مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در تیرماه 92

مهم‌ترين عناوين خبري حوزه دانشگاه در تیرماه سالی که گذشت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين عناوين خبري حوزه دانشگاه در تیرماه سالی که گذشت را در گزارش زير می‌خوانيد:


دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران گفت: انتخاب "حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني" از سوی ملت، شکاف اجتماعی را که بر اثر عملکرد غلط دولت‌های گذشته به وجود آمده با تدبیر و عقلانیت از بین مي‌برد.

تحلیل اعضای شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه درباره انتخابات ریاست جمهوری
جمعی از اعضای ادواری شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی طی بیانیه‌ای به تحلیل انتخابات ریاست جمهوری پرداختند.

مرتضویان:  کارنامه رئيس‌جمهور منتخب در عرصه ديپلماسي مثبت است

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تهران مرکز گفت: رئیس‌جمهور منتخب در عرصه فعالیتي هیچ‌گاه در ماموريت‌هاي سياسي_ ديپلماسي خود از حفظ کوچکترین منافع ملی ایران دريغ نکرده است.

دولت آینده مصداق تام «تدبیر» و «امید» برای معتقدین به نظام و نااميدي دشمنان باشد
اتحادیه بین‌المللی امت واحده با صدور پیامی تحقق"حماسه سیاسی" در بيست و چهارم خرداد ماه را به "مقام معظم رهبري" و پيروزي حجت‌الاسلام والمسلمین "حسن روحانی" در انتخابات را به وي تبريک گفت.
 
طاهری: عملکرد متناقض کانادا در برخورد با ایران در راستای سیاست هژمونی غرب در منطقه است
کارشناس سیاسی و امور بین‌الملل گفت: عملکرد متناقض کانادا در برخورد با ایران در راستای سیاست هژمونی غرب در منطقه است و اتهامات بی‌پایه و اساسی را که در مقاطع مختلف نسبت به ایران وارد مي‌شود، تنها به عنوان خوراکی برای تبلیغات رسانه‌ای غربی‌ها و صهیونیست‌ها به حساب مي‌آيد.

منصوري: برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي موثر در تحقق"حماسه اقتصادي"
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم گفت: تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و استفاده از نظرات اساتيد دانشگاهي با به چالش کشيدن مباحث اقتصادي در تحقق "اقتصاد مقاومتی" و شعار سال موثر خواهد بود.

روغنی‌ها:  تعامل ميان مسئولان و رسانه‌ها در پيشبرد سياست‌هاي اقتصادي اثرگذار خواهد بود
استاد ارتباطات دانشکده خبر گفت: مسئولان باید با رسانه‌ها همکاری و تعامل مستقیم برقرار کنند تا با فرهنگ‌سازی میان مردم در پیشبرد سیاست‌های اقتصادی موفق‌تر عمل كنند.

عبدالله‌زاده: "حماسه‌ اقتصادي" منجر به تقويت جنبه‌هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي خواهد شد
استاد دانشگاه تربيت مدرس گفت: مسلما تحقق یافتن حماسه‌ اقتصادی دستاوردهای بی‌شماری از جمله تقویت جنبه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور را در پي خواهد داشت.

ساجدی: نیاز کشور به وزرایی با تجربه و متخصص در رأس وزارت‌خانه‌ها
استاد دانشگاه گفت: با توجه به مشکلات اقتصادي و سیاست خارجی کشور، در شرايط کنوني نیازمند وزرایی متخصص و با تجربه در رأس وزارتخانه‌ها براي بهبود اوضاع هستيم.

مطهری:  چینش وزرا در دولت یازدهم براساس شایسته سالاری است
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: چینش وزرا در دولت یازدهم براساس سخنان رئیس‌جمهور منتخب، قطعا براساس ضابطه و شایسته‌سالاری انجام خواهد شد.

شمس‌الدین: نقش صهيونيست‌ها در کشتار شيعيان پاکستاني غير قابل انکار است
دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه اصفهان گفت: تروريست‌هاي داخلي در کشورهاي مسلمان با حمايت صهيونيست‌ها به قصد تفرقه در ميان شيعيان در هر زماني به دنبال ايجاد رعب، وحشت و کشتار مردم بي‌گناه شيعه بر مي‌آيند.

لشکری:  رئيس‌جمهور منتخب با ديپلماسي فعال و منسجم روابط ايران با کشورها را بهبود دهد
يک استاد دانشگاه گفت: حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم در راستاي تعامل و ايجاد رابطه با كشورهاي دنيا بايد با يك دیپلماسی فعال و منسجم در چارچوب حفظ منافع ملی، روابط ايران با کشورهای جهان و منطقه را بهبود دهد.

سید افقهي: توجه به مسائل اقتصادی نباید موجبات غفلت از سایر عرصه‌ها شود
استاد حوزه علميه حجت(ع) گفت: توجه به مسائل اقتصادی نباید موجبات غفلت از سایر عرصه‌ها شود، لذا مسائل فرهنگی هم باید هم‌عرض با مسائل اقتصادی، مدیریت شود.

کشتار شيعيان مصري مغایر با دین مبین اسلام است
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری بيانيه‌اي را در محکوميت کشتار شيعيان مصري از سوي گروه‌هاي تکفيري صادر کرد.

غفوري:  تعامل دولت مصر و گروه‌هاي تکفيري حق قانوني شهروندان را تضييع خواهد کرد
دبير امت واحده اسلامي گفت: اگر حاکميت مصر به گروه‌هاي تکفيري نزديک شود، دولت مصر در تامين امنيت جاني شهروندان‌شان به ويژه اقليت‌ها در چارچوب قانون شهروندي عمل نخواهد کرد.

هاني‌زاده: مسئولان فضاي دلپذيري را براي دانشجويان و اساتيد در دانشگاه‌ها فراهم نکردند
با توجه به اينکه دانشگاه‌ کانون خيزش و خواستگاه نخبگان در جهان بوده است، اما با بي‌توجهي به اين موضوع در گذشته، مسئولان نتوانستند فضاي دلپذيري براي دانشجويان و اساتيد در دانشگاه‌ها فراهم کنند.

ثابتی: تلاش بسيج دانشجويي براي ارتقاي سطح آگاهي دانشجويان خارجي از مسئله "بيداري اسلامي"
مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس گفت: قصد داريم دانشجویان خارجی اين دانشگاه را نسبت به موضوع بیداری اسلامی که امروز در بسياري از کشورهاي مسلمان ريشه دوانيده، آگاه‌تر سازیم.

عظیمی:  دانشگاهیان با حمایت‌ها و انتقادات صحیح، دولت یازدهم را همراهی خواهند کرد
مسئول بسیج دانشگاه علوم حدیث و قرآن شهر ری گفت: دولت بدون انتقادات و پیشنهادات سازنده قادر به پیشرفت نخواهد بود، لذا قشر‌های دانشگاهی با حمایت‌ها و انتقادات صحیح و به موقع دولت یازدهم را همراهی خواهد کرد.

علی‌محمد پرورده دبیر دفتر تحکیم وحدت شد
سیدعلی‌محمد پرورده دبیر جدید تشکیلات دفتر تحکیم وحدت شد.

نجابت:  جامعه نبايد با تفکرات بسته و يکسونگر از موهبت انديشه‌هاي فعال مغفول بماند
دبیر انجمن اسلامي دانشگاه شیراز با بيان اينکه کرسی‌های آزاداندیشی به منظور تبیین مسائل سیاسی و اقتصادی مفید است، گفت: جامعه ايراني نبايد با تفکرات بسته و يکسونگر از موهبت انديشه‌ها و اذهان فعال نخبگان مغفول ماند.

عارف:  اعتدال را بخشی از اصلاح‌طلبی می‌دانم
محمد رضا عارف گفت: اعتدال را بخشی از اصلاح‌طلبی می‌دانم.

عضو هيئت علمي دانشگاه اميرکبير:  عارف سياست را با اخلاق ارزش داد

عضو هيئت علمي دانشگاه اميرکبير گفت: عارف نشان داد که اخلاق مي‌تواند در کنار سياست باشد و مي‌توان سياست را با اخلاق ارزش داد و ملت بزرگ ايران امروز اين امر مبارک را به چشم ديده است.

معين‌آبادي: ائتلاف اخوان‌المسلمین با احزاب تندرو عامل نارضایتی مردم مصر
استاد دانشگاه شهيد باهنر با بيان اينکه ائتلاف اخوان‌المسلمین با احزاب تندرو یکی از دلایل نارضایتی مردم مصر بود، گفت: عدم پايبندي مرسی به وعده‌ها و شعارهای خود شکاف و تنش را در مصر ايجاد کرده و باعث شکل‌گیری تظاهرات میلیونی مردم شد.

گنجي:  جنبش دانشجويي همگام با دولت جديد فعاليت خود را رونق مي‌دهد
"عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور" با اشاره به اینکه طيف‌هاي دانشجويي همگام با دولت يازدهم فعاليت خود را رونق خواهند بخشيد، گفت: قشر دانشجويي برای تحلیل و ارائه برنامه‌های خود در فضای جدیدی که در دانشگاه‌ها ایجاد خواهد شد در تعامل با رئیس‌جمهور منتخب و در راستاي پيشرفت كشور حرکت خواهد کرد.

قدوسي: از بازگشت احمد‌ي‌نژاد به دانشگاه علم‌وصنعت استقبال مي‌کنيم
رئيس دانشکده فني مهندسي دانشگاه علم و صنعت گفت: با توجه به سابقه عضويت احمدي‌نژاد در هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت، مسئولان دانشکده فنی مهندسی از بازگشت وي به این دانشگاه استقبال مي‌کنند.

لشكري:  اعتدال‌گرايي کشور را به سوي آرامش و پيشرفت مي‌برد
يك استاد دانشگاه با بيان اينکه ‌انتخاب شایستگان از طريق بررسي عملکرد آنان قابل وصول است، گفت: اگر اعتدال‌گرایی عملي شود قطعاً کشور در مسیر آرامش و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

قوام: تلاش آمریکا براي جذب نخبگان جوان و روشنفکران ایراني با اعطاي تابعيت
استاد دانشگاه آزاد گفت: آمریکا در تلاش است با نفوذ بر نخبگان و روشنفکران و اعطاي تابعيت به آنها، کشور ایران را از لحاظ ظرفيتهاي فکري تهی کند تا بدین طریق همیشه وابسته به غرب و افکار امپریالیستی آنها باشد، لذا مقاومت در مقابل این توطئه بر همه مسئولان و مردم واجب و ضروری است.

داداش‌پور:  عدم پختگي سياسي اخوان‌المسلمين عامل اصلي سقوط مرسي بود
عضو كانون دانشگاهيان گفت: اعتراضات در مصر به معناي تقابل با مجموعه‌اي از افراد بود که قدرت سياسي را در مصر به دست گرفتند، اما در يک سال گذشته نتوانستند کارايي خود را نشان دهند.

جلیلی: بها دادن به تکفيري‌ها از عوامل سقوط مرسي بود
استاد دانشگاه علوم سیاسی واحد تهران مرکز گفت: بها دادن به تکفیری‌ها و ناديده گرفتن خواسته‌هاي مردم باعث شد تا قدرت از دست اخوان المسلمین خارج شود.

هاني‌‌زاده: اخراج ايرانيان از امارات پيگيري سياست‌ صهيونيست‌ها در منطقه است

یکی از اساتیدد دانشکده خبر با بيان اينکه اقدامات ضد ايراني در امارات براساس سياست‌هاي رژیم صهيونيستي بوده و با فشار بر دولت‌ امارات صورت مي‌گيرد،‌ گفت: دولت امارات بايد متوجه باشد که چنين اقداماتي ضربه فلج کننده‌اي را به اقتصاد این کشور وارد مي‌کند.

عظيمي:  كرسي‌های‌ آزادانديشي دانشگاه را از انفعال مصون مي‌كند
"مسئول بسيج دانشگاه قرآن و حديث شهر ري" گفت: دانشگاه‌ها به عنوان جايگاه توليد علم و منطق اگر نتوانند فضاي نقد و بررسي را ايجاد کنند به يک فضاي منفعل و بی‌روح تبدیل خواهند شد که نشانی از همدلی و همگرایی در آن نيست.

تولايي: اقتصاد مقاومتي يعني توجه به پتانسيل‌هاي داخلي
"مسئول بسيج علمي كشور" گفت: ما يک کشور برخوردار از منابع طبيعي و نفت هستيم و مهمترين مولفه در اقتصاد مقاومتي اتکا به منابع داخلی است.

باستان: اعضاي شوراي شهر براي رفع بحران‌هاي شهري از دانشگاه کمک بگيرند
"‌مسئول بسیج دانشجویی استان تهران" گفت: شورای شهر با تشکیل کانون‌هایی وابسته به دانشگاه با عنوان مشاوردهی می‌تواند با رصد دانشگاه‌ها و دریافت خوراک فکری و مشاوره به حل مشکلات شهری کمک کند.

سيد قريشي:  ارتباط رئیس‌جمهور با دانشگاه و استفاده از خرد جمعی یک مطالبه دانشگاهی است
حجت الاسلام میرمجید سیدقریشی معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها جزئیات فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد را در فصل تابستان اعلام کرد.

پاک‌فر:  نگاه سليقه‌اي آفت تحقق کرسي‌هاي آزاد انديشي است
"مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد رجائي" با بيان اينکه دانشجويان به عنوان متوليان برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي در اين زمينه کم‌کاري مي‌کنند، گفت: مسئولان نيز بايد از نگاه سليقه‌اي به اين امر بپرهيزند و روش‌هاي صحيح تضارب آرا را براي دانشجويان تبيين کنند تا دانشجويان براي حضور فعال در اين زمينه تشويق شوند.

پرکره:  اسلامي‌شدن دانشگاه بايد از تصميمات فيزيکي فراتر رود
مشاور رئيس دانشگاه آزاد گفت: اسلامي‌شدن دانشگاها راهي براي رسيدن به پيشرفت و بهبود فضاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي جامعه است.

معین‌آبادی:  رويکرد دولت جديد مصر به مسئله سوريه خوشبينانه نخواهد بود
استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه ارتش مصر بعد از جمال عبدالناصر، بیش از بیش تحت نفوذ و وابستگی اقتصادي و سياسي دولت آمريکا قرار گرفته است، گفت: امروز نیز با توجه به تغيير دولت در مصر، نمی‌توان به تغيير رويکرد نسبت به دولت سوريه خوشبين بود.
 
عبدي:  وزارت علوم نبايد جايگاه افراد تندرو و يکسونگر شود
دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران گفت: دولت يازدهم باید نگاه فراحزبی و اعتدال‌گراي خود را در انتخاب وزير علوم به کارگيرد تا جامعه دانشگاهي به عنوان رکن اصلي جامعه ايراني از افراط و تفریط دور بماند.

در گفتگو با دانشگاهيان: پيوند علم با صنعت و تکنولوژي را از شوراهاي شهر شروع کنيم
باتوجه به لزوم بهره‌گيري از توليدات علمي در پيشرفت‌هاي فرهنگي،‌ اجتماعي و صنعتي پيشنهادهايي از سوي دانشگاهيان براي شروع اين پيوند از شوراهاي شهر و استفاده از ايده‌هاي دانشگاهي در مديريت شهري مطرح شد.

بهرامي:  جامعه نيازمند به‌کارگيري علوم دانشگاهي در مديريت شهري است
دبير کل جمعيت حاميان عدالت اسلامي گفت: دانشگاه‌هاي ما امروز به پيشرفت‌هاي قابل توجهی در زمينه‌هاي مهندسي ترافيک دست پيدا کرده‌اند، که بايد با تبديل نتايج تحقيقات دانشگاهيان از حالت تئوريک به عملياتي کمکي به شوراهاي شهر در حل مشکلات کلان شهري باشد.

کيا‌مهر: لزوم تغيير سیاست‌های ارزی کشور از سوی دولت يازدهم
یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت یازدهم می‌تواند با اصلاح سیاست‌های پولی و بانکی از تزریق پول‌هاي بدون پشتوانه به جامعه جلوگیری کرده و تورم حاصله را کاهش دهد.

چمندی:  رئیس جمهور منتخب با تکیه بر مشی "اعتدال" فضای دانشگاهها را از افراط و تفریط دور کند

دبيرکل جامعه اسلامي دانشجويان سراسر کشور گفت: وزارت علوم و بهداشت دو وزارتخانه مرتبط با دانشگاه‌ها هستند که رئيس‌جمهور منتخب مسلما در انتخاب وزير براي اين دو کابينه با توجه به شعار اعتدال، بهترين گزينه را معرفي خواهد کرد تا محيط دانشگاه‌ها را از افراط و تفريط دور کند.

رزاقي:  دولت مي‌تواند با صداقتش مردم را به سوي حماسه اقتصادي هدايت کند
یک استاد دانشگاه تهران با تاکيد بر اينکه صداقت دولت در بيان اقدامات خود يکي از موارد موثر بر همکاري ميان دولت و مردم به منظور خلق حماسه اقتصادي خواهد بود، گفت: دولت براي فرهنگ‌سازي الگوهاي تجمل‌گرايي جامعه با همکاري رسانه‌ها مي‌تواند مردم را وارد صحنه اجراي اقتصاد مقاومتي کند.
 
درخواست انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز از رئيس جمهور منتخب
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز طي نامه‌اي خطاب به حجت‌الاسلام‌والمسلمين دکتر روحاني آورده است: از حضرتعالی تقاضامندیم یک نیروی ولایی، خدمت‌گذار، انقلابی، متخصص، ساده زیست، آشنا به مسائل کلان استان، دارای سابقه و توان مدیریتی جهت حل مسائل و در یک کلام یک نیروی "اعتدال‌گرا" را استاندار فارس نمایید.

حجت‌الاسلام محمدیان: روسای دانشگاه‌ها مانند سربازان خط اول دانشگاه‌ها را خوب حفظ کردند
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: شهادت می‌دهم که در این سالها روسای دانشگاه‌ها مانند سربازان خط اول؛ دانشگاه‌ها را خوب حفظ کردند و با کارشبانه روزی توانسته‌اند اهداف فرهنگی و علمی نظام را در دانشگاه‌ها پیگیری کنند.
 
رضايتي:  اردوهاي جهادي دانشگاهيان در راستاي اجراي "عدالت اجتماعي" است
دبير تشکيلات انجمن اسلامي دانشجويان مستقل سراسر کشور با اشاره به مفهوم اردوهاي جهادي گفت: جمعي از دانشگاهيان فارغ از هيچ دستور يا تعريف بودجه‌اي، برگرفته از نگاه دين‌مدارانه و دغدغه‌هاي اين جوانان دلسوز و متعهد، بدون هيچ چشم‌داشت، تنها براي اجراي عدالت اجتماعي در اين راه قدم بر مي‌دارند.

مصطفي‌پور:  ايجاد وحدت و همدلي ميان دانشجويان و مردم مناطق محروم مهمترين هدف اردوهاي جهادي است
دبير سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي مهمترين هدف اردوهاي جهادي را ايجاد وحدت و همدلي ميان دانشجويان و مردم محروم دانست و گفت: دانشجويان به عنوان قشر تحصيل‌کرده با حضور داوطلبانه در مناطق محروم با انتقال دانش و فرهنگ تلاش دارند عدالت اجتماعي را در مناطق محروم توسعه دهند.

در انتخاب وزير علوم دغدغه‌هاي تشکل‌هاي دانشجويي را هم در نظر بگيريد
در بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه خوارزمي خطاب به رئيس جمهور منتخب آمده است: تقاضا داريم در امر انتخاب اعضای کابینه دولت یازدهم علی‌الخصوص وزیر علوم تحقیقات و فناوری نهایت دقت و ظرافت همراه با مشورت با افراد دلسوز و آگاه و توجه به دغدغه‌های تشکل‌های دانشجویی را در دستور کار خود قرار دهید.

اکبري:  تعرض به اماکن مقدسه با هدف ضربه زدن به مباني اسلام صورت مي‌گيرد
عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با بيان اينکه تعرض به اماکن مقدسه با هدف ضربه زدن به مباني اسلام صورت مي‌گيرد، گفت: جبهه کفر در تلاش براي متوقف کردن بيداري اسلامي در منطقه از هيچ کاري مضايقه نمي‌کند.

الساني: ضيافت افطار کامران دانشجو با تشکل‌هاي دانشجويي فردا برگزار مي‌شود
مسئول دبيرخانه هيئت مرکزي نظارت بر تشکل‌هاي اسلامي از برگزاري ضيافت افطار کامران دانشجو با مسئولان تشکل‌هاي دانشجويي خبرداد.

گلايه دبير اتحاديه اول از عدم دعوت تشکل‌هاي دانشگاه آزاد به ضيافت افطار وزير علوم
"دبیر اتحادیه اول دانشگاه آزاد" گفت: با توجه به جمعیت 54 درصدی دانشجویان دانشگاه آزاد از کل دانشجویان کشور این سومین سال است که وزارت علوم تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد را به ضيافت افطار وزير دعوت نکرده است.

عبدي: رشد علمي دانشگاه‌ها در دولت‌ نهم و دهم چشم‌گير بود
دبير انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران گفت: در دولت نهم و دهم توجه ويژه‌اي به رشد علمي شد و نه تنها شاهد بالاترين رتبه توليد علم در منطقه بوديم، بلکه در جهان به موفقيت‌هايي دست يافتيم و در عرصه‌هاي مختلف توليد علم و ثبت اختراعات و مقالات علمي پيشتاز بوديم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار