رژيم صهيونيستی مدعی شد؛

قاضي اردنی کشته شده قصد داشت يک نظامی را خفه کند

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد قاضی اردنی فلسطینی تبار که روز دوشنبه به دست نظامیان اسرائیلی کشته شد، تلاش کرده بود یک نظامی را "خفه کند".

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد قاضی اردنی فلسطینی تبار که روز دوشنبه به دست نظامیان اسرائیلی در مرز بین کرانه باختری رود اردن و اردن  کشته شد، تلاش کرده بود یک نظامی را «خفه کند».

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: «یک فلسطینی تلاش کرد سلاح یکی از سربازان اسرائیلی را بدزد که دیگر سربازان حاضر در محل مجبور شدند با شلیک به پاهایش به اقدام او پاسخ دهند. مظنون سپس تلاش کرد یک سرباز را خفه کند که سربازان مجبور شدند بار دیگر به او تیراندازی کنند».

رژیم صهیونیستی اعلام کرد وقایع شرح داده شده، نتیجه تحقیقاتی مبسوطی است که نیروهای امنیتی از شاهدان به عمل آوردند.

ارتش رژیم صهیونیستی افزود «این تروریست با در دست داشتن یک میله آهنی به گروهی از سربازان اسرائیلی یورش برد».

قربانی "رائد زعیتر " نام دارد که 38 ساله داشت و اهل نابلس در شمال کرانه باختری رود اردن بود. او قرار است روز سه‌شنبه در همین شهر دفن شود.

زعیتر ملیت اردنی داشت و در دادگاهی در اردن قاضی بود.

علاء زعیتر پدر قربانی که خود او قاضی بازنشسته است و 70 سال دارد، روز دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرگزاری فرانسه گفت پسرش «صلح‌جو و حرفه‌ای» بود.

در رام‌الله در کرانه باختری رود اردن، دولت تشکیلات خودگردان فلسطینی قتل این فلسطینی را در «کمال خونسردی» توسط سربازان اسرائیلی محکوم کرد و تحقیقی بین المللی را در این زمینه خواستار شد.

دولت تشکیلات خودگردان فلسطینی بار دیگر از جامعه بین الملل و سازمان‌های دفاع از حقوق بشر خواست از غیرنظامیان فلسطینی حمایت کنند.

ناصر جوده وزیر امور خارجه اردن روز دوشنبه کاردار اسرائیل را در اردن احضار کرد تا محکومیت شدید این اقدام نظامیان اسرائیلی را از سوی کشورش به او اعلام کند.

جوده اعلام کرد دولت اردن منتظر گزارش کامل مقامات اسرائیلی در باره این ماجراست. اردن می‌خواهد بدون معطلی تحقیقی در این زمینه صورت بگیرد.

حدود 200 نفر روز دوشنبه مقابل سفارترژیم صهیونیستی در اردن تظاهرات کردند و ‌اخراج سفیر اسرائیل را خواستار شدند.

انتهای پیام/
برچسب ها: قاضی ، اردنی ، کشته ، نظامی ، خفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار