"بدنسازی" در این سن قد را می سوزاند!

گاهی والدین برای حفظ تناسب اندام فرزندانشان و افزایش فعالیت در آنها رشته‌های ورزشی نادرستی را از روی ناآگاهی برای فرزندانشان انتخاب می‌کنند که این دسته از فعالیت‌های بدنی سلامت کودکان و نوجوانان را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ بدنسازی و باشگاه‌های ورزشی و ورزش‌های سخت و حرفه‌ای قبل از 18سالگی باعث کوتاهی قد و بسته شدن "صفحه رشد استخوان‌ها" درکودکان می شوند.

بررسی ها نشان می دهند حرکات منظم ورزشی، دویدن، شنا و بارفیکس تا قبل از 18 سالگی تاثیر زیادی در رشد جسمی و روانی کودکان و نوجوانان دارند و علاوه بر تقویت بدنی آنها در پیشرفت تحصیلی‌شان و زندگی آینده‌شان نیز تاثیرگذار است.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند استفاده از "مکمل‌های رژیمی" و ورزشی باعث جلوگیری در حداکثر رشد آنها دارند و درسالهای آتی کودکان و نوجوانان با اضافه وزن شدید رو به رو می‌کند.

والدین بهتر است با تشویق و ترغیب کودکان خود به ورزش‌هایی مانند پیاده روی،‌ بارفیکس،‌ شنا و حتی دویدن شانس ابتلای فرزندانشان را به چاقی، دیابت و فشارخون کم کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ورزش ، قد ، کودک ، کلینیک ، بارفیکس ، باشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۴۲ ۳۰ دی ۱۳۹۶
واقعا!
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۸:۳۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
باید خدمتتون عرض کنم که من از 15 سالگی که قد کوتاهی هم داشتم بدنسازی حرفه ای همراه با مکمل شروع کردم و الان که 26 سالم هست بلند ترین قد رو بین خواهر برادرم و حتی پدر و مادرم دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
؟!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
؟!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۸ ۲۱ تير ۱۳۹۴
چرت و پرت تحویل ملت ندین!!!!!
بد نیست یکم تحقیق کنین بعد حرف بزنین
اگه اینطوره آرنولد که از 12 سالگی میرفت بدنسازی چرا قدش انقد بلنده!؟
زاااااااااارت
آخرین اخبار