رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:

سرمایه گذاری در بخش فرهنگی موجب کاهش جمعیت کیفری می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین «خطیب» در بازدید از زندان بجنورد فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی صورت گرفته در این زندان را بسیار مطلوب دانست و در نشستی که پس از بازدید در سالن جلسات این زندان برگزار شد اظهار داشت: در آموزه های دینی ما کمک به مردم تاکید شده است، اصلاح جامعه و هدایت مردم از جمله اموری است که سفارش زیادی به آن شده است.

سرمایه گذاری در بخش فرهنگی موجب کاهش جمعیت کیفری می‌شودبه گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: هر چقدر کار فرهنگی، قرآنی و نماز ترویج و گسترش داده شود آثار خوبی خواهد داشت، مراجعه مسئولین به زندانها کمک می‌کند تا برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در جامعه زندانبانی به خوبی پیش رود که این امورات در کاهش جمعیت کیفری بسیار مؤثر است.
 
حجت الاسلام والمسلمین خطیب افزود: ما مامور به تکلیف هستیم، کارهای خوب را باید گسترش داد و می توان با انجام این امورات که در آموزه های دینی ما بر آن تاکید شده رضایت الهی را جلب کنیم.
 
وی اظهار داشت: ثمره اخلاص، تبلیغ دین و کمک به دیگران را زود می توان دید.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب در پایان این بازدید خاطرنشان کرد: اگر مسئولین زندان و قضایی استان روند مبارکی را که شروع کرده اند بخوبی اداره کنند و ادامه دهند لازمه اش اینست که مسئولین، متصدیان و کسانی که در امور فرهنگی و اجتماعی استان دست اندرکارند را به مجموعه وارد کنند. همچنین آمارها، سطح سواد در این استان و جرائم موجود و این شرایط نشان می‌دهد اگر در بیرون از زندان همتی باشد و با خدمات محدود در حوزه فرهنگی و اجتماعی سرمایه گذاری  شود، نتیجه خوبی حاصل خواهد شد که آثار آن را در جامعه و خانواده شاهد خواهیم  بود.
 
 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار