پیرمؤذن در اخطار قانون اساسی:

شب و روز نمایندگان نباید صرف بررسی پیشنهادات شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در سال گذشته شاهد بودیم که تمام الحاقیات و وقت‌گیری‌هایی که نمایندگان انجام دادند، با استناد به اختیارات شورای نگهبان بار دیگر به مجلس اعاده شد، حال این سوال پیش می‌آید که چرا شب و روز نمایندگان باید برای بررسی پیشنهادات صرف شود؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "کمال‌الدین پیر‌مؤذن" نماینده مردم اردبیل در جلسه علنی امروز دوشنبه در اخطاری با استناد به اصل 52 قانون اساسی گفت: بر اساس اصل 52 قانون اساسی دولت اختیار ارائه بودجه به مجلس را دارد.
 
وی افزود: از طرفی دیگر در سال گذشته شاهد بودیم که تمام الحاقیات و وقت‌گیری‌هایی که نمایندگان انجام دادند، با استناد به اختیارات شورای نگهبان بار دیگر به مجلس اعاده شد، حال این سوال پیش می‌آید که چرا شب و روز نمایندگان باید برای بررسی پیشنهادات صرف شود؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: تعامل با دولت پیش‌نیاز جهاد و تحول اقتصادی است، لذا از هیئت‌رئیسه خواستارم که وقت نمایندگان با ارائه پیشنهادات گرفته نشود.
 
وی افزود: دیروز شاهد بودیم که کارگران و بازنشستگان ناراحت شدند، و امروز هم با مصوبه‌‌ها کارمندان ناراحت شدند، این در حالی است که بر اساس اصل 55 قانون اساسی حقوق کارمندان باید به میزان تورم افزایش پیدا کند که متأسفانه ما مأیوسشان کردیم.
 
باهنر که ریاست صحن علنی مجلس را بر عهده داشت خطاب به پیرمؤذن گفت: امروز کارمندان را مأیوس نکردیم چرا که در نشست امروز کارمندان تا یک میلیون تومان حقوق از مالیات معاف شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار