهرات در استانبول"  هزاران تن از شهروندان ترکیه‌ای در شهر استامبول، پایتخت این کشور دست به تظاهرات زده بودند.



ماراتن بوستون



این یکی از عکس‌های جنجالی جهانی است؛ در پی آتش‌سوزی در منطقه تاسمانیا استرلیا خانواده‌ای در هوای بسیار سرد زیر یک پل گیر افتاده بودند.



فردی عراقی که در جنگ بدنش، بویژه صورتش دچار آسیب‌دیدگی شدید شده است.



القاعده در حال ذبح فردی در حلب، عکاس اعلام کرده است که خانواده این مرد شاهد این لحظه بوده‌اند.



فیلم زندگی "هیلاری کلینتون" سال آینده کلید می‌خورد

کمپانی فیلم "لاینزگیت" از آغاز فیلمبرداری فیلم "رودهام" درباره زندگی وزیر امور خارجه سابق آمریکا در سال 2014 خبر داد.

به گزارش ایسنا، فیلم رودهام که به زندگی هیلاری کلینتون در اوایل دهه 70 میلادی می‌پردازد، هم‌اکنون مراحل پیش‌تولید را سپری می‌کند و قرار است از سال آینده میلادی فیلمبرداری خود را آغاز کند و "جیمز پانسولت" قرار است کارگردانی این فیلم زندگی‌نامه را بر عهده گیرد و از تابستان امسال نام "کری مولیگان" به عنوان گزینه اصلی ایفای نقش کلینتون مطرح شده است.

عدم ارائه اطلاعات رسوایی جنسی کشیشان به سازمان ملل

واتیکان ارائه اطلاعات به سازمان ملل درباره سوء‌استفاده جنسی کشیشان از کودکان را منوط به درخواست رسمی دولت کرد و مخالفت کلیسا در پی درخواست‌های متوالی کمیته سازمان ملل فعال در حقوق کودکان که عالیترین نهاد سازمان ملل در زمینه حقوق کودکان است، اعلام شد.

به گزارش فارس، بر اساس این گزارش، کلیسای واتیکان در توضیحی در این مورد گفته است که مسئول رفتار کلیساهای کاتولیک در سراسر جهان نیست و تا زمانی که دولت درخواست رسمی برای دسترسی به این اطلاعات در زمینه همکاری قانونی را مطرح نکند، این اطلاعات را  در اختیار نخواهد گذاشت.

واتیکان بنابر کنوانسیون 1990 باید در این مورد گزارش می‌داد و در سال 1994 نیز این گزارش را در اختیار گذاشت اما پس از آن دیگر گزارشی تهیه نکرد تا اینکه سال گذشته به دنبال ادامه افشای رسوایی‌های اخیر دوباره باید این کار را انجام دهد.

 من بیکار نیستم، رئیس‌جمهورم

خبرآنلاین در مطلب طنزی نوشت: هر شغلی یک ساعت کاری دارد. الّا بیکاری، بیکاری یک شغل تمام‌ وقت است. آدم بیکار همه 24 ساعت را مشغول بیکاری است. لذا برای هیچ کاری وقت پیدا نمی‌کند چون دائم سر کار است. احمدی‌نژاد آن روزهایی که رئیس‌جمهور بود (که عمراً کسی یادش نمی‌رود!) برای همه‌کار وقت داشت اما حالا دیگر وقت ندارد. برای همین علی‌رغم قانونگرایی غلیظ و شدید طبیعتاً نمی‌تواند به دادگاه برود. نرفتن احمدی‌نژاد به دادگاه ممکن است منجر به حکم غیابی شود.

اما از آنجایی که آدمیزاد به تلاش زنده است، در همین احوالات بی‌دقتی احمدی‌نژاد نامه‌ای به روحانی نوشته و در آن درخواست مناظره کرده است. آیا احمدی‌نژاد فکر می‌کند بعد از هر مناظره نفر برنده رئیس‌جمهور می‌شود؟ حریف را هم نباید دست‌کم گرفت. روحانی مناظره کردن بلد است. مثلاً در مناظره با قالیباف گفت: "من سرهنگ نیستم، حقوقدانم!" و برنده شد. لذا هر آیینه ممکن است در مناظره با احمدی‌نژاد بگوید: من بیکار نیستم، رئیس جمهورم!

در بخشی از نامه احمدی‌نژاد به روحانی آمده، "همچنین در امر انتخابات اخیر ریاست جمهوری، در شرایطی که دولت دهم در فقدان نماینده‌ای از خود در رقابت انتخاباتی و مآلا پاسخگویی - آماج حجم سنگین و گسترده‌ای از اتهامات و انتقادات ناروا بود - به خوبی و شایستگی به وظیفه شرعی و قانونی خود در صیانت از آرای مردم عمل کرد و با برگزاری انتخاباتی قانونی و سالم ظرفیت بالای خود را به ظهور رساند. همین پاراگراف سؤالات عجیبی را به ذهن متبادر می‌کند.

مگر دولت وظیفه‌ای غیر از این در قبال انتخابات دارد؟ مگر دولت خاتمی کاری غیر از این کرد که شما رئیس‌جمهور نهم شدید؟ مگر اینکه دولت کاندیدایی در رقابت‌ها داشته باشد، تأثیری در صیانت از آرای مردم و وظایف شرعی و قانونی دولت دارد؟ در انتخابات دهم که خود شما رئیس‌جمهور بودید و ضمناً کاندیدای دولت بودید، مگر خدایی نکرده شک و شبهه‌ای در کار بود؟ یادتان باشد کسانی که شک و شبهه مطرح کردند الان کجا هستند!

احمدی‌نژاد دلش برای تلویزیون تنگ شده؟

جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود نوشت: بعضی از مشاوران رئیس‌جمهور روحانی به پیشنهاد محمود احمدی‌نژاد مبنی بر مناظره با آقای روحانی درباره گزارش 100 روزه وی واکنش نشان دادند. این واکنش‌ها هر چند منفی بود ولی نشان داد آن‌ها متوجه اصل موضوع نشده‌اند و در دام احمدی‌نژاد افتاده‌اند. صاحب نظران معتقدند علت این قبیل پیشنهادها اینست که احمدی‌نژاد دلش برای تلویزیون تنگ شده است.

 بانک گمنام هندی برنده بزرگ تحریم ایران

یک بانک گمنام هندی یکی از برندگان اصلی تحریم‌های غرب علیه ایران بوده است و از محل واریز میلیاردها دلار از پول نفت ایران به حساب‌های آن، سود خوبی عاید خود کرده است. بانک "یو سی اوی" هند قبلا یکی از موسسات مالی نه چندان قدرتمند هند بود، اما پس از آنکه در سال 2012 برای پس‌انداز روپیه‌های حاصل از فروش نفت ایران انتخاب شد، شاهد افزایش درآمد و سود بود. میزان ذخایر روپیه ایران در این بانک به بیش از 3 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش تسنیم، آرون کائول، رئیس بانک یو سی او گفت: "این همکاری با ایران سکوی پرشی برای ما بود...همچنان زمینه پیشرفت بسیار گسترده است. ما به یک بازیگر حاشیه‌ای در صنعت بانکداری تبدیل شده بودیم، اکنون ما در حال بازگشت هستیم".

یو سی او قادر است از این پول هنگفت در فاصله زمانی که بین واردات و صادرات وجود دارد استفاده کند. واقعیت این است که میزان پول نفت ایران بسیار بیشتر از ارزش صادرات کالاهای مختلف هندی به این کشور است و این پول به خصوص از این جهت با ارزش است که بانک‌های هندی به موجودی حساب‌های جاری بهره‌ای نمی پردازند، اما می‌توانند آن را به مشتریان دیگرشان وام بدهند و پول نفت سپرده گذاری شده ایران در این بانک که مبلغ آن به 3 میلیارد دلار می‌رسد، حدود 12 درصد مجموع سپرده‌های مشتریان بانک یو سی او را تشکیل می‌دهد.
 
گل‌های معترضان تایلندی، درهای کاخ نخست‌وزیری را گشود

عصرایران نوشت، ادامه تظاهرات معترضان دولت و طرفدار اتحادیه اروپا در شهر کی‌یف اوکراین



معترضان تایلندی روز گذشته با برداشتن موانع از سوی پلیس وارد محوطه کاخ نخست‌وزیری شدند




دستگیری نوجوان فلسطینی معترض به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسراییل از سوی سربازان اسراییلی در روستایی در نزدیکی بیت لحم



عواقب عدم پذیرش مناظره از سوی دولت

علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای محمود احمدی نژاد در دولت نهم و دهم با بیان اینکه درخواست مناظره احمدی‌نژاد از روحانی ربطی به مجادله‌های گزارش 100 روزه ندارد، گفت: رئیس یک دولت پاسخگو، با دعوت دکتر احمدی‌نژاد برای مناظره، برخوردی منطقی و منصفانه داشته باشد.

وی در گفتگو با مهر،  با اشاره به اینکه این دعوت با هدف مجادله و منازعه با رئیس‌جمهور بر سر ادعاهای مطروحه در گزارش صد روزه انجام نشده است، گفت: دکتر احمدی‌نژاد بر مبنای احساس تکلیف دینی و ملی، از ایشان دعوت به مناظره کرده است و اگر به آن پاسخ مثبت داده نشود، اولا دولت جدید خود را از شناخت درست وضعیت کشور و مردم را از حق دانستن محروم خواهد کرد، ثانیا تکلیف از رئیس‌جمهور سابق برای کمک به دولت جدید ساقط خواهد شد و ثالثا اگر رئیس‌جمهور و اعضای دولت، تمام وقت دولت جدید را به تخریب دولت قبل بگذرانند، قطعا هیچ پاسخی جز سکوت از دکتر احمدی‌نژاد نخواهند شنید.

وقتی روحانی احمدی‌نژاد را به مناظره فراخواند و او نیامد!

محمود احمدی‌نژاد در حالی انتظار مناظره روحانی با خود را دارد که در خرداد سال 88، دعوت روحانی به مناظره با خود را نپذیرفته بود.
در سال 88 بعد از طرح برخی مسایل درباره پرونده هسته‌ای، روحانی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و آرامش در آستانه انتخابات گفته بود: "چنانچه رئیس‌جمهور محترم حاضر به دفاع از اظهارات خود پیرامون دیپلماسی هسته‌ای نظام باشند، آمادگی دارم جهت تنویر افکار عمومی با ایشان مناظره داشته باشم".

حسن روحانی که آن زمان رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد در مورد بیانیه سعدآباد به مهر گفته بود: از اینکه موضوع ملی و بسیار مهمی چون فناوری هسته‌ای که یک دستاورد تاریخی برای ملت ایران و فراتر از دولت‌ها است، به یک ابزار انتخاباتی و رقابت سیاسی تبدیل شده است، متاسفم.



با این وصف، احمدی‌نژاد چگونه انتظار دارد روحانی به دعوت او به مناظره پاسخ مثبت دهد؟

پاسخ رئیس‌جمهور به درخواست مناظره از سوی احمدی‌نژاد
    
جهان نوشت: چندی پیش حجت‌الاسلام روحانی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری ضمن انتقاد از صداوسیما در ندادن وقت به کسانی که در مناظره‌ها، اسم آن‌ها برده شده بود، تلویحا پاسخ امروز دعوت احمدی‌نژاد به مناظره را داده بود.


آقای روحانی! مشکل از شانس خودتان است

عصرایران در مطلب طنزی نوشت: آقای رئیس‌جمهور! در آن برنامه گفتید: "به مردم بزرگ ایران وعده داده بودم که علاوه بر برنامه چهار ساله دولت تدبیر و امید، برنامه کوتاهی هم برای یک دوره 100 روزه داشته باشم و در پایان 100 روز کار دولت، عملکرد دولت را در طول آن 100 روز، به ملت عزیز گزارش دهم."

من از شما می‌پرسم! چرا بقیه وعده‌هایتان را به یاد ندارید؟! مگر قول نداده بودید نفت را سر سفره‌های مردم بیاورید؟! مگر وعده نداده بودید سالی شونصد میلیون شغل ایجاد می‌کنید؟! از آن اسامی مفسدهای اقتصادی که در جیبتان هست چه خبر؟! ...

-چیه پسر؟! چی میخوای؟! ...(ببخشید این آبدارچی روزنامه وقتی چایی می‌یاره نگاهی هم به مقاله‌ام می‌اندازه و غلط‌های املایی‌ام رو میگیره!) آبدارچی: ببخشید! الان ایران رئیس‌جمهورشون عوض شده! اون این قول‌ها رو نداده بودها! - برو کشمش و خرما بیار، من با قند نمیتونم چایی ام رو بخورم! ...     

آقای رئیس‌جمهور! اصلا چرا هر 100 روز گزارش عملکرد می‌دهید؟! رئیس‌جمهور خوب آنست که روزی 100 بار گزارش بدهد! اصلا اینقدر گزارش بدهد که وقت برای انجام هیچ‌کاری نداشته باشد! مثل یک بنده خدایی که اینقدر نامه‌های مردم را می‌خواند که دیگر وقتی برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها برایش باقی نمی‌ماند!

آقای رئیس جهور! شما گفتید: "مشکلات را با مردم در میان خواهید گذاشت." آخر چرا؟! ...مگر شما به انرژی منفی و مثبت اعتقاد ندارید؟! آیا قصد دارید با دادن انرژی منفی به مردم باعث سرخوردگی آن‌ها شوید؟! ... شما بهتر است همواره طوری صحبت کنید که مردم خیال کنند اوضاع گل و بلبل است! مثلا اگر خزانه خالی بود، الکی بگویید همه پول‌ها را داده‌ایم طلا خریده‌ایم و به اندازه مصرف شونصدسال ممکلت طلا داریم! مطمئن هم باشید کسی از شما نمی‌پرسد مردمی که نان ندارند، می‌خواهند طلا را برای کجا مصرف کنند!

آقای رئیس‌جمهور! شما در ابتدای صحبتتان با بهانه اینکه می‌خواهید بگویید از دولت گذشته چه ارثی به شما رسیده است و با آن ارث چیکار کرده‌اید، از ارثی که به شما رسیده بود انتقاد کردید!! اما بایستی بدانید بالاخره روزگار همین است دیگر! یک نفر از پدر خود ویلا و ماشین آخر سیستم به ارث می‌برد و دیگر از پدرش کچلی را! شانش شما هم این بوده است دیگر!مشکل از شانس خودتان است ، لطفا فرافکنی نکنید.

تحلیل مداح معروف از بازی لیلا حاتمی

سعید حدادیان درباره بازی لیلا حاتمی در فیلم سر به مهر گفته: اولا خوشحالم که به موضوع نماز نگاه شد و این کار مبارکی است. البته مسئله اصلی این فیلم، نماز نیست و در واقع اولویت اصلی فیلم، بیماری کمرویی است و نماز تحت‌الشعاع این مسیله قرار گرفته است.

به گزارش فارس، این فیلم تازه‌ترین بازی لیلا حاتمی در سینما، به اکران سینما رسیده است. پیش از این تصاویری از حضور سعید حدادیان مداح معروف، در افتتاحیه فیلم، دیده بودید و حدادیان نیز در گفتگویی درباره بازی لیلا حاتمی در این فیلم گفته: "کم‌رویی مسیله‌ای نیست که برای همه جذابیت داشته باشد و این خانم لیلا حاتمی است که بار فیلم را به دوش کشیده، انگار تیاتری است که خانم لیلا حاتمی روی پرده سینما به آن جان بخشیده است. صحنه گریه لیلا حاتمی با آن میمیک، کار هر هنرپیشه‌ای نیست".

کلافگی شدید کاخ سفید از انتقادات اسرائیل به توافق ژنو

یک مقام دولت اوباما می‌گوید: کاخ سفید به شدت از انتقادات آشکار مقامات اسرائیلی در مورد توافق موقت ایران و غرب کلافه شده است. مقامات اسرائیلی می‌گویند که آمریکا در تلاش برای حل مسئله  هسته‌ای ایران از مسیر دیپلماسی است اما به هر قیمتی مصمم به اجتناب از رویارویی با ایران نیست.

به گزارش انتخاب، تایمز اسرائیل نوشت: نتانیاهو و اوباما دارای ارتباط تلفنی معمول و منظم بر سر مسئله هسته‌ای هستند اما یک مقام ارشد آمریکا می‌گوید: ما می‌فهمیم که در اسرائیل برای اتخاذ موضعی تند علیه ایران حمایتی آشکار وجود دارد و دولت آمریکا به دنبال اجتناب از رویارویی با ایران نیست اما پنجره‌ای وجود دارد که دولت جدید در ایران و تصمیم اوباما باعثش شده، آن هم بیش از هر زمان دیگری. ما اهرم خودمان را داریم و می‌خواهیم از آن استفاده کنیم.

براساس این گزرش، اختلاف اوباما و نتانیاهو مسئله‌ای است که دولت آمریکا با آن کنار آمده و دیگر یک بحران محسوب نمی‌شود.

اوباما بعد از 50 سال آمریکایی شد

باراک اوباما که در چهارم آگوست 1961 در ایالت هاوایی متولد شده، فرزند یک پدر کنیایی و یک زن آمریکایی از اهالی ایالت کانزاس است. خبرگزاری فرانسه خبر داد که عموی "باراک اوباما" پس از چندین دهه زندگی در ایالات متحده آمریکا به تازگی گرین کارت دریافت کرده است.
 


به گزارش جام، به گفته "مارگارت ونگ" وکیل مدافع "اونیانگو اوباما"، وی پس از 50 سال زندگی در آمریکا با دریافت این مدرک، به عنوان شهروند رسمی این کشور شناخته می‌شود.
 
رهبر معظم انقلاب در حال درو کردن گندم در روستای فردو

 در بخشی از مستند "فردو یعنی بهشت" تصویری از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پخش شد که ایشان با حضور در روستای فردو مشغول درو کردن گندم هستند.




گزافه‌گویی سعدالحریری علیه دبیر کل حزب‌الله

رئیس جریان المستقبل لبنان که غلام حلقه به گوش سعودی‌هاست در واکنش به اظهارات شب گذشته دبیر کل حزب‌الله اتهامات بی اساسی را علیه این حزب مطرح کرد و سعد الحریری مدعی شد: اظهارات حسن نصرالله درباره دخالت عربستان در اقدامات تروریستی عراق و لبنان بی‌اساس است و حزب‌الله عامل اساسی ترور رفیق الحریری است و این حزب به تعدادی از کشورها تروریست ارسال کرده است.

به گزارش تسنیم، الحریری ادعا کرد: نصرالله حقایق را تحریف می‌کند و به دنبال اقدامات در سوریه است و از انفجار دو مسجد در طرابلس حمایت می‌کند. وی زبانی به کار می‌گیرد که نهایت آن تخریب روابط لبنان و متهم کردن سعودی‌ها در همه جنگ‌های منطقه‌ای و عربی از پاکستان گرفته تا عراق، سوریه، بحرین و لبنان و انفجار سفارت ایران در بیروت است. رهبر جریان المستقبل و عنصر وابسته به سعودی‌ها مدعی شد که نصرالله فراموش کرده است که حزب‌الله متهم اصلی بی‌ثباتی لبنان و دامن زدن به مشکلات میان اهل تسنن و شیعیان است.


ادعای الشرق الاوسط درباره ظریف

عبدالرحمن راشد سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط و مدیرکل شبکه تلویزیونی سعودی العربیه در مطلبی در شماره امروز روزنامه الشرق الاوسط نوشت: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به شیوه قدیمی ایران برای استفاده از رسانه‌ها به عنوان اهرم فشار سیاسی متوسل شد و وی (ظریف) گله و شکایت کرد که خواهان سفر به عربستان بود اما آن‌ها (مقامات عربستان) درخواستش را نپذیرفته‌اند درحالی که حقیقت برعکس است و آن‌ها با درخواستش موافقت کرده بودند و زمانی را برای ملاقات با همتای سعودی‌اش تعیین کردند اما وی نپذیرفت.
 
به گزارش فارس، وی در ادامه به مطالب منتشر شده در رسانه‌های ایرانی و نقطه نظرات مفسران درباره روابط ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پرداخت و آن‌ها را واقعی ندانست و افزود: با کمال سادگی، این‌ها پروپاگاندای ایران است که می‌خواهد القا کند که تغییر کرده است و تمایل به آشتی دارد اما کشورهایی مثل عربستان مقاصدی عکس آن را دارند.

نویسنده الشرق الاوسط افزود: اگر ظریف و دولت روحانی برای برقراری آشتی فراگیر در منطقه تمایل دارند لازم است که تماس‌های جدی بدور از تبلغات و فشارها وجود داشته باشند. آشتی ایران با آمریکا به تنهایی هرگز در تغییر مواضع کشورهای عربی حوزه خلیج فارس موفق نخواهد بود زیرا آن‌ها درباره یک سری مسائل اتفاق نظر و درباره مسائل دیگری اختلاف نظر دارند، ایرانی‌ها اگر در برقراری آشتی صادق باشند؛ برادران و دوستان واقعی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواهند دید، آیا ما حقیقتا با ایران جدیدی روبرو هستیم؟ ابدا ساده نیست که باور کنیم.

حدادیان در کنار داماد و نوه‌اش

این عکس منتشر شده از حاج سعید حدادیان یکی از مداحان به نام تهران است که در کنار داماد و نوه شیرخوار خود دیده می‌شود.



بانوی اول سوریه کیست؟

مشرق نوشت: بانوی اول سوریه اسماء اخرس الاسد است؛ او امروزه عامل برگزاری طرح‌هایی برای توسعه روستایی و نیز تعدادی از رویدادهای فرهنگی این کشور قلمداد شده و در این راستا اقدامات قابل توجهی در امور خیریه و عام‌المنفعه انجام می‌دهد.


با این همه حضور پررنگ بانوی اول سوریه اسماء اخرس الاسد در دهه گذشته در دیدار و ارتباط با بانوان اول منطقه و جهان، نقشی ویژه و خاص بوده است.



در مجموع امروزه خانم اسماء اخرس الاسد به عنوان یک پل ارتباطی میان دولت و طبقات مختلف جامعه به ایفای نقش پرداخته و در این راستا گستره اقدامات خانم اسد از حمایت از آثار باستانی سوریه گرفته تا پشتیبانی از تحصیل کودکان معلول را شامل می‌شود. همچنین اسماء اخرس الاسد در ماه‌های اخیر به عنوان بانوی اول سوریه، ملاقات با خانواده‌های فدائیان ارتش و قربانیان جنگ داخلی را جزء برنامه‌های ثابت خود قرار داده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، وزارت خارجه ، آمریکا ، روزنامه کیهان ، آلن ایر ، ترجمه انگلیسی ، اسرائیل ، عربستان ، خلیج فارس ، راشد ، جواد ظریف ، الشرق الاوسط ، بشار اسد ، سوریه ، حسن نصر الله ، حزب الله ، سعد الحریری ، رهبر معظم ، انقلاب ، اونیانگو اوباما ، مارگارت ونگ ، ایالت کانزاس ، باراک اوباما ، سعید حدادیان ، لیلا حاتمی ، سر به مهر ، محسنی ، اژه ای ، استراتژیک ، مجمع تشخیص ، بیت لحم ، فلسطین ، اکبر جوانفکر ، تایلندی ، نخست وزیر ، رسوایی ، واتیکان ، کنوانسیون ، فارس ، تسنیم ، مهر ، بولتن ، شبکه ایران ، جنسی ، کشیشان ، سازمان ملل ، ترکیه ، تاسمانیا ، استرلیا ، ماراتن بوستون ، استامبول ، تایم ، هسته ای ، لانه جاسوسی ، دولت دهم ، احمدی نژاد ، ساختمان لادن ، زمین خواری ، حسن روحانی ، لاریجانی ، هاشمی رفسنجانی ، دکتر توکلی ، زیبا کلام ، آیت الله ، مکارم شیرازی ، ابتکار ، سلیمی نمین ، القاعده ، ذبح ، عراق ، حلب ، هیلاری کلینتون ، لاینزگیت ، رودهام ، جیمز پانسولت ، کری مولیگان ، جمهوری اسلامی ، حقوقدان ، سرهنگ ، ایسنا ، تحریم ایران ، بانک هندی ، یو سی اوی ، ذخایر روپیه ، کاخ سفید ، توافق ژنو ، نتانیاهو ، اسماء اخرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار