در همایش ابعاد مردم شناختی فرهنگ عاشورا مطرح شد

جلیل گلشن:‌ میراث ناملموس در طول تاریخ با فرهنگ مردم گره خورده است

رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی گفت: باید در کنار حفظ و توجه به میراث مادی به میراث ناملموس(معنوی) نیز توجه بیشتری شود چراکه این میراث در بسیاری مواقع با فرهنگ مردم در طول تاریخ گره خورده است.

 به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی  باشگاه خبرنگاران، همایش ابعاد مردم‌شناختی فرهنگ عاشورا صبح امروز در ارگ آزادی با حضور  جلیل گلشن رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

جلیل گلشن، رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: فرهنگ محرم و عاشورا هویت مردم شیعی ایران و جهان بوده و هرگز نمی‌توان مردم شیعه را از این هویت بزرگ جدا کرد.
 
وی افزود: برگزاری این همایش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و هدف آن بررسی ابعاد مردم شناختی این فرهنگ تاثیرگذار و ارزشمند است.
 
گلشن تصریح کرد: فرهنگ محرم، فرهنگی است که از حادثه عظیم عاشورا به جا مانده که ابعاد مردم شناختی آن باید توسط محققان و پژوهشگران بررسی و نتایج آن استخراج و منتشر شود.
 
رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی اظهار داشت: همایش ابعاد مردم شناختی فرهنگ عاشورا باید همه ساله با حضور کارشناسان و پژوهشگران برجسته از سوی سازمان میراث فرهنگی برگزار شود.
 
وی افزود: آنچه که امروز بیش از هر چیز دیگری باید مورد توجه قرار بگیرد توجه به میراث ناملموس(معنوی) در کنار میراث ملموس است.
 
گلشن تصریح کرد: باید نگاه جدید به میراث فرهنگی داشته باشیم و در کنار حفظ و توجه به میراث مادی و ملموس به میراث ناملموس(معنوی) نیز توجه بیشتری شود چراکه میراث معنوی در بسیاری مواقع با فرهنگ مردم در طول تاریخ گره خورده و حتی گاهی اوقات جز هویت یک ملت بوده و که در این میان می‌توان به فرهنگ عاشورا اشاره کرد.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: میراث ، معنوی ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار