اینگونه بخوابید تا چروک نشوید!

طبق گفته متخصصین پوست مرکز پزشکی دانشگاه ویلند، آب شیر موجب از بین رفتن رطوبت و چربی‌های طبیعی پوست که محافظت علیه چین و چروک را برعهده دارند می‌شود.

دکتر محمد مهدی طرزی، متخصص گوش حلق و بینی درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گرچه در بسیاری موارد برای درمان چین و چروک‌های صورت، به جراحی یا لیزر یا روش‌های دیگری مثل "تزریق بوتاکس"، ژل و چربی متوسل می‌شویم، اما می‌توان با رعایت نکاتی مثل، خوابیدن به پشت، مصرف بیش‌تر ماهی، اخم نکردن، مصرف کاکائو به جای قهوه، استفاده از ویتامین‌C  و سویای بیش‌تر، روند ایجاد چین و چروک را کند نمود.

وی افزود: خواب مداوم در وضعیت‌های خاص، منجر به ایجاد خطوط خواب می‌شود. این خطوط، چین‌هایی هستند که روی سطح پوست حک می‌شوند و وقتی فرد از خواب بر می‌خیزد، از بین نمی‌رود. 

خوابیدن روی یک پهلو، باعث افزایش چین وچروک روی گونه ها و چانه می‌شود در حالی که خوابیدن روی صورت، باعث چین وچروک ابرو می‌شود.

دکتر طرزی تصریح کرد: حرکات مکرر صورت، مثل اخم کردن، باعث فعالیت بیش‌ از حد عضلات صورت و ایجاد شیار زیر سطح پوست می‌شود. این شیار نهایتا تبدیل به چین و چروک خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد: اگر افرادی می‌خواهند، ظاهر جوان پوست و زیبایی خود را حفظ کنند، باید از نور خورشید اجتناب کرد وضد آفتاب استفاده کنند. 

همچنین عدم مصرف دخانیات و استفاده از مرطوب کننده‌ها نیز از راه‌های پیش‌گیری است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: خواب ، چروک ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار