بازخوانی سه جلسه دادگاه اختلاس از بیمه ایران در دور جدید/

شرح کامل دفاعیات متهمین و وکلا/ صدور رای غیابی برای خانم"الف-ب"/اعلام پایان رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران

قاضی محمدی کشکولی با اعلام پایان رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران گفت: ما تا 8 جلسه، رسیدگی به اختلاس از بیمه ایران را ادامه دادیم، افرادی در این جلسات حضور داشتند و تنها خانم "الف-ب" در این دادگاه حضور نداشت که رای وی غیابی صادر شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ دور جدید دادگاه‌های رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران طی روزهای، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در  شعبه 79 دادگاه کیفری به صورت علنی برگزار شد.

ریاست این دادگاه‌ها بر عهده قاضی محمدی کشکولی بود که طی این دو جلسه در دو نوبت صبح و عصر رسیدگی به پرونده 18 متهم باقی مانده از این فساد مالی در دستور کار قرار داشت.

ذیل این گزارش به بازخوانی دو جلسه دادگاه گذشته پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

مشروح جلسه اول: شرح کامل دفاعیات متهمین و وکلا

ادامه دادرسی پرونده "اختلاس از بیمه ایران" امروز صبح (سه‌شنبه 3 دی ماه) ساعت 9 صبح در شعبه 79 دادگاه کیفری  به ریاست قاضی "محمدی کشکولی" آغاز شد.


** آقای "ع- خ" متهم به معاونت در اختلاس به میزان 2 میلیارد و 702 میلیون و 442 هزار و 500 ریال و پول شویی به همین میزان است و همین طور وی متهم به تحصیل به مال نامشروع به مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون ریال است. 

**قاضی محمدی کشکولی خطاب به متهم "ع- خ" گفت: برای آخرین دفاعیات چه توضیحاتی دارید.
 
**متهم "ع- خ" پاسخ داد: بنده تمام اتهامات را رد می‌کنم. آقای "ح" چند اتوموبیل را وکالت دادند و پول ماشین‌ها را خودشان پرداخت می‌کردند و بنده آن‌ها را در تعمیرگاه درست می‌کردم و آقای "ح" ماشین‌ها را می‌فروخت.

متن کامل اظهارات متهم "ع-خ" اینجا را ببینید.

**جلسه دادرسی پرونده "اختلاس از بیمه ایران" امروز (سه‌شنبه 3 دی ماه) در شعبه 79 دادگاه کیفری  به ریاست قاضی "محمدی کشکولی" قبل از ظهر پایان یافته و پس از آن ساعت 13 ادامه خواهد یافت.

** در ادامه متهم "ر- م" در جایگاه برای آخرین دفاعیات در جایگاه حاضر شد.

**"قاضی کشکولی" در تفهیم اتهام وی گفت: اتهامات آقای "ر- م" دایر بر پولشویی به میزان 3 میلیارد و 764 میلیون و 755 هزار ریال و معاونت در اختلاس به همین میزان و تحصیل مال نامشروع به مبلغ هفتصدو پنجاه میلیون ریال است.

**متهم "ر - م" در دفاعیات خود گفت: بنده اتهامات را نمی‌پذیرم و عین مبلغ را به آقای "د - س" تحویل داده‌ام و این درحالی است که طلب بنده از آقای "د - س" همچنان پابر جاست.

متن کامل اظهارات متهم "ر -م " اینجا را ببینید.

**"قاضی کشکولی" در تفهیم اتهام "ه - ن" گفت: آقای "ه- ن" متهم است به پول شویی به میزان 575 میلیون و 525 ریال و معاونت در اختلاس به همان میزان و تحصیل مال نامشروع به مبلغ 30 میلیون ریال است.  
 
**متهم "ه- ن" در جایگاه حاضر شد و گفت: بنده از آقای "د- ف" 3 میلیون گرفتم که به وی برگردانم و هیچ مال نامشروعی نداشتم.

متن کامل اظهارات متهم " ه - ن " اینجا را ببینید.

**"قاضی کشکولی" در تفهیم اتهام آقای "م- ب" گفت: وی متهم است به پولشویی به میزان 737 میلیون و 500 هزار ریال و معاونت در اختلاس به همان میزان و تحصیل مال نامشروع به میزان 25 میلیون تومان است.
 
**متهم "م- ب" در دفاع از خود گفت: بنده سه فقره چک پاس کردم و به آقای "د- ف" دادم. وی داماد بنده است و بنده مبلغ 2 میلیون تومان از وی به عنوان قرض گرفتم که این موضوع مربوط به قبل از ماجرای اختلاس بود.

متن کامل اظهارات متهم " م -ب " اینجا را ببینید.

**"قاضی کشکولی" در تفهیم اتهام وی گفت: آقای "م- ف" متهم به پولشویی به مبلغ 680 میلیون ریال و معاونت در اختلاس به همان میزان است.
 
**متهم "م- ف" در دفاع از خود گفت: 4 فقره چک را از آقای "د- ف" گرفتم و تمام پول را به وی پرداخت کردم.

متن کامل اظهارات متهم " م -ف " اینجا را ببینید.

**"قاضی کشکولی" در تفهیم اتهام "ش - ق" گفت: آقای "ش- ق" متهم به پولشویی به مبلغ 100 میلیون و 568 هزار ریال و معاونت در اختلاس به همان میزان در پی وصول دو فقره چک است. 

**متهم "ش- ق" به عنوان آخرین دفاعیات خود گفت: من بیگناهم و هیچ گونه خلاف قانونی مرتکب نشده‌ام و از من سواستفاده شده است.

متن کامل اظهارات متهم " ش - ق " اینجا را ببینید.

**متهم "ع- ن" در دفاع از خود گفت: بنده اتهامات را قبول ندارم و این چک‌ها را با پشت نویسی صحیح و آدرس‌های درست نقد کرده‌ام و تمام پول‌ها را به آقای ع- خ تحویل دادم.

متن کامل اظهارات متهم " ع - ن " اینجا را ببینید.

**متهم "م- خ" در دفاع از خود گفت: در جلسات قبلی توضیح دادم که مسئولان اصلی و مدیریت استانداری از این وجوه اطلاع داشتند و مبالغ دریافتی تعریف شده بود و استانداری‌ها هم این وجوه را تایید کرده است و بنده به هیچ وجه اتهامات را قبول ندارم.  
 
**وی در پایان گفت: بنده چک‌ها را در اختیار مدیر کل دفتر فنی قرار می‌دادم و بنده فقط رابط گروه معادن و مدیر کل بودم.

متن کامل اظهارات متهم " م - خ " اینجا را ببینید.

**"محمدرضا عرب" وکیل مدافع آقای "م- ا" در هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان بیمه ایران که صبح امروز سه شنبه در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد، در دفاع از متهم "م- ا" اظهار داشت: محور اصلی انتساب بزه تصرف غیرمجاز دایر بر مدار مبالغی بوده که در راستای دستگیری،‌ ترد و اخراج اتباع بیگانه توسط موکل من که در زمان تصدی مدیرعاملی اداره اتباع بیگانه فعالیت داشته تسری پیدا می‌کند.  

**در ادامه عبداللهی‌فرد وکیل مدافع متهم "س- ن" که به معاونت در اختلاس به میزان 1 میلیارد و 218 میلیون ریال متهم شده بود به دفاع از وی پرداخت و هم چنین شریف پاکدامن وکیل مدافع "ش- س" در دفاع از موکلش در جایگاه حاضر شد و به دفاعیات پرداخت.  

**در ادامه علی نجفی توانا وکیل مدافع "م - خ" برای دفاع از وی در جایگاه حاضر شد. وی اظهار داشت: تعیین، تشخیص و وصول مبالغ دریافتی توسط استاندار و مدیران کل انجام شده است و موکل بنده به عنوان افراد غیرموظف غیرمسئول وارد شده است. 

**انتظاری وکیل مدافع متهم "د - س" در جایگاه حاضر شد و در دفاع از موکلش اظهار داشت: این پرونده گزارش سازمان بازرسی کل کشور و حفاظت اطلاعات قوه قضاییه است که دو مرجع اطلاع‌دهنده هستند و چون دادگاه می‌خواهد حکم صادر کند این گزارش مبتنی بر مدارک محکمی نیست و باید به صورت دقیق مورد کارشناسی و ارزیابی قرار بگیرد.

مشروح کامل دفاعیات وکلا اینجا را ببینید.

**جلسه دادرسی پرونده "اختلاس از بیمه ایران" امروز (سه‌شنبه 3 دی ماه) در شعبه 79 دادگاه کیفری  به ریاست قاضی "محمدی کشکولی" در نوبت عصر آغاز شد.

**در بخش دوم رسیدگی به پرونده متهمان دادگاه بیمه ایران نماینده بانک ملی با متهم "د - س" روبرو شدند و نماینده بانک ملی برای بیان استعلام این بانک در جایگاه حاضر شد.  
 
**عزیزی که به عنوان شاکی پرونده دادگاه بیمه ایران در دادگاه حضور یافته بود، عنوان شکایت را علیه متهم "د - س" قرائت کرد و گفت: میزان تحصیلات ارزی و ریالی از شرکت پویندگان کیان جمع مبالغ ریالی در دو قسمت 663 میلیارد و 778 میلیون و 722 هزار و 266 ریال است و در قسمت دوم با تفکیک اصل و سود 524 میلیارد و 466 میلیون و 215 هزار و 933 ریال است.  
 
**وی ادامه داد: شرکت بلندمرتبه سازان ابنیه آبشار نصر در 332 میلیارد و 51 میلیون و 545 هزار و 987 ریال است و در قسمت دوم 49 میلیارد و 486 میلیون و 12 هزار و 95 ریال است. 

متن کامل اظهارات متهم " د -س " اینجا را ببینید.

"قاضی کشکولی" در تفهیم اتهام "ح - ر" گفت: اتهام پولشویی به میزان 2 میلیارد و 313 میلیون و 62 هزار ریال و معاونت در اختلاس به همان میزان و تحصیل مال نامشروع به مبلغ 350 میلیون ریال است،  در جایگاه حاضر شد.  
 
وی در دفاعیات خود اظهار داشت: بنده فکر می‌کردم کار خیری انجام می‌دهم و من به عنوان وصول کننده خدمت آقای "د - ف" بودم. 

متن کامل اظهارات متهم " ح - ر " اینجا را ببینید.

**جلسه دادرسی پرونده "اختلاس از بیمه ایران" امروز (سه‌شنبه 3 دی ماه) در شعبه 79 دادگاه کیفری به ریاست قاضی "محمدی کشکولی" که در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد دقایقی پیش به پایان رسید.

مشروح جلسه دوم:اعلام پایان رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران

ادامه دادرسی پرونده "اختلاس از بیمه ایران" امروز صبح (چهارشنبه 4 دی ماه) در شعبه 79 دادگاه کیفری  به ریاست قاضی "محمدی کشکولی" آغاز شد.
 
این دادگاه برای رسیدگی به اتهامات برخی متهمان باقی مانده از این فساد مالی از هفته گذشته تاکنون همچنان ادامه دارد.

در هفت جلسه قبلی دادگاه، به اتهامات بالغ بر 20 نفر از متهمان این پرونده رسیدگی شده است.

** آقای"ی-د" متهم به اختلاس به مبلغ 7 میلیارد ریال و دو میلیارد ریال مازاد بر تعرفه دولتی و همچنین تصرف غیرمجاز به مبلغ 59 میلیارد و 138 میلیون ریال و وصول وجوه مازاد بر تعرفه دولتی به مبلغ 23 میلیارد و 970 میلین ریال است.

** متهم "ی- د" به منظور ارائه آخرین دفاعیات در جایگاه حاضر شد و پاسخ داد: هیچکدام از اتهامات را نمی‌پذیرم.

متن کامل اظهارات متهم "ی- د" را اینجا بخوانید.

** در ادامه جلسه "انتظاری" وکیل مدافع متهم "ی-د" در دادگاه حاضر شده و به دفاع از موکل خود پرداخت.

** متهم "الف-م" برای ارائه آخرین دفاعیات در جایگاه حاضر شد. وی متهم به 15 میلیارد و 904 میلیون ریال است.

متن کامل اظهارات متهم "الف- م" را اینجا بخوانید.

**‌ قاضی  "محمدی کشکولی" مسئول رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران با اعلام پایان رسیدگی به این پرونده اعلام کرد: ما تا 8 جلسه، رسیدگی به اختلاس از بیمه ایران را ادامه دادیم، افرادی در این جلسات حضور داشتند و تنها خانم "الف-ب" در این دادگاه حضور نداشت که رای وی غیابی صادر شد و احکام سایر متهمان نیز در وقت قانونی صادر خواهد شد.

به گفته قاضی "محمدی کشکولی" به پرونده برخی افراد در شعبه 76 دادگاه‌های کیفری استان تهران رسیدگی خواهد شد.

قاضی مسئول پرونده اختلاس از بیمه ایران در پایان اعلام کرد: در شعبه 79 دادگاه کیفری در مجموع به اتهام 28 نفر از متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران رسیدگی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار