پنج تصفيه خانه "فاضلاب" خوزستان 50 ميليون يورو اعتبار نياز دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت 185 هزار مترمکعب در روز در پنج شهر اندیمشک، شوش، ایذه، بهبهان و بستان ازجمله طرح های آماده اجراست که به سرمایه گذاری حدود 50 میلیون یورو نیاز دارد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدعلی صنیعی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در نشستي با مديران صنعت آب گفت: سیاست وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب كشور استفاده از سرمایه های بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب است.

وي افزود:هم اکنون طرح های پرشماري ازجمله 4500 کیلومتر خطوط شبکه فاضلاب در 16 شهر استان و احداث پنج تصفیه خانه فاضلاب در پنج شهر جنوبی خوزستان در حال اجراست که جزو طرح های مهم در حال احداث کشور محسوب می شوند.

صنیعی نژاد ساخت تصفیه خانه های فاضلاب در دیگر شهرهای خوزستان را نیاز و ضرورت جدی استان بیان کرد و افزود: فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی در خوزستان وجود دارد که پنج تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت 185 هزار مترمکعب در روز در پنج شهر اندیمشک، شوش، ایذه، بهبهان و بستان ازجمله طرح های آماده اجراست که به سرمایه گذاری حدود 50 میلیون یورو نیاز دارد.

وی همچنین اجرای شبکه و تصفیه خانه فاضلاب در 15 شهر دیگر خوزستان را از دیگر طرح های مهم زیست محیطی عنوان کرد که برای سرمایه گذاری آماده واگذاری هستند.

در ادامه اين نشست، نماینده این شرکت بین المللی چینی تولیدکننده و اجراکننده سامانه های تصفیه خانه فاضلاب با تشریح توانمندی های این شرکت، گفت: تاکنون بیش از 50 پروژه در بسیاری از کشورها توسط این شرکت در زمینه آب و فاضلاب اجرا شده است.

وی با اشاره به حمایت های دولت چين از اين شرکت، آمادگی خود را برای همکاری در اجرای بسیاری از پروژه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت آب و فاضلاب استان خوزستان اعلام کرد و افزود: در صورت اجرا و ساخت تصفیه خانه های شهرهای استان، فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم بسیاری فراهم خواهد شد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: تصفیه ، فاضلاب ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار