وزیر کشور در مازندران:

موضوع میانکاله نباید موجب هیچ نگرانی برای مردم باشد

وزیر کشور با بیان اینکه موضوع میانکاله نباید موجب هیچ نگرانی برای مردم باشد و ما حتما همه شرایط منطقه را لحاظ می‌کنیم، گفت: بعد از تعطیلات عید یک گروه کارشناسی مصوبه دولت قبل در خصوص پیوستن میانکاله به استان گلستان را مورد بررسی مجدد قرار خواهند داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شب گذشته از پلیس راه میاندرود بازدید کرد و در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که جناب آقای وزیر، بخشنامه شما در خصوص انتصابات پست‌های اجرایی (استانداران، فرمانداران و بخشداران و...) صرف توسط کارمندان وزارت کشور، گویا دست استانداران را در انتصابات بسته است، نظرتان در این مورد چیست اظهار داشت: تاکنون هیچ استانداری نسبت به این بخش نامه اعتراضی نکرده است و اتفاقا نظر ما بر این است که بسیاری از کارمندانی که در بدنه دستگاه اجرایی وزارت کشور حضور داشته اند باید مسئولیت ها را به عهده گیرند.

وی بیان داشت: اعتقاد داریم کارمندان وزرات کشور جزو نیروهای دلسوز نظام هستند. البته پیش بینی‌های لازم برای موارد خاص در راستای انتقال به وزارت کشور و یا جایی که نیاز خیلی فوری برای دگرگونی و کارهای اساسی باشد با اجازه وزیر قابل ماموریت است.

وزیر کشور در پاسخ به سئوالی در خصوص پیوستن میانکاله به استان گلستان گفت: ببینید قبل از اینکه دولت دکتر روحانی سر کار بیایید روی این مصوبه کار کارشناسی شده بود در دولت و در وزارت کشور. دولت متناسب با همان روالی که از قبل بوده و حسب دستور دولت بود بر اساس اینکه کار انجام شده و مورد تایید است.

وی با بیان اینکه یک مصوبه‌ای را گذرانده اما استانداران مازندران و گلستان و کارشناسان خود وزارت کشور نظراتی در این خصوص داشته‌اند و دارند که این موجب شد ما آن مصوبه را ابلاغ برای اجرا هنوز نکردیم، تصریح کرد: من بعد از عید حتما یک گروه کارشناس به منطقه می فرستم تا از نزدیک مطالعات لازم را انجام داده و مشورت های لازم را نیز انجام دهند و هر چیزی که کار کارشناسی آنرا تعیین کند ما آنرا مبنای کار خود قرار خواهیم داد.

دکتر رحمانی فضلی افزود: ولی علی ایحال دو استان باید یک منطقه مرزی و خط مرزی جغرافیایی به عنوان تفکیک دو استان داشته باشند. به هر حال دولت بر روی این مسئله حتما اصرار بر این ندارد که تصمیماتی که از قبل گرفته شده تداوم پیدا کند ما دقیقا کار کارشناسی جدیدی می کنیم و در کار کارشناسی جدید آنچه که به دست می آید عمل می کنیم. این موضوع موجب هیچ نگرانی نباید برای مردم باشد یعنی اصلا نگران نباشند ما حتما همه شرایط اجتماعی ،سیاسی و اجتماعی منطقه را لحاظ می کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص عملکرد استاندار مازنداران، بیان داشت: ما از عملکرد استاندار مازندران راضی هستیم.ایشان فرماندارانی که انتخاب کردند،کاملا مورد تایید وزارت کشور هستند چرا که خود من حکم های شان را امضا کردم و در این چند ماه واقعا موفق بودند.بودجه سال 93 را نسبت به سال 92 هم اگر نگاه کنید هم ضرایب استانی و هم ضرایب ملی افزایش پیدا کرده، واقعا جنب و جوش و شور و شوق خوبی در حوزه اجرایی اتفاق افتاده است. ما با تمام قوت از استاندارمان ،فرمانداران مان و معاونان شان حتما دفاع خواهیم کرد.

در این بازدید وزیر کشور را ربیع فلاح استاندار مازندران، قادری فرماندار میاندورود،طوسی فرماندار گلوگاه و سردار جعفری نسب فرمانده نیروی انتظامی مازندران همراهی می کردند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار