حمله به وزارت دفاع يمن/ کشته شدن 7 فيليپيني

وزارت امور خارجه فیلیپین روز جمعه اعلام کرد هفت نفر از اتباع این کشور از جمله یک پزشک در حمله جنگجویان به مجموعه وزارت دفاع یمن در صنعا، کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رائول هرناندز سخنگوی وزارت امور خارجه فیلیپین گفت در این حمله 12 فیلیپینی نیز زخمی شدند.

آمار اعلام شده از کشته شدن اتباع فیلیپینی توسط وزارت امور خارجه این کشور بالاتر از آمارهای خبرگزاری یمن است؛ به گزارش این خبرگزاری، تنها دو فیلیپینی در میان 52 قربانی انفجار و حمله در وزارت دفاع یمن بودند.

هرناندز در گفتگو با خبرنگاران افزود: «ما این اقدام وحشیانه و بیرحمانه را محکوم می‌کنیم و از دولت یمن می‌خواهیم عوامل این حمله را مجازات کند و تدابیر لازم را برای کسب اطمینان از امنیت اتباع فیلیپین و دیگر کشورها در یمن، به کار گیرد.»

یک بمبگذار انتحاری روز پنجشنبه با خودروی بمبگذاری شده به مجموعه وزارت دفاع یمن حمله کرد. گروهی جنگجو نیز با خودرویی دیگر وارد مجموعه شدند و به کارکنان وزارت دفاع تیراندازی کردند.

بیمارستان واقع در مجموعه در پی این حمله به شدت آسیب دید.

هرناندز به نقل از نجات‌یافتگان از این حمله اعلام کرد انفجار انتحاری به تخریب و فرو ریختن بخشی از بیمارستان منجر شد.

وی افزود قربانیان فیلیپینی این حمله یک پزشک و شش کارمند دیگر بیمارستان از جمله پرستاران بودند.

به گفته هرناندز، دیپلمات‌های فیلیپینی جستجو را برای کسب اطلاع از احتمال آسیب دیدن دیگر اتباع این کشور در بیمارستان‌های صنعا آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزارت ، یمن ، دفاع ، حمله ، فیلیپینی ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار