رییس سازمان حج و زیارت در روز از نو:

رزمندگان در اردوگاه‌های اسارت هم پرچم جمهوری اسلامی را برافراشتند/ مهلت ثبت نام حج تمتع از یک هفته، به دو هفته افزایش یافت

"مهندس سعید اوحدی"، رییس سازمان حج و زیارت با حضور در برنامه امروز روز از نو، برنامه صبحگاهی شبکه دو سیما از خاطرات دوران دفاع مقدس و روزهای پر شور انقلاب گفت.

به گزارش حوزه‌ی رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ "مهندس سعید اوحدی"، رییس سازمان حج و زیارت و از رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی که هفت سال و نیم در اسارت بود با حضور در برنامه امروز روز از نو، برنامه صبحگاهی شبکه دو سیما از خاطرات دوران دفاع مقدس و روزهای پر شور انقلاب گفت.

"اوحدی" متولد اسفند ماه 1335 است و روزهای انقلاب جوان 22 ساله ای بوده که در رشته مهندسی برق بورسیه تحصیلی از آمریکا داشت و به تحصیل مشغول بود. وی درباره آن روزها گفت: در آن روزهای پرشور در آمریکا جزء انجمن اسلامی بودیم و در آمریکا هم فعالیتهای دانشجویی به شدت در جریان بود، همه منتظر یک اتفاق بزرگ بودیم  و بالاخره در 12 بهمن با ورود امام خمینی(ره) این اتفاق افتاد، یک جمع 100 نفره بودیم که به دنبال فرصت برای برگشتن به تهران بودیم  چراکه پروازهای زیادی نبود، بالاخره فهمیدیم هواپیمایی از آتن عازم تهران است و به سرعت خود را به آتن رساندیم و حدود سه یا چهار اسفند 57 به تهران برگشتیم.

اوحدی در ادامه با لحنی پرشور از حال و هوای آن روزها گفت : ما سال 54 برای تحصیل از تهران خارج شده بودیم و وقتی حدود سه سال بعد وارد فرودگاه تهران شدیم ، صحنه های زیبایی دیدیم. فرودگاه تغییرات زیادی کرده بود، وقتی در فرودگاه منتظر چمدانهایمان بودیم یکدفعه سرود الله الله با عظمت خاصی از بلندگوها پخش شد و ما حدود 120 دانشجو در روی زمین فرودگاه نشستیم و فقط از شوق گریه می کردیم، روزهایی پر از شوق و شور بود.

اوحدی در ادامه از دوران اسارت گفت: در 18 بهمن 61 در جبهه های جنوب به اسارت درآمدم و حدود هفت سال و نیم در اردوگاههای مختلف بودم اما آزادگان در روزهای اسارت هم تجربه های ارزشمندی کسب کردند. یادم هست در ایام دهه فجر شور و شوق عجیبی در اردوگاهها بود، از مسابقات مختلف گرفته تا سرود خوانی که به طور مخفیانه انجام می شد. بعضی از عراقی ها می گفتند شما در اردوگاهها هم جمهوری اسلامی تشکیل داده اید. بسیاری از  رزمندگان در دوران اسارت ادامه تحصیل دادند و از هم آموزش می دیدند. یادم هست در ایام دهه فجر بسیاری خط زیبا داشتند و یا نقاشی می کشیدند و با هم حتی نشریه درست می کردیم و یا با امکانات اندک از رنگهای مختلف، پرچم جمهوری اسلامی برافراشته می شد و به هر حال امیدوارم این مسیر پر ارزش انقلاب را همگی، شایسته حفظ کنیم.

رییس سازمان حج و زیارت در پایان گفتگویش از برنامه های سازمان حج و ثبت نام حج تمتع که از دیروز آغاز شده هم گفت: کسانی که تا بیست دیماه سال 1384 در بانک ملی ودیعه گذاری کرده بودند، امکان حج در سال 93 برایشان محقق شد و از دیروز به تدریج در سراسر کشور ثبت نام آغاز شد و فرصت یک هفته ای ثبت نام به دلیل سرمای هوا به دو هفته تمدید شد که پرداخت با بقی فیش ها هم در دو قسط قبل و بعد از ایام نوروز انجام می شود و اعزام حج تمتع هم از دهم شهریور آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار