رایگان درمان شوید/ قسمت سوم

پاسخ "سوالات پوستی" خود را اینجا مشاهده کنید

قسمت سوم سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "متخصص پوست و مو" پاسخ داده شد.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ قسمت سوم سوالات برخي از کاربران درخصوص "بیماری های پوستی" كه توسط دكتر خلیل صداقت پیشه متخصص اين رشته داده شده است، به شرح ذیل است:

***ناشناس: 

دست های من هر چند وقت در میان پوست اندازی می کند لطفا توضیح دهید.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: علت پوسته پوسته شدن به دلیل اگزما است که باید معاینه و بررسی شود باید پوستتان را چرب نگه دارید.

***حسین:  

ناخن ها که دچار بیماری صدف  هستند زشت دیده می شوند چاره ای برای این معضل هست یا خیر؟

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: باید با کرم های موضعی و داروهای  خوراکی با تجویز پزشک درمان شود. 

***ضحی:

 با عرض سلام و خسته نباشید من 24 سال سن دارم، پوستی خشک و در عین حال با چین و چروک اطراف چشم دارم به همراه کک و مک های زیاد و نشانه های قهوه ای روشن و تیره. دو بار در سن پایین تر به متخصص پوست مراجعه کردم اما داروهای ترکیبی تجویز کردند که به علت عدم اعتماد به این داروها عدم پذیرش تکلیف مصرف دارو دوره درمان را کامل نکردم آیا خشکی پوست و چین و چروک های صورت و به خصوص کک و مک صورت راه درمان دارد؟ خواهشمندم اگر روش درمانی وجود  دارد بفرمایئد.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: برای درمان باید صبور باشید و به پزشک خود اعتماد داشته باشید در غیر این صورت عملا نتیجه نمی گیرید دوره درمان کک و مک به زمان زیادی حتما 2 تا 3 سال نیاز دارد.

***لیلا: 

با سلام برای درمان "الکتریسیته مو" به روش طبیعی باید چه کرد؟

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو:  یک سری شامپو وجود دارد که این حالت را کنترل می کند استفاده از بعضی برس و شانه ها در افزایش الکتریسیته دخالت دارند.

***جعفر:

 با سلام نوزادی دارم که روی صورتش لکه های قرمز رنگ پدیدار می گردد که با پماد "کورتون "از بین می رود ولی پس از مدتی دوباره ظاهر می گردد چه  باید کرد.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: با مراجعه به پزشک و تشخیص درست درمان می شود مصرف کورتون در کودکان توصیه نمی شود زیرا باعث نازکی پوست آنها می شود.

***حامد:

با سلام من 29 سالمه این فصل سال که میشه وقتی یکم هوای سرد به من می خورده تمام بدنم یه تیکه میریزه بیرون و شروع میکنه به خارش شدید.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو:  علت وجود کهیر سرما است که تغییر دمای ناگهانی در شدن آن موثر است باید از مکان سرد به تدریج وارد مکان  گرم شوید و بر عکس، مصرف پماد  با تجویز پزشک نیز در بهبود این حالت موثر است.

***الهام مروت:

26 سال دارم از 16 سالگی برای درمان جوش به دکتر رفتم.اما هنوز مشکل حل نشده. یک دوره 8ماهه و بعد یک دوره 6 ماهه دکوتان مصرف کردم. جوشهای بدنم و جای جوشها روی بدنم از بین رفت اما صورتم هنوز جوش داره. روی گونه ها و چونه .و جاشون هم خیلی زود سیاه میشه.باید چکار کنم

 پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: بدن شما به داروی دکوتان مقاوم شده و بروز این جوش ها علت هورمونی دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

 ***سعید: 

سلام  آیا گونه های مقاوم و صعب العلاج زگیل و پی سی هم وجود دارد؟ اگر جواب منفی است چه راه حلی برای حالات تشدید شده و مزمن پیشنهاد می کنید؟ اگر یکی از والدین دارای زگیل زیاد در دستها و دیگری دارای پی سی شدید در صورت و برخی اندامها باشد و با این شرایط تصمیم به فرزند آوری بگیرند چقدر احتمال این هست که فرزند آنها دچار عوارض فوق گردد؟ با تشکر فراوان

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: این بیماری ها مسری هستند و در انتقال به فرزندان هیچ دخالتی ندارد.

***مصطفی:

با سلام من زیر پوست صورتم لکه های قرمز رنگ زیادی دارم چکار کنم از بین برن و پشت کمرم هم جوش زیادی دارم با تشکر.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: علت بروز قرمزی باید مشخص  شود و جوش های پشت کمر هم امکان دلیل بر بیماری خاص است  به پزشک مراجعه کنید.

*** ناشناس:

با سلام خانم بنده الان  تو دوران شیر دهیه و بعضی از انگشتان دست و پایش،  دورش اول قرمز میشه  بعد مدتی چرکین، میخواستم ببینم علت قرمزی و چرکین شدن دور انگشتان دست و پایش چی میتونه باشد؟

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو:  مراعات  نکردن  در شستشو و عدم استفاده از دستکش و کار کردن زیاد با آب امکان بروز این عارضه است یا وجود بیمار های داخلی در بروز آن دخیل هستند قطعا این عارضه با دارو درمان می شود.

***بهار:

با سلام برای رفع تیرگی زیر چشم باید چه کاری انجام داد.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو:  دوری از آفتاب، مصرف کرم دور چشم و دارو و انجام CRP توسط پزشک به شما توصیه می شود.

***سعید:

راهی برای درمان چربی پوست هست؟ برای جلوگیری از جوش صورت چه باید  کرد؟

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: استفاده از شوینده ها چربی سر را از بین می برد درمان جوش هم به زمان 6 تا 8 ماه نیاز دارد.

***فرشته:

با سلام 25 سالمه و مجرد برای جوش های صورتم که از دوران دبیرستان شروع شده بود به متخصص غدد مراجعه کردم.در "آزمایشهای هورمونی" چیزی مشخص نشد و مشکلی نبود. عادت ماهانه منظمی هم دارم. پزشک معالجم گفت بدنت به تغییرات هورمونیت بیش از حد حساسیت نشون میده. الانم هنوز جوش های چرکی سرسفید می زنم- چیکار کنم؟

 پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: بعضی جوش ها علت هورمونی  ندارد باید خود درمان جوش انجام شود علت بروز جوش نوع پوست است.

***الهام:

 با سلام می خواستم بدون لیزر برای از بین بردن موهای صورت و بدن تا چه حد تاثیر گذار هست؟ و هزینه لیزر درمانی چقدر میشه؟

 پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو:  تنها راه از بین بردن موهای زائد  به صورت دائم لیزر است و هزینه بستگی به وسعت ا نجام چه نقطه ای از بدن یا کل بدن دارد.

***رضا: 

بیست روز پیش با نسخه پزشک در دو طرف بدن تزریق "ویتامین ای" به صورت عضلانی داشتم یک هفته است جای تزریق حالت دمل گونه دارد که همراه خارش و در حال گسترش است سوالم اینه که آیامشکل پوستی دارم یا به تزریق مربوط میشه؟

 پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: حتما به علت حساسیت به تزریق این مشکل پیش آمده است.

***محمد:

با سلام درمانی که برای قرمزی پوست به خصوص روی بینی.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو:  بستگی به علت بروز آن دارد درمان دارویی و لیزر در رفع آن کمک می کند.

***امیر حسین:

سلام مدتی است جوشهای ریزی روی پوست سرم ظاهر میشه چند روز هست وبعد خوب میشه و قریب به یک ماه که تکرار میشه. آیا حساسیته یا بیماری؟ چکارباید کرد و چه دارویی استفاده کنم؟ ممنون

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: بیماری است که باید علت آن شناخته شود و درمان شود احتمالا این جوش ها به دلیل وجود قارچ یا میکروب به وجود آمده است.

***مهدی:

آیا راهی برای درمان اگزما وجود دارد. من از کودکی با این بیماری مواجه هستم وعلی رقم مراجعه به متخصصین پوست و همچنین اطبای سنتی متاسفانه نتیجه ای نگرفتم.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: بله درمان دارد باید تحت نظر پزشک باشید.

***بهنام:

با سلام من 20 سال دارم. پوست صورتم خیلی چرب هست و صورتم خیلی جوش میزنه ، آیا راه درمانی داره!

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: بله راه درمان وجود دارد باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

***مصطفی:

سلام راهی برای از بین بردن جوش و چربی صورت را برام بگید.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: استفاده از صابون های ضد چربی و شستشو مکرر که پوست را خشک کند توصیه می شود و این امر موجب کاهش بروز جوش می شود البته باز هم بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

***مصطفی:

من چند روزه که روکل بدنم جوش می زنه لطفاً راهنمایی کنید.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو:به پزشک مراجعه شود.

***فریبرز:

با سلام دلیل پوسته پوسته شدن اطراف ناخن های دست چیست؟ چگونه درمان می شود.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: علت وجود اگزما است که بر اثر شتشوی زیاد، حساسیت های دارویی و یا بیماری‌های داخلی به وجودمی‌آید برای درمان این عارضه باید به پزشک مراجعه کنید.

***علی:

با سلام ، درمانی برای بیماری زیر پوستی وجود دارد.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: بله با پزشک مشورت شود.

***ناشناس:

راه درمان شوره سر بسیار مقاوم که با انواع شامپو ضدشوره و قرص ضد قارچ بهبودی حاصل نمی شود، چیست؟ آیا "حجامت" تاثیری دررفع شوره سر دارد؟

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: اگر دوره درمان طولانی شود باید از داروهای خوراکی و شامپو استفاده شود. حجامت هیچ تاثیری در رفع شوره سر ندارد.

***محسن:

50 ساله ام حدود دو ساله پوست روی دستم از قسمت بند مفاصل اول دچار خشکی بود رفته رفته توام با خارش شدید شد و الان ترک می خوره هر از گاهی که ازکرم بتامتازون استفاده میکنم تا یکی دو روز خوبه ولی باز شروع می شه.

 پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: این عارضه اگزما است که دراثر حساسیت های دارویی یا سروکار داشتن بامواد شیمیایی به وجود می‌آید.

***محمد:

جدید ترین روش درمان پسوریازیس شدید چیست؟ آیا راه درمان قطعی میسر شده است، لطفا توضیح کامل بدهید.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: این بیماری زمینه ژنتیک دارد و قابل درمان است . هر روز روش‌های درمانی جدیدی به وجود می‌آید . داروهای زیادی از علم روماتولوژی هر روز برای این بیماری ارائه می‌شود. کپسول های تجویز شده توسط پزشک به درمان سریع کمک می‌کند.

***فریدون:

روش درمانی جدید برای درمان بیماری پسوریازیس پیدا نشده.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: در سوال قبل پاسخ داده شد.

***زهرا:

با سلام و خسته نباشید. آیا راهی برای از بین بردن کک و مک وجود دارد؟ آیا لیزر کمکی به رفع آن می کند و لیزر خود ضرری دارد یا نه؟ برای رفع شوره سر بر اثر رنگ کردن مو چه باید کرد.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: لیزر راه حل درمان کک و مک است و هیچ ضرری ندارد، رنگ کردن مو هم ربطی به شوره ندارد، مصرف دارو های خوراکی شامپو ها به رفع شوره کمک می کند.

***محمد:

در قسمت کشاله ران و زیر بغل به سمت سینه پوست بدنم نازک شده به نظرمی رسد دارای رنگ تیره تر از بقیه بدنم است چرا؟

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: دلایل مختلفی دارد. دلیل چین دار شدن کشاله ران و زیر بغل چاقی است. کیست تخمدان، مشکلات غددی، قند و پرکاری تیروئید از دلایل دیگر بروز این عارضه است.

***کیوان:

راه حل معالجه بیماری صدفی روی پوست را چگونه میتوان درمان کرد. لطفاً راهنمایی فرمائید.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو:  معالجه های زیادی وجود دارد، مصرف کرم های چرب کننده مؤثر است. مواردی که باعث خشکی پوست شود بیماری را تشدید می کند.

***احمد:
 
روی پوست بدنم یکی دوتا برآمدگی کوچک گوشتی پیدا شده، راه حل درمان و علت بروز اینها چه چیزی می تواند باشد.
 
پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: خال و تومور ها خوش خیم و بدخیم هستند که باید توسط متخصص پوست معاینه شود و لیزر در درمان مؤثر است.

***میلاد رضایی:

سلام.آیا برای ناخن فرو رفته در انگشت پا و ضد عفونی آن راه درمان خانگی وجود دارد.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: خیر درمان خانگی وجود ندارد تنها راه جراحی است.

***امیر:

حدوداً 2 سال است که پوست لبم بلند می‌شود و پوسته است همراه با التهاب و قرمزی طی این مدت به دکترهای زیادی مراجعه کردم و انواع و اقسام روژهای لب را استفاده کردم اما جواب نگرفتم سابقه بیماری درماتیت سبوریک دارم.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: خشکی می‌تواند بخشی از درماتیت باشد اگر خشکی پوست باشد با زیاد شستن شدت پیدا می‌کند باید علت را برطرف کرد. رژلب درمان قطعی خشکی لب نیست. مصرف "وازلین "خیلی چرب مؤثر است عفونت‌های لب از دیگر دلایل خشکی لب است.

***بهنام

لطفاً در مورد نحوه‌ی پیشگیری و درمان جوشهای صورت توضیح بدین؟

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: عدم استفاده از کرم‌های چرب و لوازم آرایش چرب زیرا علت عمده بروز جوش چرب بودن پوست است. کرم‌های لایه‌بردار و خوراکی کمک می‌کند.

***حسن:

سلام، می‌خواستم بدونم برای درمان "سالک" باید چی کار کنم که آثارش رو پوست نمونه؟

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو:  باید زود درمان شود با مراجعه به هنگام و تشخیص و درمان جای آن باقی نمی‌ماند.

***ناشناس:
 
درباره ظاهر شدن "خالهای گوشتی" و رفع آنها توضیح دهید؟

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: علت آن ارثی است جراحی، لیزر و سوزاندن از راه‌های رفع آنها است.

***نازنین:

با سلام پسر هیجده ماهه‌ای دارم که از شش ماهگی روی دو گونه‌اش جوشهای ریز صورتی زده روی دوبازوش هم هست.سیتریزین و تریامسیکورت مصرف کرد ولی بهتر نشد بعضی روزها زیاد میشن بعضی وقتها هم کمترن.هردکتری یه نظر میده یکی میگه گرمیه یکی دیگه گفت اگزماست لطفاراهنمایی کنید
 
پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: گرمی هیچ تأثیری ندارد در پزشکی چنین اصطلاحی نداریم اگر پزشک اگزما را تشخیص داده باید درمان شود به پزشک متخصص مراجعه کنید.

***احمد:

برآمدگی کوچک گوشتی روی پوست بدن به وجود آمده به چه علتی بروز می‌کند و راه درمان آن چطور هستش با مراجعه به عطاری مایعی می‌زنند که بعد چند روز می‌افتد مشکلی نداره منم همین کارو بکنم یا نه؟

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: به پزشک مراجعه کنید استفاده از مایع در عطاری را توصیه و تأیید نمی‌کنیم.

***علی:

سلام راهی برای کاهش عرق زیر بغل وجود دارد استفاده از چه نوع مامی را توصیه می‌کنید؟

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: دارو برای کاهش تعریق به صورت موضعی و تزریق بوتاکس وجود دارد و یا جراحی عصبی که باعث تعریق می‌شود را قطع می‌کنیم.

***پری:

با سلام، من دختری 22 ساله‌ام که اغلب روی گونه‌هام جوش میزنه و این جوشها دیگه حوصله ام رو سربرده بیشتر به این خاطر که بعد از بهبودی جای قرمزیشون میمونه درخواستم اینه یه محصول یا روش در مان و تغذیه ای به من معرفی کنید. با تشکر

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: عدم مصرف شیرینی و چربی در کاهش جوش تأثیر بسزایی دارد. لیزر هم کمک شایانی به درمان می‌کند.

***رویا:

سلام من 32 سالمه پوست نسبتاً چربی دارم و متأسفانه از 18 سالگی از مواد آرایشی مخصوصاً "پنکک" استفاده کردم الآن روزنه‌های پوست صورتم باز شده و نازیباست آیا راه درمانی داره لطفاً راهنمایی کنید.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: از کرم و لوازم آرایشی چرب استفاده نکنید با درمان دارویی و "لیزر" برطرف می‌شود.

***ناشناس:

با جوشهایی که در زیر پوست مانده و سرباز نمی‌کند و فقط درد زیادی دارد چه باید کرد.

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو: درمان دارویی لازم است باید پاک‌سازی توسط پزشک صورت بگیرد.

***بنده خدا:

با سلام من پسری هستم 23 ساله از تابستان امسال لای انگشتان دستم و زیر بغلم خارش داره بعد جوش می‌زنه و می‌ترکه اگه لطف کنید جواب بدین؟

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو:  احتمال اگزما و گال است.همچنین "قارچ"، حساسیت به مواد رنگی، "تینر"، آب صابون و سیمان موجب بروز این عارضه می‌شود.

***عاطفه:

من 6 سالمه "اگزما" دارم روی صورتم و دستام تا بالای آرنج. انواع و اقسام مرطوب کننده های خارجی و ایرانی رو استفاده کردم قرص پردنیزولون، سیتریزین ، هیدروکسیزین، "لوراتادین" و انواع پمادهای ساختنی واماده مصرف کردم به ماده غذایی خاصی هم حساسیت ندارم اما علاوه بر زشتی ظاهری خارش وحشتناکش منو دیوانه کرده ایا واقعا چیزی برای تسکینش وجود داره؟

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو:  باید از داروهای خوراکی استفاده شود و کنترل شود.

***ناشناس:

با سلام از سال 85 تاکنون به اگزما مبتلا شده‌ام به دکتر چندین بار مراجعه‌ کردم، اما 
دارویی هایی که استفاده کرده ام در حد کنترل کردن آن بوده و دوباره بعد از مصرف دارو خود را نمایان می کند. از شما خواهش میکنم به من راهی نشان دهید که از اگزما نجات پیدا کنم. پوست من قرمز، همراه با خارش و پوسته پوسته شدن می باشد و گاهی وقت ها که شدت پیدا کند، خواب شب را از من می گیرد. ممنون

پاسخ از: خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو:  مصرف داروهای خوراکی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه رحیمی
۱۶:۰۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
من هواسم نبوده و کرم زد آفتاب تاریخ گذشته رو به صورتم زدم و صورتم قرمز شده وجوش های زیادی هم تو صورتم در آمده چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۲ دی ۱۴۰۰
سلام ببخشید پسر من ۱۰ سالش از پارسال پوست بدنش خیلی حساس شده که با کوچترین برخوردی روی پوست بدنش جا می ندازه وتا چند دقیقه برجسته میشه بعد فروکش میکنه مثلان اگر با ناخن روی ارنجش خیلی اهسته چیزی بنویسی سریع حک میشه وبرجسته میشه دلیلش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
سلام ببخشید پسر من ۱۰ سالش از پارسال پوست بدنش خیلی حساس شده که با کوچترین برخوردی روی پوست بدنش جا می ندازه وتا چند دقیقه برجسته میشه بعد فروکش میکنه مثلان اگر با ناخن روی ارنجش خیلی اهسته چیزی بنویسی سریع حک میشه وبرجسته میشه دلیلش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۶ دی ۱۴۰۰
سلام من خانمی هستم ۳۰ به بالا پوست دستانم آنقدر خشک وپوسته پوسته میشه که مجبورم ازموبر استفاده کنم چکار کنم تا پوستی شاد ونرم داشته باشم ممنون میشم اگه جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
کژال
۰۲:۲۷ ۱۶ دی ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر من تقریا این ۸روز از صابون کاپوس ویتامین e همراه با ژل روشن کندده زیر بغل و کشاله لافارر با کرم فیس دوکس رو برای تیرگی کشاله و بیکینی استفاده میکنم
ولی الان پوستم قرمز شده
ایا این قرمزی عادیه و مسکلی نیست ؟
و اینکه من اینا رو استفاده میکنم چند وقت بعد نتیجه میگیرم که تیرگیم برطرف شده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
با سلام من چند ماهی هست لای پاهایم دایره دایره شدع و خیلی خارش میدع در ضمن خشک و چروکم شدع
Iran (Islamic Republic of)
شریفات هستم
۱۳:۱۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید صورتم خیلی تیرگی لک داره جوش میزنم هر کرمی بود من استفاده کردم ولی نتیجه نگرفتم لطفا معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
من از کرم ووکس استفاده می کنم پوستم خوب نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
سلام اقای دکتر من یک پماد تتروعین زدم به صورتم که جوشای بره اما الان چند روز که صورتم میسوزه اسن نمیتوتم شبا بخوابم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
وقتی دوروز حموم نمیرم ، صورتم شروع میکنه به سوزش شدید و قرمز میشه و پوسته میزنه سرم هم همینطور و ریزش مو میگیرم . وقتی هم بعدش از حموم میام صورتم انگار اتیش گرفته و سوخته . میتونم بپرسم ممکنه مشکل از کجا باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
س من عسل دارچین به صورتم زدم ولی لک های صورتم زیاد شد
Iran (Islamic Republic of)
پیام احمدیان
۱۳:۰۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام من وقتی پوست دستم زخم میشه وکنده میشه لکه های سفیدایجادمیشه و دیگه خوب نمیشه بایدچکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام
من صبح که از خواب بیدار شدم، چونه و سمت راست صورتم پر از جوش ریز سر سفید بود. لطفا بگید دلیلش چی میتونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
Mary
۱۴:۰۰ ۱۸ تير ۱۴۰۰
سلام پوست انگشتم جدیدا شبیه این شده که بهش چسب چسبیده باشه وکنده کنده میشه لطفا راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
سلام من صورتم صاف صاف بود از کرم موبر سینره استفاده کردم روی گونم چند جا کنده شده من چیکار کنم نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۸:۳۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
سلام من ۲۹ سالمه پوست صورتم ن خیلی چرب ن خیلی خشک تقریبا ۴ سالی هست ک لک زده پیش متخصص پوست هم رفتم گفتن ک شما ی دوره ی ۶ ماهه لکهای صورتت خوب میشن کامل هم رفتم اما دوباره برگشتن مخصوصا وقتی میرم تو افتاب زیاد میشن لکها هم روی گونهام وبینیم هستند حالا باید چیکار کنم ک خوب بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۲:۰۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
سلام
من ۲۱ سال سن دارم
چند روز هست روی گونم یک جوش زده ک دورش حالت کبودی داره
یه مقدار هم درد داره نمی‌دونمم چیه بنظرتون جدی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۱۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
نمیدونم چه مشکلیه تازگی متاسفانه هر روز یک قسمت از پوست صورتم بدون درد و ناراحتی علایم سوراخ شدن پیدا میکنه و ثابت میمونه خیلی نگرانم میشه راهنمایی بفرمایید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید اسم بیماری چیه و چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام من دیشب از یک کرم استفاده کردم صبح که از خواب بیدار شدم با صورتی ورم کرده و قرمز به همراه خارش شدید مواجه شدم صورت من چربه با منافذ باز همیشه هم پوسته پوسته میشه
Iran (Islamic Republic of)
غزل
۱۲:۰۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
دو روزه دور گردنم لکه قرمز افتاده راه درمانش چیه
Canada
hosein
۱۱:۲۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام من روی صورتم دو تا سوراخ ریز تو خالی که انگار توش یه چی سیاه باشه هستش هر کاری هم میکنم از شرش خلاص نمیشم . چی کار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
Sima
۰۰:۰۶ ۲۸ دی ۱۳۹۹
سلام من یه مدته از کرم ضد چروک ام ان دی استفاده میکنم ولی بلافاصه بعد استفاده گونه هایم میسوزد ایا به استفاده از کرم ادامه بدهم یا نه؟
ممنون میشم پاسخ بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۳ دی ۱۳۹۹
من آمنه 20 سالمه هروقت صورتمو میشورم لکه های قرمز ایجاد میشه
Iran (Islamic Republic of)
سماء احمدی
۲۰:۲۶ ۲۱ دی ۱۳۹۹
من خیلی جوش دارم و نمی دونم باید چیکار کنم اگر میشه یک کرم یا چیزی که صورتم رو خوب کنه واسم تجویز کنید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۱۵ ۲۱ دی ۱۳۹۹
من یه دختر ۱۴ ساله صورتم زشت شده لکه جوش هست باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۰۴:۳۰ ۱۷ دی ۱۳۹۹
من آنقدر آبریزش بینی داشتم که دماغم خیلی قرمز شد باید چیکار کنم که قرمزیش بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
سلام از کرم شب استفاده میکردم الان که قطع کردم توی صورتم انگار اتیش کردن خیلی قرمز شده خیلی توی صورتم حرارت داره و خیلی قرمز شده چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۲۴ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام پوست من خشک صورتم لکه داره چندبارلیزرکردم سوزوندم لکه هارو باز دوباره برگشتن ضدافتاب هم استفاده میکنم صورتم جوش های بزرگ درمیاد چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۳۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
با سلام من ۲۱ سالمه روی گونه های صورتم قرمز میشه وپوستمم خیلی زبرهست وریش هام هم خیلی کم پشته خیلی ولی بصورت کورک هست زیاد مال این بیماری پوستی میتونه باشه ودر حالت های هیجانی عصبانیت خیلی هم بدتر میشه چند بار به دکتر مراجعه کردم که میگن کلازاتور پیلارس ، اگزما ،
الآن چتد ماهه که لیزر pdl میزنم
تاثیرش بد نبوده خوب پیش میرفت ولی دکتر کرم بریمویدین (بریموتاپ) برام نوشت پوستم داغوون کرد پوستم به حدی داغ میشد انگار که با آب داغ سوخته واز شدت قرمزی زیاد کبود میشد با گرگرفتگی شدید قطعش کردم خوب شد ولی پوستم یکم قرمز تر کرده و زبر تر
واقعا دیگه کلافه شدم نمیدونم چکار کنم راهنمایی کنید هر دکتری که خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
سلام من صورتم لک شده دکترهم رفتم داروبرام نوشت ولی اثری نداشت میتونه بخاطر بندانداختن صورت باشه
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۶:۱۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
سلام
من الان ۱۵ سالمه اما از ۱۳ یا ۱۴ سالگی زگیل کوچیکی روی بینیم رشد کرده
پارسال هم رفتم درمانگاه و اون رو سوزاندم
درسته زگیل رفته اما جاش هنوز هست
میخواستم بدونم باید چیکار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۰۲:۰۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
سلام
15روز پیشونیم گاهی اوقات قرمز میشه بعد شروع میکنه به سوزش....بعدش بدنم شروع ب خارش...البته اینم اضافه کنم قبل این جریان وایتکس خیلی کم کار کردم...لطفا بگین چیکار کنم...ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۳:۴۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام من 41 سال دارم پوستم خارش داره ودانه های مثل تابخال میزنه خیلی خارش داره باید چکار کنم
روی انگشت‌های گام هم قرمز میشه خارش داره پوست مینداره
Iran (Islamic Republic of)
آرین
۱۳:۲۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام ۱۵ سالمه وقتی حموم میرم یا صبح از خواب پا میشم صورتمو که میشورم لک های قرمز رو صورتم ایجاد میشه و بعد از چن دقیقه از بین میره میخواستم درلیلشو بدونم
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۷:۰۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
با سلام من عسل و زرد چوبہ رو باھم مخلوط کردم بعد بیست دقیقہ شستم الان صورتم قرمز شدع و نقطہ نقطہ مث جوش زدع نمیدونم حساسیت کردم یا چی لطف میکنین اگ ج من رو بدین آیا ھمیشع اینجور میمونم یا پاک میشع ؟
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه
۰۱:۰۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
دختر من یازده سال دارد وقتی میره داخل آفتاب بعد از چند ساعت صورتش خیلی شدید قرمز میشه دور لب بینی وبالای ابروها قرمز میشه بعضی قسمت ها به شکل دایره قرمز میشه لطفا بگید علت چی وباید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۰۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
من دستهامومدام بامایع دستشوی میشورم بدچندمدت حالت قرمزی رویه پوستم هست رنگ پوستم قرمزشده میخواستم بدانم چیزی معمی هست یانه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۴۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
سلام من کرم معجزه که میگفتن لکه بر هست حدود بیست روز مصرف کردم حالا بعد ده روز که مصرف نمیکنم صورتم قرمز شده و خارش شدید داره علت چی میتونه باشه ممنون میشم جوابمو بدین
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۲۰:۴۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
سلام من یک خانوم ۴۴ کار با رزین انجام میدم پس از پایان کار دستمو با تینر یا الکل تمیز میکنم حالا احساس سوزش در دستم دارم چند روزه که دست به الکل یا تینر نزدم ولی خیلی دستم درد وسوزش داره آیا اثر تینر یا الکل این درد به سراغم اومده
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه کمالی
۱۴:۳۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
سلام آقای دکترخسته نباشیدصورتم جوش های ریزی میریزدوخارش میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
سلام نوزاد من صورتش خیلی قرمز شده چی کار نم
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۲۳:۵۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
سلام
فرو رفتن چیزی مثلن خار یا گزیدگی های پوست من چن ماه خوب نمیشن و تبدیل به دانه میشن و با فشار از ان اب خارج میشه چرا دارویی پمادی توصیه کنین
Iran (Islamic Republic of)
حمیده
۲۱:۴۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
توابروم دونه زده خیلی درداره
Iran (Islamic Republic of)
منیره
۰۹:۵۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
از پک ضد لک نفیس استفاده کردم کل صورتم قرمز شده خارش میده چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
پرنیااا
۲۳:۱۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
سلام من چند وقت پیش خواهرکوچیکم رنگ زد به صورتم پوستم خیلی بد شده پر جوش شده چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
روی صورتم لک های سفید افتاد دکتر گفت بخاطر اگزما باید چه کنم فقط بهم کرم مرطوب کنندا داد ولی هنوز خوب نشدم خارشم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشی کمر من دونه ریخته بیرون دکترم رفتم میگه سودایی هس چیکار کنم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشیدمن صورتم کک مک زیادداره خیلی زیادپوستم خشکه لک داره ومنافذش بازشده چروک داره وپوستم شل شده خواستم لطفی کنیدبگی چکارکنم تادرمان قطعی بشن براهمیشه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من ۲۰ سالمه و پاهام میخارن توری که زخم میشن و جاش میمونه چیکار کنم خیلی آزاب میکشم وقتی لک رو پاهامه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۷:۱۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سلام
حدودا ۶ ماهه ک ب خاطر آلوپسی یونیورسال ماهی یکبار آمپول تریامسینولون رو تزریق عضلانی میکنم و در قسمت ران پاهام رگه های بنفش ایجاد شده.
میخاستم ببینم تاثیری در بهبود بیماریم داره ؟
و راه حل برای رگه های روی پوستم چیه؟
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
باران‌ 28
۰۶:۱۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام. من چند سال پيش خالمو برداشتم بعد از یه مدت چندتا لکه قهوه ای خیلی کوچک روی پوستم ظاهر شد بعد که دوباره خالم در اومد اون لکه ها ناپدید شد ولی چندتا خال ریز روی صورتم در اومد الان اگه دوباره خال هارو بردارم خطرناکه؟
Iran (Islamic Republic of)
کوثر موسی زاده
۲۳:۴۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
سلام
من شب عسل زدم به صورتم بعد ۲۰ دقیقه شستم فرداش بدنم انگار حشره نیش زده بعضی جاهامو
ممکنه از اون باشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
کوثر موسی زاده
۱۸:۳۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
سلام
من شب عسل زدم به صورتم بعد ۲۰ دقیقه شستم فرداش بدنم انگار حشره نیش زده بعضی جاهامو
ممکنه از اون باشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
سلام من 19 سالمه تا پاییز شروع شد دستم کهیر زد و خارش گرفته و یک جاهایی هم قرمز شده مثل حالتی که یه حشره خورده باشه برای درمان چه پمادی و پیشنهاد میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
شریفی
۰۸:۴۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
راستش من بدن و صورتم جوش دار و جاشون موند و صورتم اکنه هم زده اما کمرم جای جوش ها بد جور موند و یا قبلا ک بعضی از ناحیه های دستم و کمرم خارش داشتن و حالا بعد خارششون بدجور دستام سیا و لک لکی و زبر شدن حتی کمر و پاهام ایا میش لیزر کنم تاهم جاشون بر و رنگ پوستم روشن تر بش
Iran (Islamic Republic of)
ناهید محمودی
۱۹:۵۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
من صورتم موقعی گه هوا گرمه یا دارم فعالیت یاورزش می کنم دون دون می شه
Iran (Islamic Republic of)
Ana
۰۳:۰۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
سلام مدتیه پوست روی دمچم به رنگ قهوه ای در اومده و بین دوتا باسنم هم رنگ قهوهای و پوستم خشک شده نه خارش ن درد فقط از نظر ظاهری اذیتم میکنه ممنون میشم دلیلش رو بگید.
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۲:۱۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
من ۱۴ سالمه ودستم خیلی عرق میکنه تازه گیا جوشم تو دستم میزنه کمکم کنید خاهش میکنم
Pakistan
صادقی
۰۱:۱۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام بیست سه ساله هستم پوست صورتم خیلی نازک هست و خیلی زود قرمز میشه درماش چیست
Iran (Islamic Republic of)
Narges
۰۰:۲۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام 18 سالمه همش چند شبه همش احساس میکنم روی بدنم یه حشره راه میره نیشم میزنه و میخاره اما دونه ای روی پوستم وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۰:۵۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام روی بدنم گاهی وقت دونه های بزرگ میزنه بیرون بعد از چند ساعت دوباره میره علت چیست
Iran (Islamic Republic of)
مهشید
۰۲:۳۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام من از وقتی به دنیا آمدم بدنم لک لک بود الان هم 12 سال دارم میخواستم ببینم راهی هست که خوب بشم
Iran (Islamic Republic of)
حدیث کاظمی
۰۹:۳۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام مدتیه بدنم دونه میزنه، خارش دارن، بعد انگاری توش خون جمع شده، قرمز تیره میشن، علت چی میتونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۲:۴۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سوالی داشتم ک من پشت لبمو با ماشین اصلاح زدم یک ماهی هست قرمز شده و دونه های زیادی افتاده باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
bita
۱۵:۴۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید
من دو سال پیش برای درمان عفونت تیروءید ب دکتر متخصص مراجعه کردم ک برام کورتون تجویز کردن و بعد از مصرف 4 هفته پوست صورتم هم نازک شد هم منافذش باز شد مث حالت سوختگی شده. هرکاری میکنم درست نمیشه. بنظر شما درمانی وجود داره برای این مورد. اگه هست لطفآ راهنماییم کنین.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۱۱:۵۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام من صورتم خیلی قرمزهمیشه چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام‌ حرکات کششی یوگای صورت انجام دادم پوستم کشیده شده چروک‌خورده اگه میشه راهنمایی کنید چجوری خوبش کنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام من حرکات کششی یوگای صورت انجام دادم پوستم کشیده شده وچروک خورده چیکارکنم خوب بشه اگه میشه لطفا پاسخ بدین مشکم حل شه زودتر ممنون ازشما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام حرکات کششی یوگای صورت انجام دادم پوستم کشیده شده چروک خورده چجوری میشه خوب شه دوباره
Netherlands
محمود
۲۱:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام صورتم موقعی که تمیز هست میسوزه وحالت خارشم داره یه کم وموقعی هم که کثیفه هم میسوزه هم می‌خواره؟چی توصیه می کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۴۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام من ۳۱ سال سن دارم یه مدته گاهی صورتم شروع به خارش میکنه ویه چند مدته صورتم لکه های بزرگی ایجاد شده تیروید هم دارم ودارو مصرف میکنم صورتم گندمی رنگ هست واین لک ها باعث شده رنگ پوستم تیره تر بشه چکار کنم ممنون میشم جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
Mina
۱۳:۰۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام وقتتون بخیر من 17سالمه و وقتی دستمو حتی کمتر از10 ثانیه زیر اب اب میگیرم چروک میشه و الان مدتیه پایین انگشتام و بینشون چروکه و پوستش زخیم شده و دستم پوسته پوسته میشه و پوسته ها پاک نمیشه لطفاااا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۳۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام من دور چشمایم دونه های ریزی هست .رفتم دکتر گفت چون غدد عرق دور چشمت بسته است عرق زیر پوستت میره و اینطوری میشه بهم گفت لیزر درمانی کن ولی باز هم بر میگردن .۳۲ سال دارم واین دونه ها خیلی وقته دور چشمام هستن بعضی فصل ها کمتر میشن ولی ازبین نمیرن
Iran (Islamic Republic of)
آذین
۰۸:۵۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
ببخشید از ۱۵ سالگی صورت اول شروع به جوش در اومد جاشو بعد کک مک میباشد دکتر رفتم کرم های دادن باعث شد منافذ صورت باز شد الان صورتم کک مک گرفت ۳۰ سال دارم خیلی بابت این موضوع ناراحتم چکار کنم بتونم حلش کنم واس همیشه دیگ دارم داغون میشم هزینه درمان لیز واس کل صورت چقد میش بعدشم بدنم داره کک مک در اورده ...
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۳:۲۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
پیش ساق پاجوش یا گزیدگی از چند سال پیش دارم که با خارش و درده دلیلش چیه
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۳:۱۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
پیش ساق پاجوش یا گزیدگی از چند سال پیش دارم که با خارش و درده دلیلش چیه
Iran (Islamic Republic of)
پرستو
۰۰:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام من طی یک دعوا که یه عده ریختن سرم منو زدن صورتم به شدت زخم شد میخواستم الان یک ماه از اون موقع میگذره و جای زخم ها هنوز روی صورتم هست چیکار کنم بره
توروخدا بگین من همش ۱۷ سالمه
Iran (Islamic Republic of)
فری
۰۰:۴۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
ایا در بیماری پوستی روزا مالیدن پماد به تمام قسمت پوست موجب افزایش جوش و لکه ها می شود؟ در ضمن ژل الوورا موثراست
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۲۸ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام من چند روزه از کرم دست ساز برای لک صورتم استفاده می کنم که خود دکتر داده ولی همه صورتم پوسته پوسته می شه این طبیعیه یا نه من کرم رو شب میزنم چراغ ها رو خاموش میکنم،بعد صبح با صابون میشورم وضدآفتاب استفاده می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام بدن پسر یکسالم از صب داره لکه لکه قرمز میشه از شکم و پهلواش شرو شده هی شدیدتر میشه کل بدنشو داره میگیره.لطفا جواب بدید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۱۹:۱۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام ببخشید من یه سوال داشتم دستم دون دون شده و میسوزه من باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
سلام من وقتی میرم حمام بعداز اینکه میام بیرون تا نیم ساعت کل صورتم قرمز و نقطه نقطه میشه ولی بعد از این زمان خودش قرمزیش برطرف میشه چرا اینجوری میشه صورتم میشه پاسخ بدید؟ متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
باسلام بنده درفصل گرم سال جوشهای ریزی برروی پشت، وگردنم بیرون میزنه وخیلیم سوزش‌ داره تجویز شما برای رفع این مشکل چی می تونه باشه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
آرزو
۲۰:۱۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام
من دخترم و۱۸سالمه رنگم همیشه پریدست وزیرچشمم گود وسیاهه لبامم خشک وسفیده به دلیل کرونا نمیتونم برم بیرون یادرمانگاه ایناعلائم چیه؟درمانش چیه
Iran (Islamic Republic of)
Fatemeh
۰۰:۳۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سلام من ۱۵ سالمه چند روز پیش درست بالای زانوم اندازه یه جوش قرمز کلا کبود شده خیلی کم هستش ولی من احساس خوبی بهش ندارم میشه راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۰:۴۶ ۰۸ تير ۱۳۹۹
25سالمه پوست به شددددددت خشک دارم و هر بار میرم حمام پوستدگونه ام قرمز و خشک میشه دور لبم هم خشکی میزنه و وقتی عرق به پوستم بخوره یا بیرون برم و صورتم برگشتن بشورم حالت خیلی خشک قرمز پیدا میکنه و اگه بهش نرسم زخم میشه .پوست گونه ام به شدت نازک و حساس شده ی بار دکتر پوست رفتم بهم ی پماد داد قرمزیای صورتم رفتن ولی بازم بعد حمام یا شستن صورت ب همون وضع برمیگرده لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسن مومیوند
۱۶:۱۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام
دوماه که دستم سوخته ولی هنوز دور پوست زخم قهوه‌ای وسطش قرمزه باید پماد ترمین کننده بزنم یا لایه بردار
Iran (Islamic Republic of)
حسن مومیوند
۱۶:۰۶ ۰۴ تير ۱۳۹۹
دوماه که دستم سوخته ولی هنوز دور پوست زخم قهوه‌ای وسطش قرمزه باید پماد ترمین کننده بزنم یا لایه بردار
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۱:۳۳ ۰۲ تير ۱۳۹۹
من ۱۸ سالمه و خیلی کم جوش میزنم.دو هفته پیش برای اولین بار از کرم موبر روی صورتم استفاده کردم و الان صورتم خیلی جوش زده.هم جوش های چرکی و هم زیرپوستی.باید برای از بین رفتن جوشام چیکار کنم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام اگر در آب میکروبی رفته باشیم و تمامی صورت قرمز شده باشد و دانه زده باشد باید چه کنیم تا بر طرف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
با سلام چن وقتی هست که روی گونه هام لک های قهوه ای ظاهر شده. این لکه ها بعد از مصرف یه سری کرم و ژل روشن کننده که دکتر برام نوشت ظاهر شده.یه سال پیشم لیزر کک و مک داشتم ولی الان همش برگشته این لکه ها خیلی اذیتم میکنه و بهم استرس دارد میکنه لطفا راهنمایی کنید.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
ببخشید وقت بخیر من به نزد متخصص پوست رفتم واز ایشان خواستم برای پوستم که به مقدار کمی جوش زده تجویز کنند حالا ایشان یک شیشه مایع مانند که لایه بر دار پوست هست داد ومن نمی دونستم چه قدر باید این مایع روی صورتم باشد به شب تا صبح میگزاشتم حالا پوستم خشک که بوده هیچ خیلی بدتر شده ومیسوزه باید چی بزنم تا این سرخی وسوزش پوستم کم شه
Iran (Islamic Republic of)
شبنم
۱۶:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام من بیست سالمه چند روز یه ک پوست صورتم ب شدت خشکی افتاده پوست دور چشمهام هم چروک شده هم می سوزه و هم ترک خورده هر چی با مرطوب کننده چرب میکن خوب نمیشه چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۵:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام من ۱۲سالمه و وقتی میرم بیرون بدونی که برم تو افتاب صورتم سرخ میشه البته در روز های گرم و فکر میکنم این عمل موجب سیاهی صورتم نیز میشود میشه ومیشه یک راهکار برای سفید موندن پوستم بدید خواهش میکنم اخه به سوالات جواب نمی دهید
Iran (Islamic Republic of)
،،،،،،
۱۴:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
میشه به سوالات جواب بدید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۴:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام من ۱۲سالمه و پیشونیم خیلی خیلی جوش میزنه که فکر کنم بر اثر گرما هستش و من نزدبک یک ماه که منتظرم که این جوش ها بره اما هنوز از بین نرفته میتونید یک راهکار بدید که ازبین بره؟
Iran (Islamic Republic of)
یسنا
۰۲:۳۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام من 18سالمه و این که روی دستم یعنی سمت جایی که دست بازو بسته میشه جوش زده بعد مثلا یک جا ده تا جوش زده بعد میسوزه من از چند نفر پرسیدم چیه گفتن عرق سوزه ولی فکر کنم میشه پاسخ بددین من یکم دلشوره گرقتم
Iran (Islamic Republic of)
مجید رحمانپور
۲۳:۵۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
داخل بینی کهبراثردمای زیادبدن بوجودمیایدچه نوع پمادی هست
Iran (Islamic Republic of)
فرحناز
۲۳:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام من ۱۴ سالمه تنم سجودی شد یعنی داره زخم میشه و میخواره باید چیکار کنم؟
آخرین اخبار