یک منتقد سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"استرداد" به لحاظ تکنیکال، قابل توجه است/ این فیلم بیشتر به نفع روسیه است

کیوان کثیریان معتقد است که "استرداد" به لحاظ تکنیکال، فیلمی قابل توجه و طراحی و فیلمبرداری آن خوب است اما به لحاظ مضمونی دچار مشکلاتی است.

کیوان کثیریان منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: به فیلم سینمایی "استرداد" می‌توان از 2 منظر نگاه کرد، فیلم‌های پرهزینه این چنینی در سینمای ایران زیاد نیست اما در سال‌های اخیر به دلیل اختصاص بودجه‌های کلان به برخی از افراد، ساخت آن‌ها ممکن شده است.



وی افزود: "استرداد" به لحاظ تکنیکال فیلمی قابل توجه و طراحی و فیلمبرداری آن خوب است اما به لحاظ مضمونی دچار مشکلاتی است.

وی عنوان کرد: ساختار فیلم‌نامه نیز در این فیلم مشکل دارد. در این اثر همانند مجموعه "پوآرو" گره‌های پرشمار در انتهای فیلم پشت سر هم و به صورت روایت گفتاری باز می‌شود.


این منتقد بیان کرد: موضوع فیلم استرداد، به گمان من ضد ملی است. "استرداد" بیشتر به نفع منافع کشور روسیه است و مورخان معتقدند با واقعیت‌های تاریخی هم مطابقت ندارد، زیرا بر سر پرداخت غرامت‌ جنگ  جهانی دوم توسط روسیه به ایران اختلاف نظرهای جدی وجود دارد و ظاهرا این غرامت پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: حتی در دولت نهم پیگیری‌هایی برای بازپس‌گیری این غرامت انجام شد پس هیچ قطعیتی مبنی بر پرداخته شدن این غرامت وجود ندارد در حالی که این فیلم قاطعانه می‌گوید که این غرامت از روسیه گرفته شده است.

کثیریان تصریح کرد: با توجه آنکه بیشتر، منافع کشور روسیه در این فیلم تامین شده، این سوال ایجاد می‌شود که اصلا ضرورت ساخت چنین فیلمی با این بودجه کلان چیست؟ سازندگان فیلم چه هدفی داشته‌اند؟ آیا تحقیقات کامل درباره پرداخت این پول انجام شده؟ لزوم ساخت فیلم درباره این موضوع چه بوده است؟

وی عنوان کرد: با توجه به تصویر کشیدن منافع کشور روسیه بهتر بود روسیه اقدام به ساخت این فیلم می‌کرد اما به نظر من اهداف و مقاصد دیگری به غیر از کار سینمایی در پشت پرده این فیلم وجود دارد.

کثیریان خاطر نشان کرد: هم تهیه‌کننده و هم مسئولان وقت سینما باید بطور جدی به این ابهامات پاسخ دهند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار