پنتاگون سامانه دفاع موشکی آمریکا را ارتقا خواهد داد

آژانس دفاع موشکی آمریکا پس از شکست‌های متعدد در آزمایش سامانه موشکی موسوم به "ویهیکل"، طرح ارتقای این سامانه را که در حال حاضر زیر نظر شرکت بویینگ اداره می‌شود اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ آژانس دفاع موشکی آمریکا پس از شکست‌های متعدد در آزمایش سامانه موشکی موسوم به "ویهیکل"، طرح ارتقای این سامانه را که در حال حاضر زیر نظر شرکت بویینگ اداره می‌شود اعلام کرد.  

"ادمیرال جیمز سیرینگ" رییس آژانس دفاع موشکی آمریکا گفت : دولت خواستار سیصد میلیون دلار بودجه در سال مالی 2015 باهدف طراحی دوباره سامانه موسوم به "کیل ویهیکل"، اضافه کردن یک رادار دور برد و ارتقای سامانه برای شناسایی، ردگیری و نابود کردن موشک‌های دشمن شده است. 

درخواست بودجه این آژانس که کنگره نیز باید با آن موافقت کند، همچنین شامل تامین بودجه ابتکارهای دراز مدت برای بهبود این سامانه، یک دهه پس از بهره برداری از آن است. 

به طور کلی این درخواست بودجه شامل 8.5 میلیارد بودجه دفاعی از جمله 7.5 میلیارد بودجه آژانس دفاع موشکی است. سامانه دفاع موشکی یکی از بزرگترین بخشهای بودجه سالانه پنتاگون است با این حال جمهوریخواهان از دولت اوباما به علت کاهش این بودجه طی سالهای اخیر انتقاد کرده اند. 

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده است: این بودجه که در پی اصلاح استراتژی دفاعی آمریکا شکل گرفته است تاکیدی بر جایگاه مهم دفاع موشکی در کنار عملیات های فضایی، سایبری و تهدید‌های نوظهور است. 

سیرینگ گفت: تصمیم دولت بوش برای استقرار این سامانه موشکی شکننده در سال 2004، با هدف مقابله با یک تهدید واقعی صورت گرفت. با این حال این سامانه دارای نقص‌های شدید مهندسی است. عجله نکردن در این فرایند می‌توانست از برخی از مشکلات که اکنون شاهد آن هستیم جلوگیری کند. 

فرانک کندال رییس بخش خرید های پنتاگون نیز این هفته در کنفرانسی خبری گفت بازنگری و ارزیابی این برنامه ضعف‌های مهندسی در سامانه کنونی را آشکار کرد. سیرینگ گفت :به ویژه با توجه به تصمیم هیگل برای اضافه کردن چهارده رهگیر بیشتر و رساندن شمار آنها به 30 رهگیر در کالیفرنیا و آلاسکا اکنون به اصلاحاتی دراین زمینه نیاز است.

سرینگ گفت :گام نهایی اکنون برداشتن یک گام به عقب است و باید در ساختار این موشک اصلاحاتی صورت گیرد. وی گفت در حال حاضر هدف ما طراحی دوباره این سامانه موشکی، به کار گیری یک رادار دور برد و دیگر تدابیر مرتبط تا سال 2020 میلادی است. 

پنتاگون گفته است این سامانه جدید به همراه یک ماژول ساخته خواهد شد تا ارتقاهای بعدی آن ساده تر صورت گیرد. 

سرینگ گفت تصمیم گیری درباره نحوه اصلاح این سامانه به زودی اتخاذ خواهد شد. وی به رغم برنامه فشرده خرید چهارده سامانه جدید تا سال 2017 میلادی، طراحی یک سامانه رقیب برای کیل ویهیکل را رد نکرد. 

سرینگ به خبرنگاران گفت در صورتی که طراحی یک سامانه رقیب، واکنش درست به مشکل کنونی باشد من آن را رد نخواهم کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار