بررسی مشکلات تنیس روی میز در سال 92 از دید کارشناس

نظری: از اینکه درجا می‌زنیم خوشحالیم صعود پیشکش

کارشناسان تنیس روی میز کشورمان که پیش از این سرپرستی تیم ملی و دبیر کمیته فنی را بر عده داشت برخی از مشکلات تنیس روی میز کشور را در سال 92 را تشریح کرد.

 محمود نظری  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  در خصوص عملکرد فدراسیون تنیس  روی میز در سال 92 گفت: وضعیت کلی تنیس روی میز با عملکرد سالهای اخیر به جایی رسیده است که هر ماهه و هر ساله نه تنها  انتظار ارتقا یا پشتوانه سازی می توان داشت بلکه در موارد نیز اهالی  این رشته ورزشی به محض مشاهده هر گونه تکرار مقام با رنکینگ یا درجازنی باید خوشحال باشند.
 
 نظری اظهار داشت:  در ابتدای سال 92 مجمع تنیس روی میز در استان یزد برگزار شد که نه تنها رئیس وقت آن ( حمید سجادی) در آن حاضر نبوده بلکه هیچ نماینده ای  به صورت رسمی از طرف وزارت ورزش حاضر نشد تا مشکل قانونی این مجمع با ابهاماتی روبه رو شود که این موضوع یکی از مشکلات تنیس روی میز کشور به شمار می رفت.
 
 نکته جالب تر هم اینکه در مجمع قانونی تنیس روی میز حدود هشت رئیس هیئت استانی غایب بوده و در همان زمان طی پیگیری‌های رسانه های رسمی بسیاری از روسای هیئت‌ها دلیل غیبت خود را بی فایده بودن جلسات و بی توجهی فدراسیون به استانها دانسته‌اند.
 
 کارشناس تنیس روی میز کشورمان خاطر نشان کرد: از دیگر موارد مربوط به مجمع جابجایی بازرس و کارشناس خبره  فدراسیون از اعضای هیئت رئیسه در سال 92 است مناصبی که نیاز به رای و نظر مجمع داشته و گویا به طور مستقیم با رایزنی فدراسیون  منصوب گردیدند،  پیش از این هم مناصب حساسی  مثل نایب رئیسی و دبیر فدراسیون به دفعات جا به جای شده‌اند که نشان از بی خاصیت بر شمردن رای مجمع است.
 
 *** بازار داغ انتقادهای کارشناسی از عملکرد فدراسیون
 
 دبیر سابق کمیته فنی گفت: در سال 92 مانند سالهای 90و91 بازار انتقادهای کارشناسی از عملکرد تنیس روی میز کشور داغ بود قهرمانان تیم ملی هم با رویکرد عدالت محور فدراسیون به اعزام های بدون مرزی یا برگزار نشدن اردوهای مناسب و ... اعتراض داشتند که سرنوشت بیشتر آنها احضار شدن به کمیته های انضباطی و صدور رای‌هایی  با اشد مجازات ورزشی بود.
 
 ***حذف بدون دلیل مسابقات قهرمانی کشور و  مشکلات آن
 
 قطری اذعان داشت: حذف بدون دلیل مسابقات قهرمانی کشور هم در بخش بانوان هم آقایان در رده های سنی مختلف با وجود درخواست چند باره اعضای مجمع و روسای هیئت‌ها  است با توجه به اینکه این مسابقات از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند امکان حضور بازیکنان جوان و استانها را در  کنار نخبگان این ورزش گرد هم آورد و شرایط برابر برای معرفی استعدادها و مقایسه فعالیتها را فراهم آورد.
 
وی افزود: از دیگر چالشهای بسیار مهم بخش مسابقات فدراسیون غیبت مستمر تقریبا نیم و یا یک سوم استانها در مسابقات آزاد است که تهدیدی  جدی در پینگ‌پنگ است.
 
*** رنکینگ‌ها
 
سرپرست سابق تیمهای ملی گفت: وضعیت رنکینگی نفرات و تیمهای ملی با افت، حذف و یا درجا زدن  مواجه بوده است، بسیاری از نخبگان ملی به دلیل بی برنامگی شرایط مساعدی ندارند تیم‌های ملی آقایان و بانوان به عنوان نماد ورزش هر کشور در سال  گذشته بر روی عددهای 33،34، یا 57،58 در نوسان بوده‌اند.
 
نظری افزود: فاصله 200 تا 300 پله اعضای تیم ملی با نوشاد عالمیان و فاصله 100 تا 200 پله ای  پنج بازیکن برتر ایرانی در رنکینگ  جهانی با نفرات ششم به بعد  خود گویای وضعیت بحرانی  پشتوانه سازی یا حداکثر استمرار جایگاه سالهای  اخیر در بین رنکینگ داران  جهانی است، فاصله رنکینگی در بین بانوان با وضعیتی به مراتب بدتر روبه رو است،  نوشاد از المپیک لندن تاکنون بین 15 و گاهی 60 پله تنزل داشته است.
 
 *** برگزاری اردوهای مستمر و با کیفیت یک نیاز است
 
 نظری اعلام کرد: در سالهای اخیر تیم‌های ملی  فاقد مدیریت و یا سرپرستی واحد برای برنامه ریزی و نظارت بوده است، اردوهای مستمر تیمهای ملی با حضور بازیکنان و یا حریفان تمرینی با کیفیت جای خود را به بی اردویی و اردوهای بی کیفیت و چند روز داده  است.
 
 دبیر سابق کمیته فنی در مسابقات جام فجر هم اشاره  کرد و گفت: تورنمنت فجر در سال 92 با فراز و نشیب های مختلفی روبه رو بوده است که بزرگترین آنها یکی  تغییر میزبان و محل جغرافیایی هفت  دوره تورنمنت  نوجوانان و جوانان از قزوین و انتقال آن به تهران است و دیگر هم نادیده گرفتن نوزده دوره سوابق بین‌المللی تورنمنت بزرگسالان و به جای اعلام بیست و دومین دوره این مسابقات، سومین دوره خواندن آن با اعلام مکتوب آن فدراسیون جهانی است.
 
 *** رویکرد حذفی به داوران و مربیان
 
 کارشناسان تنیس روی میز بیان کرد: یکی از مشکلات تنیس روی میز کشورمان رویکرد حذفی به جای  جذب است برخی مدرسین و داوران بین‌المللی از میادین داوری و آموزشی دور نگه داشته شده‌اند که نمونه بارز آن دعوت سلیقه ای داوران به سمینار داروی یا تعیین مدرسان برای کلاسهای آموزشی است فاطمه رجبی و صالح محمد پور از  گواه این مطالب هستند .
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: پینگ پنگ ، نظری ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار