مسکو تا جمعه ديگر پايگاه‌های اوکراينی را در کريمه محاصره نمی‌کند

مقامات جدید اوکراین یکشنبه اعلام کردند روس‌ها وعده داده‌اند که تا روز جمعه دیگر پایگاه‌های اوکراینی را در کریمه محاصره نکنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،"ایگور تنیوخ" وزیر دفاع موقت  اوکراین یکشنبه اعلام کرد:  فرماندهان نیروهای روس و فرماندهان نیروهای اوکراینی در شبه‌جزیره کریمه توافق کرده‌اند که پایگاه‌های اوکراین تا روز جمعه21 مارس  دیگر تحت محاصره نیروهای روس قرار نگیرد.

این وزیر اوکراینی افزود این پایگاه‌ها که تاکنون تحت محاصره نیروهای روس یا طرفدار روس قرار داشتند و تامین تدارکاتی آنان دشوار شده بود اکنون وقت دارند تا نیازهای خود راتامین کنند.
21 مارس دوما ، مجلس سفلای پارلمان روسیه ، قرار است در باره طرحی درخصوص الحاق کریمه به روسیه رای گیری کند.

درخصوص این الحاق روز یکشنبه در کریمه همه‌پرسی برگزار می‌شود. همان روز اوکراین امیدوار است با اتحادیه اروپا بخش سیاسی توافقنامه مشارکت خود را امضا کند. "تنیوخ" همچنین تاکید کرد: یگان‌های نظامی که در کریمه مستقر شده‌اند در وضع آماده باش رزمی قرار دارند.

این وزیر اوکراینی تصریح کرد: در خصوص آنچه به تدابیر پس از این به اصطلاح همه‌پرسی مربوط می‌شود ، توافقنامه‌هایی بین فرماندهان منعقد شد که براساس آن تا 21 مارس هیچ تدبیری برای مسدود کردن واحدهای ما اتخاذ نشود تا در طول آن این واحدها بتوانند به طور کامل نیازهای خود را برای ذخیره تدارکات تامین کنند.
وی گفت: اوضاع یگان‌های ما در خصوص آنچه به محاصره این مراکز مربوط می‌شود عادی شده است . من فکر می‌کنم این ترک مخاصمه تا 21 مارس ادامه یابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار