درخواست عربستان از تل آویو برای حمایت از تروریست های سوریه

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه اعلام کرد: مسئولان عربستان سعودی در واشنگتن با برخی مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی دیدار و خواستار حمایت های اطلاعاتی بیشتر تل آویو از تروریست ها در سوریه شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، این شبکه در گزارشی درباره رویکردهای خصمانه عربستان سعودی علیه محور مقاومت در منطقه، از جمله سوریه گزارش داد: حمایت های رژیم آل سعود از گروه های تروریستی در سوریه نیاز به استدلال ندارد. مقامات رژیم سعودی به صورت علنی بر ضرورت ارائه کمک های مالی و تسلیحاتی به تروریست ها تاکید می کنند.

بندر بن سلطان از مسئولان آل سعود طی سه سال گذشته‌ی جنگ تروریستی علیه سوریه کمک مالی و تسلیحاتی گسترده ای به تروریست ها ارائه کرد. عربستان سعودی جلودار این جنگ علیه سوریه است. اما قدرت سوریه برای مقابله در برابر این تلاش ها، سبب شد که آل سعود به خصومت و دشمنی خود علیه سوریه تشدید و علنا آن را تهدید کنند. 

گزارشگر این شبکه افزود: در این خصوص، بر اساس اعلام برخی منابع، عربستان برای شعله‌ور کردن آتش جنگ در جنوب سوریه تلاش می کند و در این باره از مزدورانی استفاده می کند که در اردن آموزش دیده اند و به لحاظ فکری نیز افکار وهابی بر آنها تزریق شده است.

گزارشگر این شبکه افزود: محمد بن نایف، وزیر کشور رژیم آل سعود در چارچوب هماهنگی متقابل و نامحدود با رژیم صهیونیستی، در واشنگتن با مسئولان امنیتی اسرائیلی دیدار و گفتگو کرد.
این شبکه افزود: روزنامه المنار فلسطین فشار کرد که این مسئول سعودی با مسئولان امنیتی اسرائیلی درباره ارائه کمک های اطلاعاتی و لجستیکی اسرائیل به گروه های تروریستی در سوریه گفتگو کرده و خواستار حمایت و کمک بیشتر تل آویل و مشارکت گسترده آن در این خصوص شده است.
محمد بن نایف به درخواست کمک از اسرائیل بسنده نکرده بلکه بر تقویت روابط تل آویو و ریاض در چارچوب عادی سازی روابط دوجانبه در آینده نزدیک تاکید کرده است.

اساس کینه توزی های عربستانی که از زمان شکل گیری رژیم سعودی وجود دارد مبتنی بر ایده های تکفیری است که جز قتل و کشتار و ویرانی برای مسلمانان و عرب ها چیزی نداشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار