عفو بين‌الملل شورشيان سوري را به شکنجه و قتل شهروندان و بازداشت کودکان متهم کرد

عفو بين‌الملل روز پنجشنبه يک گروه مرتبط با القاعده را در سوريه به ربودن ، شکنجه و کشتن بازداشت شدگان در زندان هاي مخفي در مناطق تحت کنترل اين گروه متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، عفو بين‌الملل، اين گروه مدافع حقوق بشر اعلام کرد بازداشت شدگان توسط اعضاي دولت اسلامي عراق و شام شامل کودکان حتي هشت ساله مي‌شوند. اين کودکان به چندين ضربه شلاق محکوم مي‌شوند و به همراه بزرگسالان در « شرايط غير انساني و وحشيانه‌اي » نگهداري مي‌شوند.

عفو بين الملل اعلام کرد اين افراد توسط مرداني که نقاب بر صورت خود دارند دستگير و هفته‌ها حتي در سلول هاي انفرادي در مکان هاي نامشخص نگهداري مي‌شوند و توسط دادگاه‌هاي تروریست‌ها محاکمه و به مرگ يا ضربه هاي شلاق محکوم مي‌شوند.

افرادي که پيشتر توسط اين گروه دستگير شده بودند، اعلام کردند با تسمه ها يا کابل‌هاي الکتريکي مورد ضرب و شتم  قرار گرفته‌اند، با شوک‌هاي الکتريکي شکنجه شده‌اند و مجبور شده‌اند در شرايط تحمل استرس دردناک قرار گيرند، شرايطي که بر اساس آن دست‌هاي بازداشت شدگان به صورت قپاني بسته مي‌شدند.

عفو بين الملل اعلام کرد برخي افراد به سبب ارتکاب جرايم عادي همانند دزدي بازداشت مي‌شوند در حالي که ديگران به سبب سيگار کشيدن، يا به سبب به چالش کشيدن حکومت دولت اسلامي عراق و شام يا تعلق داشتن به ديگر گروه هاي مسلحانه ، زنداني مي‌شوند.

دولت اسلامي عراق و شام در ماه هاي اخير دهها فعال  و خبرنگار سوري و همچنين چندين خبرنگار خارجي را ربوده است.

عفو بين الملل به توصيف يکي از دادگاه هاي تروریست‌ها در نزديکي يک سد در کنار رود فرات پرداخت و اعلام کرد قضات به هنگام محاکمه با پوشيدن کمربندهاي انفجاري  اقدام به « ايجاد ارعاب» می‌کنند و ظرف تنها چند دقيقه حکم صادر مي کنند. در دست کم يک مورد، خود قاضي اقدام به شلاق زدن بازداشت شدگان کرده است.

عفو بين الملل همچنين اعلام کرد دو نوجوان 14 ساله از جمله افرادي بودند که به چند ضربه شلاق محکوم شدند و يک پدر را مجبور کردند به فريادهاي پسر خود به هنگام شکنجه شدن گوش دهد.

اين گروه مدافع حقوق بشر از ترکيه وکشورهاي حوزه خليج فارس - که از گروه هاي شورشي در سوريه حمايت مي کنند - خواست به منظور جلوگيري از روانه شدن سيل تسليحات و کمک به دولت اسلامي عراق و شام و ديگر گروه هاي متهم به نقض حقوق بشر، اقداماتي انجام دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار