بادامچیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انتخابات 92 یک رجحان بود نه شکست اصولگرایی/چرا هر دولتی پس از سر کار آمدن نیروهای انقلابی را کنار می‌زند؟

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی سال ۹۲ را سال مطرح شدن اصولگرایان ارزیابی کرد و گفت: از نظر سیاسی اصولگرایان وحدت نداشتند، البته در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب یک فرد رجحان است نه شکست دیگری، اما متاسفانه برخی دلشان می‌خواهد کشور ما همیشه در حال درگیری باشد.

"اسدالله بادامچیان" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری (۲۴ خرداد ۹۲)، اظهار داشت: در آن زمان کسی "دکتر روحانی" را اصلاح‌طلب نمی‌دانست و همه "محمدرضا عارف" را نماینده اصلاح‌طلبان می‌شناختند، اما زمانی که عارف کنار کشید، اصلاح طلبان گفتند ما طرفدار روحانی هستیم که یک اصولگرا با شعار اعتدال بود.   
 
وی ادامه داد: پس از سرکارآمدن دکتر روحانی، همه جریانات گفتند اصولگرایان شکست خوردند، اما این در حالیست که دکتر روحانی شخصا ۵۱ درصد آراء و مابقی نامزدهای اصولگرا نیز ۴۹ درصد آراء را به خود اختصاص دادند که البته یک نوع توازن است نه یک شکست.   
 
نایب رئیس جبهه خط امام و رهبری دلیل رای نیاوردن اصولگرایان در انتخابات را تعدد کاندیدا‌ها دانست و افزود: اگر هریک از نامزدهای اصولگرا بر روی یک اصولگرای دیگر اجماع می‌کردند رای بیشتری از آن آن‌ها می‌شد.
 
بادامچیان سال ۹۲ را سال مطرح شدن اصولگرایان ارزیابی کرد و گفت: از نظر سیاسی اصولگرایان وحدت نداشتند، البته در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب یک فرد رجحان است نه شکست دیگری، اما متاسفانه برخی دلشان می‌خواهد کشور ما همیشه در حال درگیری باشد و هر دولتی که سرکار بیاید نتواند از همه نیرو‌ها استفاده کند.   
 
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه حزب موتلفه معتقد است که کشور متعلق به همه نیروهای علاقمند و خدوم است، بیان داشت: چرا هر دولتی که با رای مردم سر کار می‌آید (اصلاح طلب و اصولگرا) نیروهای خدوم و انقلابی را کنار زده و سعی می‌کند تا جریان خود را به انحصار درآورد، در حالیکه تمام دولتمردان نقاط قوت و ضعف داشته و همه مدیران با آزادی عقیده در نظام اداری کشور عمل می‌کنند، بنابراین نظام اداری کشور جای دعوا نیست.   
 
بادامچیان با بیان اینکه اداره کشور محل جناحی عمل کردن نیست، افزود: واقعیت این است که ثبات مدیریت باید باشد، همه مدیران با حفظ عقیده در نظام اداری کشور در هر زمان و با هر سلیقه‌ای کمک می‌کنند که بایستی زمینه آن را فراهم کرد.   
 
نایب رئیس جبهه پیروان به یکطرفه شدن جریان دولتمردان در طول دولت‌های (نهم و دهم) و دوران اصلاحات اشاره کرد و افزود: اگر اکنون هم دولت یازدهم یکطرفه شود، از سال ۹۳ آسیب‌های جدی آن را خواهیم دید و در این صورت شما به جای پیشرفت جناحی عمل کردن را می‌بینید که دولت‌ها را دچار آسیب کرده است.   
 
بادامچیان رعایت اخلاق و ادب در مناظرات سیاسی دعوت از حضور گسترده مردم به جهت خلق حماسه سیاسی، تبریک به رقبای انتخاباتی را از نقاط قوت اصولگرایان در سال ۹۲ دانست و افزود: کاندیداهای اصولگرایی پس از انتخابات مانند اصحاب فتنه مردم را به جنگ و اردوکشی خیابانی دعوت نکردند، اما از طرفی نیز عدم اجماع و اختلاف نظرهایی در مورد اینکه چه کسی رئیس شود، نقطه‌ای منفی در جریان اصولگرایی بود، در حالیکه در اسلام ما طالب مقام بودن و رئیس شدن را شرک دانسته و معتقدیم عبودیت خدا بایستی از سوی رئیس حکومت تحقق بخشیده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار