عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تشکیل کمیته برای بررسی "چالش‌های IT" ضروری است

نیازمند تحول جدیدی در "حوزه IT" هستیم که این امر مستلزم بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار برای برون رفت از آ‌نهاست.

محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در گفتگو با خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: از نظر "سرعت پنهای باند" وضع خوبی نداریم و هم چنان با کندی "سرعت اینترنت" مواجه هستیم زیرا با وجود اقدامات انجام شده متناسب با نیاز جامعه پیش نرفته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه عزم جد برای جبران عقب ماندگی‌ها لازم است افزود: IT مورد نیاز خانوارهاست، بنابراین باید کارشناسان خبره این حوزه با تشکیل جلسه‌ای به بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار در این حوزه بپردازند.

وی همچنین به وضعیت مخابرات اشاره کرد و اذعان داشت: مخابرات از نظر درآمد وضع خوبی دارد و اگر نیازمند تکنولوژی است، می‌تواند آن را خریداری و در جهت "گسترش صنعت IT "کوشا باشد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های حوزه IT در مقایسه با نیاز جامعه و دیگر کشورها چندان چشمگیر نیست خاطرنشان کرد: مشکلات پر رنگتر از پیشرفت‌هاست، زیرا گسترش فناوری اطلاعات با وجود انتظارات مردم فراگیر نبوده است.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بسیاری از روش‌ها و مناطق دور افتاده کشور از خدمات "فناروی اطلاعات" بهره مند نیستند.

بیگلری به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه it اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به پیشرفت تکنولوژی تاکید دارند، بنابراین باید بیش از پیش به حوزه it بها دهیم و در سال جدید با تدوین "سند راهبردی" و تشکیل کمیته به ارائه راهکار بپردازیم.

وی تصریح کرد: نیازها باید شناسایی شود و هرجا به کمک و حمایت دولت و مجلس احتیاج است، اعلام شده تا پیشیبانی‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار