دکتر روحانی در نشست خبری:

درصددیم صادرات نفت را از جاسک آغاز کنیم/ دیدار مردم بزرگترین دستاورد سفر به هرمزگان بود

رئیس جمهور با بیان اینکه می‏خواهیم جاسک را تبدیل به یک بندر مهم کنیم، گفت: برای صادرات نفت و صنایع انرژی‏بر؛ گاز را برای پتروشیمی و آلومینیوم و هم چنین توسعه بندر به جاسک می‎رسانیم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران اعزامی به هرمزگان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان پیش از ترک هرمزگان در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره دستاوردهای این سفر گفت: برای دولت بزرگترین دستاورد این است که چهره مردم را زیارت کردیم و سخنان آن‎ها را شنیدیم در جلسه با علما، ایثارگران و در رویارویی مستقیمی که با مردم داشتیم. و امروز توفیقی شد از نیروهای مسلح، نیروی دریای، سپاه، ارتش هم بازدید داشتیم. 
 
وی افزود: از دید خدماتی که دولت نسبت به این استان انجام خواهد به نظر من سه طرح مهم است برای کل استان و کشور. 
 
رئیس جمهور کشورمان گفت: اول توسعه بندر شهید رجایی است که فاز دومش در سال آینده تکمیل خواهد شد و اعتبارش را در سال آینده تامین خواهیم کرد، در بحث صادرات، ورادات، تاکنون به دلیل شرایط تحریم نتواستیم از منابع به خوبی استفاده کنیم که  اگر تحریم برداشته شود  یکی از آثار مهمش توسعه صادرات خواهد بود. 
 
وی ادامه داد: یکی از بنادر بسیار مهم و اصیل ما هم بندر شهید رجایی است که  فاز دوم آن تکمیل می‎شود در دولت یازدهم ما فاز سه را اجرایی خواهیم کرد که من دستور اجرای آن را صادر کردم و اعتبارش را تامین خواهیم کرد، البته برای فاز چهارم و پنج اگر بگویم در این دولت می‏توانیم کاری کنیم، شاید یک مقدار از واقعیت دور باشد، ولی ما حتما اقداماتی را برای فاز چهارم و پنج شروع خواهیم کرد تا قدرت کانتینرهایمان به 15.5 میلیون کانتینر برساند که تحول بزرگ در منطقه است.  
 
رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: طرح دوم مسئله فولاد است که تا پایان این دولت تصمیم بر این است که فولاد را به رقم 10 میلیون تن برسانیم که تحول بزرگی برای فولاد خواهد بود.  
 
رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: طرح سوم که حائز اهمیت خواهد بود مسئله جاسک است؛ ما می‏خواهیم جاسک را تبدیل به یک بندر مهم کنیم مخصوصا برای صادرات نفت و صنایع انرژی‏بر؛ ما میخواهیم گاز را به آن منطقه برسانیم هم برای پتروشیمی و هم برای آلومینیوم و همچنین توسعه بندر برای صادرات نفت؛ البته به دنبال آن باید شهر جدیدی ساخته شود و توسعه پیدا کند که فرودگاه بین المللی می‎خواهد که ان شالله دنبال خواهد شد. 
 
وی افزود: برای طرح تحول جاسک قدم‏های مهمی در همین دولت برداشته می‎شود برخی طرح‎ها ممکن است زمان زیاد ببرند و این کارها ان‏شالله شروع خواهد شد. من امیدوارم در همین دولت بتوانیم نفت را از جاسک صادر کنیم که ممکن است بندر اصلی‏اش برای صادرات نفت طول بکشد بنابراین این سه طرح، طرح‏های اصلی و مهم است، بزرگراهی بندر جاسک را تکمیل می‎کنیم، سال آینده از میناب تا جاسک هم جاده را بهسازی کرده و تبدیل به بزرگراه می‏کنیم برای سال بعد هم به دنبال بزرگراه عسلویه تا بندر عباس هستیم. ما از عسلویه تا جاسک دارای بزرگراه خواهیم بود و این طرح را تا پایان دولت قدم به قدم اجرایی و عملیاتی می‎کنیم، البته آن چه در ذهن من است توسعه سواحل جنوب خواهد بود، یعنی ما حتی برای جزایر هم برنامه‏ریزی خواهیم کرد، کارگروهی برای جزایر می‎گذاریم فرهیختگان طرح‏هایشان را بدهند توسعه جزایر جزو تصمیمات‎مان خواهد بود که دنبال می‏کنیم طرح‎هایی برای همه شهرستان‏ها مد نظر است معاونت راهبردی اعلام کردند و در سال آینده عملیاتی خواهد شد. 
 
وی در پاسخ به سوالی درباره معضل قاچاق سوخت و توسعه بازارچه‏های مرزی در این استان گفت: این معضل را در جای دیگر داریم و در این استان هم در یک سطح بسیار بدی شاهد قاچاق سوخت هستیم و این بحث هدفمندی یارانه‎ها اصلش برای همین بود ؛ البته در صورتی که قیمت حامل‎های انرژی برسد به همان قیمتی که خلیج فارس گفته، با قیمتی که الان است مسلما این وسوسه‎های شیطانی که برای قاچاق وجود دارد، از بین نمی‎رود. ستاد مبارزه با قاچاق در این زمینه فعال شود و دولت طرحی را مد نظر دارد که جلوی قاچاق گرفته شود ما فکر می کنیم و برنامه ریزی می کنیم . 
 
وی با اشاره به لزوم تشکیل بازارچه‎های مرزی گفت: بازارچه‎های مرزی باید فعال شود خود منطقه جاسک جزو منطقه ویژه خواهد شد با طرحی که دنبال می‎کنیم بازارچه های مرزی را فعال می کنیم که خود می تواند مانع بخشی از قاچاق شود. 
 
وی در پاسخ به سوالی درباره گسترش سواحل موکران و جاسک گفت: سواحل موکران کلا جزو برنامه دولت است این سواحل بسیار برای ما اهمیت دارد الان خود بندرعباس که به سمت شرق می رویم تا بندرگوا. فعالیت به صورتی که باید نیست در حالی که سواحل جنوب باید بهترین مکان برای کشور باشد جایی که به آب های آزاد برای صادرات و واردات و صیادی و کشتی سازی دسترسی دارد برای همه مواردی که توسعه دریا محور است این که چه کار می کنیم تسریع در ایجاد جاده است که اولین قدم است که می تواند آبادانی را بیاورد که این جاده را از بندرعباس تا جاسک اقداماتش را انجام می دهیم مرحله دوم لوله گاز است برای همه مواردی که می خواهیم در جاسک فعال کنیم این لوله گاز نیاز است در سال آینده اجرا و تکمیلش شروع می شود که زمان بر است شاید اولین قدم فوری که برداشته شود در ماه آینده همون آموزشگاه فنی و حرفه ای است که ما مردم جاسک را برای تحول بعدی آماده کنیم نیروی دریایی ارتش در جاسک فعال خواهد بود خود اون هم می تواند تاثیرگذار باشد در تحول جاسک و توسعه جاسک.  
 
وی افزود:من در دولتم تاکید کردم به وزرا و مسئولین دیگر واقعا در فرصت های اجتماعی هیچ تفاوت نباید باشد ما باید به تجربه و دانش به سوابق نگاه کنیم کسی که بهتر می تواند مدیریت کند البته خانم ها در زمینه علم و دانش پیشرفت خوبی داشتند که در دانشگاه ها و حوزه دوشادوش مردان جلو می روند و وضعشان بهتر است اما در زمینه مدیریت نه هنوز باید فرصت دهیم تا خانم ها رشد کنند. ما این فرصت را باید فراهم کنیم و خانم های ما این شایستگی را دارند در دانشگاه فعال هستند در حوزه های دینی علمی فعال هستند در حوزه مدیریت خود فعال هستند در مسئولیت هایی که دارند خوب فعال هستند موسسه استاندارد که یک خانم به عهده گرفته و راضی هستیم همه مدیران باید زمینه را فراهم کنند اصل بر شایستگی است هم جنسیت هم قومیت. همه اون هایی که توانمند هستند و توانایی دارند باید استفاده ببریم. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: می خواهم از شما اصحاب رسانه قدردانی و تشکر کنم به خاطر این که شما در توسعه فرهنگ جامعه بسیار نقش دارید شما در مبارزه با فساد که جزو اهداف این دولت است بسیار می توانید نقش داشته باشید در مبارزه با قاچاق در اجرای همین سیاست های اخیر ابلاغی اقتصاد مقاومتی بسیار می توانید نقش داشته باشید و اساسا اصحاب رسانه باید واسطه بین دولت و مردم باشند هم برنامه ها را تشریح کنند و هم نظرات و نقدهای مردم را منتقل کنند می خواهم از همه شما تشکر کنم از شما اصحاب مطبوعات و خبرگزاری ها سپاسگزاری کنیم و استاندار و امام جمعه و نماینده ولی فقیه که ما مهمان شما بودیم و همه زحمت کشیدند برای این که ما بتوانیم در این سفر آن چه مد نظرمان استب رای مردم فراهم کنیم و زمینه ای فراهم شد تا نقد مردم را بشنویم ان شالله مجموعه این سفر باعث خیر و برکت برای مردم این استان و کل کشور شود. 
انتهای پیام/
برچسب ها: دیدار ، مردم ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار