دکتر روحانی در جمع خبرنگاران:

تلاش می‌کنیم هم تحریم‌ها برداشته شود و هم حقوق هسته‌ای ایران محفوظ بماند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تلاش ما بر این است که در قدم نهایی هم تحریم ها برداشته شود و هم حقوق هسته ای ایران محفوظ بماند، گفت: ما به غنی‌سازی ادامه می دهیم در چهارچوبی که اعتمادآفرین باشد، به این معنا که بهانه ها را از دست دیگران سلب کنیم و آنها نتوانند علیه ملت ایران اقدامی انجام دهند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(سه‌شنبه) در حاشیه پانزدهمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه موضوع هسته‌ای به عنوان مسئله ای با اهمیت برای مردم در این اجلاس مطرح است، گفت: مطمئناًحقوق ملت ایران در این مسیرمحفوظ می‌ماند و تأکید می کنم که هیچ گونه نگرانی در کشور در این باره نباید وجود داشته باشد چرا که دولت به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی از خط قرمزها عبور نخواهد کرد.

وی  با اشاره به اینکه در توافق کوتاه مدت شش ماهه نیز به صراحت بیان شده که غنی سازی در فردو یا نطنز در این سطح باشد، تصریح کرد: روشن است که با این گفته غنی‌سازی را پذیرفته‌اند اما بحث در این است که در یک دوره‌ای، سطح و حد غنی سازی ما به تعبیر آنها به گونه‌ای باشد که بیشتر اعتماد آفرینی وجود داشته باشد.

تحریم‌های ناروا و غلطی که به زندگی مردم فشار وارد کرده باید برطرف شود

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در کنار تثبیت حقوق ملت ایران، ظلم‌هایی که به ملت ایران روا داشته شده و تحریم‌های ناروا و غلطی که به زندگی مردم فشار وارد کرده است، باید برطرف شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه برخی از این تحریم‌ها از طریق شورای امنیت، بخش بزرگی از طریق دولت و کنگره آمریکا و بخشی نیز از طریق اتحادیه اروپا اعمال شده است، گفت: تلاش ما بر این است که در قدم نهایی هم تحریم‌ها برداشته شده و هم حقوق هسته‌ای ایران محفوظ بماند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما به غنی سازی در چارچوبی که اعتمادآفرین باشد، ادامه می‌دهیم، اظهار کرد: این بدان معناست که بهانه‌ها را از دست دیگران سلب کنیم و آنها نتوانند در سایه آن بهانه‌ها، افکار و مجامع عمومی، حقوقی و سیاسی را تحریک کرده و بخواهند علیه ملت ایران اقدامی صورت دهند.

دکتر روحانی با بیان اینکه بنده به آینده این حرکت امیدوارم، خاطر نشان کرد: البته در مذاکرات سیاسی کسی نمی تواند بگوید پایان آن چه خواهد بود، اما ما در قدم اول موفق بودیم و همه دنیا به این موفقیت اذعان دارند.

رئیس جمهوری افزود: اینکه آمریکایی‌ها مطالبی را بیان می کنند به خاطر فشار افکار عمومی داخلی آمریکا، و فشار تندروها، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای دیگر است؛ البته مشخص است که گفته‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با واقعیات بسیار فاصله دارد.

دکترروحانی با بیان اینکه ما باید به افکار عمومی دنیا و نظرهای عمومی همه کشورها بنگریم، گفت: غیر از صهیونیست‌ها و برخی مقامات آمریکایی که حرف‌هایی می‌زنند که با واقعیت فاصله دارد، سراسر دنیا از جمله اروپا، چین، سایرکشورها، آسیا و افریقا سخن از موفقیت ایران می گویند و معتقدند در این صحنه ایران در برابر فشارهای غلط موفق بوده است.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه عده‌ای تحریم و فشار را راه حل مسئله هسته‌ای ایران می دانستند، اما دولت معتقد بر مذاکره بود، اظهار کرد: تاکنون راه حل مذاکره و تفاهم پیروز و موفق بوده و معتقدیم ادامه آن هم موفق خواهد بود. البته قدم بعدی بسیار پیچیده و سخت است، ولی ما به قدرت هیات مذاکره‌کننده ایران اطمینان داریم و همه دنیا نیز باید به حسن نیت ایران برای حل مسئله اطمینان داشته باشد.

دکتر روحانی ادامه داد: اگر طرف مقابل هم در حل این مسئله حسن نیت و اراده سیاسی را در عمل نشان دهد، معتقدم در زمان کوتاهی حتی در شش ماه اول، بتوانیم به توافق نهایی برسیم.

اقتصاد مقاومتی جهت دهنده آینده اقتصاد ایران است

رئیس جمهور همچنین با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مباحث مطرح در پانزدهمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی جهت دهنده آینده اقتصاد ایران است، تصریح کرد: در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باید حرکت و تلاش جدیدی را آغاز کنیم چرا که اقتصاد مقاومتی پایه های اقتصاد کشور را آن چنان قوی می کند که در شرایط مختلف کشور بتواند راه خود را ادامه دهد و بدخواهان نتوانند معضل و مشکلی ایجاد کنند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: اجلاس خبرگان رهبری همواره اجلاس مبارکی است که در آن جمعی از علما، بزرگان، فرهیختگان و نمایندگان مختلف کشور حضور داشته و نظراتی درباره مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ارائه دهند که دولت نیز بر همین اساس این اجلاس را مغتنم می شمارد تا این نظرات را بشنود و در برخی موارد که باید اصلاحات و تأکیدات صورت بگیرد آن را پیگیری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار