قناعتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جلوگیری از ساخت وساز غیرمجاز نیاز به مدیریت واحد دارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رشد قارچ‌گونه ساخت و سازهای غیرمجاز در فرحزاد گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز یک مدیریت واحد را نیاز دارد.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در منابع طبیعی تهران اظهار داشت: تهران دارای حریم مشخصی است و در طرح جامع و طرح تفضیلی حریم های غیرمجاز برای ساخت و ساز نیز تعریف شده است اما متأسفانه همواره شاهد برخی تجاوزها به منابع طبیعی هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این موضوع حتی دغدغه مقام معظم رهبری نیز شده و از مطالبات ایشان در دیدار اعضای شورای شهر بود که خواستار جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز در فضاهای سبز عمومی و مناطق محافظت شده به ویژه ساخت و سازهای ارتفاعات شمال تهران شدند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس طرح 2 فوریت ایجاد کارکرده ویژه مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز و حفظ باغات با امضای تمامی اعضای شورای شهر در ضمن شورا به تصویب رسید.

قناعتی در ادامه اذعان داشت: به یکی دیگر از مکان‌هایی که در حال حاضر ساخت و سازهای غیرمجاز علی‌رغم ممنوعه بودن در آن به صورت قارچ‌گونه ادامه پیدا کرده رود دره فرحزاد است که باید جلوی آن گرفته شود.

وی افزود: اغلب ساخت و سازهای انجام شده در این منطقه را قهوه‌خانه‌ها و آلاچیق‌های سنتی در برگرفته که باغات و منابع طبیعی این منطقه را به خطرانداخته است.

قناعتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از صحبت‌های مقام معظم رهبری در این خصوص حساسیت‌ها در شورای شهر نیز افزایش یافته است اما جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز یک مدیریت واحد را نیاز دارد که می‌بایست خارج از بحث‌های جریانی مدیریت شود.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار