به منظور مقابله با فرار از مالیات؛

"بانک‌هاي سوييس" در سال 2014 تعدیل نیرو می‌کنند

نتایج پژوهش‌های یک موسسه مشاوره نشان داد این اقدام بانک‌های سوییس بر اثر فشارهای نهادهای نظارتی و همچنین تلاش‌های آمریکا برای مقابله با افرادی انجام می‌شود که به منظور فرار از مالیات به بانک‌های سوییسی پناه می‌برند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در گزارش این موسسه مشاوره در این باره آمده است: بانک‌های سوییس با چالش‌های فزاینده‌ای روبرو هستند که از جمله آنها می‌توان نرخ پایین بهره، کاهش حجم تراکنش‌های مالی و همچنین فشارهای نهادهای نظارتی اشاره کرد.

"پاتریک شوالر" مدیر موسسه "ای وای" در این باره گفت: بانک‌های سوییس هیچ چاره‌ای ندارند بجز آنکه شیوه فعالیت و فرآیندهای خود را با شیوه‌های رایج تطبیق دهند. با اینکه سه چهارم بانک‌های سوییس از پیش بینی افزایش سود در سال آینده خبر داده‌اند، شمار نیروهایی که قرار است طی 12 ماه آینده در این بانک‌ها تعدیل شود تقریبا دو برابر شده و به رقم حدود 20 درصد می‌رسد.

موسسه "ای وای" به منظور تهیه گزارش خود در ماه دسامبر از حدود 120 بانک سوییس نظرسنجی کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه مذکور، بخش بانکداری خصوصی سوییس به واسطه سیاست‌های مقابله با فرار از مالیات در آمریکا، بیشترین فشار را متحمل شده است.

بدین ترتیب، بانک‌های سوییس برای محافظت از سنت دیرینه خود مبنی بر حفظ اسرار بانکی با مشکلات زیادی روبرو خواهند بود.

بیشتر فشارها در جریان مبارزه با فرار از مالیات در بانک‌های سوییس از سوی آمریکا اعمال می‌شود. سوییس در ماه اوت گذشته مجبور شد موافقتنامه‌ای را با واشنگتن به امضا برساند که بر اساس آن، مشخصات آن دسته از شهروندان آمریکا که پول‌های خود را بدون پرداخت مالیات در بانک‌های سوییس نگهداری می‌کنند به مقامات این کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، سوییس ، تعدیل ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار