در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

تشریح جزییات کامل دیدار ستاد ارتحال "مرحوم عسگراولادی" با مراجع عظام تقلید

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جزییات سفر اخیر ستاد ارتحال مرحوم عسگراولادی به قم و دیدار با مراجع عظام تقلید را تشریح کرد.

"حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن ذاکری" عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و عضو ستاد ارتحال مرحوم عسگراولادی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر اخیر این ستاد به قم اظهار داشت: ستاد ارتحال مرحوم عسگراولادی به همراه خانواده وی برای تقدیر و تشکر از پیام‌های مراجع عظام تقلید و ابراز همدردی و بذر محبت‌هایی که نسبت به این فقید سعید داشتند، خدمت رسیدند.
 
وی افزود: ما در روز پنج شنبه خدمت حضرات آیات مراجع عظام تقلید آیت الله العظمی مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی ، هاشمی شاهرودی ، استادی و همچنین بیت آیت الله سیستانی و نماینده ایشان در ایران رسیدیم.

حجت‌الاسلام ذاکری ادامه داد: ابراز محبت‌های مجدد علمای بزرگوار و مراجع معظم تقلید و بیان ویژگی‌ها و خصوصیت منحصر به فردی که از لسان مراجع عظام تقلید درباره شخصیت مرحوم عسگر اولادی بیان شد، برای جمعی که خدمت این بزرگواران مشرف شده بودند، قابل استفاده و جذاب بود.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تصریح کرد: اکثر آقایان در خصوص منحصر به فرد بودن مرحوم عسگراولادی جامعیت وی، تدین و اخلاص وی تبعیت محض از مرجعیت و ولایت و صادق بودن در این تبعیت تاکید داشتند. همچنین تعبیری که چند نفر از مراجع عظام بیان داشتند، این بود عسگراولادی یک فرد نبود بلکه یک جماعت بود.
 
عضو ستاد ارتحال با اینکه تاثیر عسگراولادی در حوزه‌های مختلف تاثیری بود که در جای دیگر سراغ نداریم، اظهار داشت: قریب به اتفاق تمام بزرگواران بر جمع آوری آثار و خاطرات مرحوم عسگراولادی برای نسل‌های بعد به عنوان تاریخ انقلاب و مبارزه و انتقال تجربیات این شخصیت برجسته تاکید داشتند.
 
حجت الاسلام ذاکری افزود: در روز جمعه نیز خدمت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی، آیت‌الله علوی گرگانی و آیت‌الله موسوی اردبیلی رسیدیم. نکاتی که در این دیدارها مطرح شد، نکات بسیار برجسته‌ای بود.
 
عضو حزب موتلفه خاطرنشان کرد: آیت‌الله وحید خراسانی بیان داشت که "من مثل عسگراولادی سراغ ندارم، هرچند که ممکن است در جای دیگری خدای تبارک و تعالی مثل وی را قرار داده باشد. سخنان این مرجع عالیقدر مهر تائیدی بر خلوص و تدین مرحوم عسگر اولادی بود."
 
عضو ستاد ارتحال ادامه داد: آیت‌الله اردبیلی نیز بیان داشت: مرحوم عسگراولادی توسط دوست و دشمن به عنوان شخصیتی موثر، انقلابی، باتقوی معرفی می شده است. 

حجت‌الاسلام ذاکری افزود: آیت‌الله اردبیلی تاکید کردند که "من شخصیتی مثل "مرحوم عسگراولادی" در بین رجال کشور سراغ ندارم که جامعیت وی را داشته باشد و به گونه‌ای برخورد کند که حتی مخالفین به وی علاقه داشته باشند و احترامش را حفظ کنند".

عضو حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: آیت‌الله علوی گرگانی هم نسبت به ویژگی‌های شخصیت‌ این پیر ائتلاف نکات مهمی را بیان داشتند و از اعضای موتلفه و دوستداران وی خواستند که راه وی را ادامه دهید. آیت‌الله گرگانی تاکید کردند که "عسگراولادی در طول زندگی ذره‌ای انحراف از مسیر مرجعیت، ولایت و تبعیت از امام و رهبری نداشت".

عضو شورای حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سفر به قم سفر با برکتی برای اعضای حزب موتلفه بود که از توصیه‌ها و رهنمودهای مراجع عظام تقلید و علما بهره گرفتند و از توصیه‌هایی که حضرات آیات در خصوص ادامه فعالیت حزب موتلفه و تعیین مسیری که ابراز داشتند بهره شدند.
 
 
 انتهای پیام/

برچسب ها: ذاکری ، عضو ، حزب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار