مدیرعامل بانک پاسارگاد

رویکرد گروه مالی این بانک حمایت از طرح‌های فناورانه است

مدیرعامل بانک پاسارگاد در مراسم رونمایی ضدبدافزار سورنا گفت:رویکرد گروه مالی پاسارگاد حمایت از طرح‌های فناورانه است

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مجید قاسمی تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود فرموده‌اند که امیدوارم آن روزی فرا برسد که بتوانیم در چاه‌های نفت را بسته و از دانش خود نان بخوریم" این بانک هم با وجود آنکه حدود 8 سال و 2 ماه از زمان تاسیس آن می‌گذرد اولین هلدینگ مالی است که دارای شرکت پیشگامان پاسارگاد و شرکت بیمه پاسارگاد و یک شرکت هلدینگ دیگر و شرکت فناپ است که در امر سرمایه گذاری و راه اندازی سیستم‌های COREBANKING در حال فعالیت است.
 
وی تصریح کرد: بانک پاسارگاد دارای هلدینگ معادن و انرژی نیز هست.
 
مدیر عامل بانک پاسارگاد در رابطه با موضوع بحث مقاومتی تصریح کرد: به زودی بحث اقتصاد مقاومتی که دستورالعمل‌های ان در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود که در آن عضو سامان دهی نظام نوآوری و علمی و افزایش سهم تولید و خدمات دانش بنیاد و تولید جهادی و ایجاد ارزش افزوده و کارآفرینی و اعطای خدمات به اشخاص فرهیخته در نظر گرفته شده است زیرا ما به این نوع خدمات و افزایش سهم تولید در سطح کلان نیازمندیم.
 
قاسمی ادامه داد: باید در این رابطه زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم تا شرایط برای اتکا به اقتصاد ارزش افزوده که بسیار مهم است فراهم شود.
 
وی ادامه داد: ایجاد کسب و کارهایی که دارای فناوری محور هستند در کشورهایی مانند آمریکا و کشورهای اروپایی و چین و هند دارای ارزش افزوده بالایی نسبت به تولید ناخالص ملی آنها است به طوریکه با این کار در آمریکا 12/5 میلیون نفر مشغول به فعالیت در کسب و کار بر پایه فناوری هستند و در هند هم ارزش افزوده این نوع فعالیت بسیار زیاد بوده و دولت هند در این رابطه سرمایه 18 میلیادر دلاری را انجام داده است.
 
وی تاکید کرد: به همین علت بانک پاسارگاد وارد این موضوع با ایجاد شرکت شناسا شده تا از طریق این شرکت اقدام به شناسایی طرح‌های فناورانه در کشور شود تا این طرح‌ها تحت حمایت بانک پاسارگاد قرار بگیرد.
 

در ادامه مسیر رونمایی از ضدبدافزار سورنا حسین دباغیان رئیس موسسه توسعه فناوری نخبگان تصریح کرد: افرادی که دارای دانش و فناوری هستند همواره فکر می‌کنند که کار آنها تمام شده اما درواقع این روند شروع کار است.
 
وی ادامه داد: تجاری سازی در زمینه دانش و فناوری نکته بسیار مهمی است حدود 20 تا 30 درصد سرمایه گذاری‌ها عملا با شکست مواجه می‌شود و فقط حدود 40 تا 50 درصد شرکت‌ها آن هم در حد حاشیه سود می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
 
وی با بیان اینکه یکی از نکات مدیریتی صندوق‌های سرمایه گذاری این است که منابع مالی مورد نیاز شرکت‌ها را تامین کند گفت: باید اجازه بدهیم آن بخشی که باید حذف شود شکست بخورد به عنوان مثال در مورد شرکت بهین پژوهش گام‌هایی مهمی را در خصوص تهیه امکانات و تکنولوژی هویتی برداشته که توانسته گوی سبقت را از رقیب فرانسوی خود برباید.
 
*ارزش افزوده حوزه صنعت 48 درصد است
 

در ادامه مهندس جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید تلاش گسترده‌ای برای توسعه فناوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی رقم ارزش افزوده 12 درصد و میزان اشتغال آن 19 درصد است درحالیکه ارزش افزوده در حوزه صنعت 48 درصد و اشتغال آن 37 تا 38 درصد و در حوزه خدمات میزان اشتغال 48 درصد و ارزش افزوده آن بالغ بر 2 تا 3 درصد است.
 
وی تصریح کرد: در بخش صنعت بهترین کاری که می‌توان انجام داد مثلا در حوزه خودرو بالا بردن تکنولوژی و پایین بردن درصد اشتغال و بالا بردن ارزش افزوده آن است.
 
وی تصریح کرد: در کشورهای هند، چین و کره جنوبی ارزش افزوده فناوری نسبت به درآمد ملی بسیار بالا است و در این رابطه سهم IT در کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به درآمد حدود 5 تا 6 درصد است که این رقم در اقتصاد آمریکا بیشتر از اروپا است.
 
وی ادامه داد: نسبت IT به تولید ناخالص ملی در کشوری مانند ایرلند بالغ بر 7 درصد است.
 
وی عنوان کرد: براساس گزارش بانک جهانی ارزش افزوده فناوری اطلاعات نقش مهمی در رونق و فعالیت‌های اقتصادی جهان دارد.
 
در پایان ستاری رئیس ملی بنیاد  نخبگان تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان این آمادگی را دارد که در 3 سال اول حقوق نخبگان را پرداخت کند.
 
وی تصریح کرد: در حوزه اختراعات نخبگان زیادی داریم که باید حمایت مالی از آنها شود و این کار باید توسط صندوق‌های سرمایه گذاری شود.
 
ستاری گفت: جهت گیری دولت کاملا براساس حمایت از اختراعات نخبگان و سرمایه گذاری در حوزه وی سی و جذب بچه‌های نخبه است.
 
وی در پایان گفت: دولت مصمم به حمایت از نخبگان در عرصه‌های مختلف است.

در پایان مراسم رونمایی از ضدبدافزار سورنا مراسم تجلیل از برگزیدگان نخبه کشور با حضور مدیر عامل بانک پاسارگاد معاون وزیر ارتباطات رئیس بنیاد ملی نخبگان و سایر مسئولان مربوطه انجام شد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: بانک ، پاسارگاد ، رونمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار