آیت‌الله محسنی گرکانی:

ولايت فقيه نماد نيرومند و امنيت براي استمرار حكومت اسلامی است

رئیس دیوان عالی کشور گفت: ولايت فقيه نماد نيرومند و امنيت براي استمرار حكومت اسلامی است كه با رهبري داهيانه مقام معظم رهبري سي و پنجمين سالگرد نظام ديني را با اقتدار پايدار ، ماندگار و با نشاط جشن مي‌گيريم.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، جلسه هيأت عمومي ديوان عالي كشور امروز سه شنبه(15 بهمن ماه) به رياست آيت‌الله "احمد محسني گركاني" رئيس ديوان عالي كشور و با حضور قضات عالي رتبه ديوان عالي كشور تشكيل جلسه داد.

آيت‌الله محسني گركاني با تبريك و گرامي‌داشت دهه مباركه فجر انقلاب اسلامي ايران اظهارداشت: پيامبر گرامي اسلام از جانب خداوند تبارك و تعالي ماموريت پيدا كردند كه مردم را موعظه نمايند . « قل انما اعظكم بواحده ان تقوموا لله » لذا قيام پيامبر براي خدا بود و قيام براي خدا پايه و اساس همه كارهاست و بخاطر همين است كه قيام براي الله شكست ناپذير است.

وی ادامه داد: قيام تمام پيامبران امامان و صالحان براي خدا بود از جمله قيام حضرت موسي(ع) كه با يك عصا برفرعون تا دندان مسلح پيروز شد براي خدا بود و همين طور قيام حضرت پيامبر اسلام با آنكه 13 سال در مكه با افراد لجوج و بت پرست مبارزه كردند و ادامه مبارزه را در هجرت و مهاجرت خود قرار دادند و با هجرت از مكه به مدينه و با حفظ شعائر اسلام به محض ورود نماز جمعه را برپا نمودند و حركت خدائي خود را به نمايش گذاشتند لذا با دست خالي بر قلوب مردم حكومت كردند و اسلام را جاري و اقامه کردند.

رئيس ديوان عالي كشور با سرمشق قراردادن هجرت پيامبر اسلام اظهارداشت: حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي نيز با آن همه مخالفين سرسخت با تبعيد و هجرت از كشوري به كشور ديگر بر عليه نظام ستمشاهي قيام كردند.

وی تصريح کرد: ريشه تمام اصلاحات فرد و اجتماع به كارانداختن انديشه‌هاست و مادامي كه فكر ملتي در خواب باشد مورد هجوم دزدان و سارقان دين و آزادي و فرهنگ و استقلال قرار مي‌گيرد. اما هنگاميكه افكار اجتماعي بيدار و آزاد باشد از هجمه فرهنگي و اجتماعي دشمن مصونيت پيدا مي‌كند و به زندگي آزادانه و سرافرازانه خود در پرتو عدالت ادامه مي‌دهد.

رئیس دیوان عالی کشور اضافه کرد: 12 بهمن سال 1357 آزادي و استقلال ايرانيان با قيام تاريخي و ورود حضرت امام(ره) به ميهن اسلامي رقم خورد و نظام فاسد به نظام ديني و مردمي تبديل شده و ارزش‌هاي الهي در جامعه رواج پيدا كرد و افكار بلند امام راحل«رضوان الله عليه» ملت ايران را از تاريكي و انزوا خارج كرد و قيام و روش بينانگذار جمهوري اسلامي در بستر اعتدال و دوري از افراط بود و به همين جهت نظام اسلام ناب محمدي(ص) با شاخص‌هاي ارزشي و با تفكر مردم سالاري ديني در جامعه گسترش پيدا كرد.
 
آیت‌الله محسنی گرکانی خاطرنشان کرد: حضرت امام «قدس سره» در 12 بهمن 1357 كه از هواپيما پياده شدند نه تانكي داشتند و نه مسلسلي فقط خودش بود و عبايش، امام با دست خالي و با حمايت اراده و دل‌هاي مردم توانست بر حكومت ستمشاهي پيروز شود و هدف آن حضرت كودتا نبود و تنها هدف ايشان الله بود كه تا آخر پاي آن ايستادند.

وی افزود:‌ امروزه ولايت فقيه نماد نيرومند و امنيت براي استمرار حكومت اسلامی است كه با رهبري داهيانه مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سي و پنجمين سالگرد نظام ديني را با اقتدار پايدار و ماندگار و با نشاط جشن مي‌گيريم.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: مسئولين عالي قضايي و قضات عالي رتبه ديوان عالي كشور با تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام راحل و پيروي از مقام معظم رهبري دهه فجر انقلاب اسلامي را به ملت بزرگوار تبريك گفته و از خداوند متعال مسئلت مي‌داريم انشاءالله حكومت جمهوري اسلامي ايران را به حكومت جهاني حضرت مهدي «ارواحنا له الفداء »متصل گرداند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار