با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان اجرایی در سال 92 صورت گرفت:

عملکرد موفق در حوزه مشاغل خانگی کشور

طی سال گذشته بیش از 35 هزار و 321 محور مشاغل خانگی صادر شده و حدود 28 هزار نفر از متقاضیان این مشاغل تسهیلات قرض الحسنه دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره در حوزه توسعه اشتغال به بحث مشاغل خانگی توجه ویژه‌ای داشته و در این راستا اقدامات حمایتی از جمله اعطای تسهیلات با در نظر گرفتن اعتبارات ویژه را دنبال کرده است، با توجه به اهمیت این بخش در اشتغال کشور به عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 92 به این بخش و سایر بخش‌های اشتغال زا در کشور پرداختیم.
 
بر اساس این گزارش، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گزارش خود در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در بخش مشاغل خانگی اظهار می‌دارد: بیش از 35 هزار و 321 مجوز مشاغل خانگی در سال 92 صادر شده که 27 هزار و 954 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی تا کنون تسهیلات قرض الحسنه خود را دریافت کرده‌اند.
 
وی در ادامه در خصوص سایر برنامه‌ ریزی‌ها در زمینه توسعه اشتغال جوانان گفت: برنامه ریزی‌هایی در خصوص توسعه اشتغال جوانان در حوزه‌های it و صنعت گردشگری انجام شده است. همچنین در مجموعه شرکت‌های هم برآورد می‌شود با راه اندازی‌ طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه 8 هزار شغل مستقیم دیگر نیز ایجاد شود.
 
ربیعی در خصوص فعالیت تعاونی‌ها در زمینه اشتغالزایی نیز اعلام کرد: طی این مدت بیش از 880 تعاونی با عضویت 27 هزار نفر و سرمایه‌‌ای بالغ بر 146 میلیارد ریال میزان 44 هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده‌اند.
 
همچنین در بخش تعاون طرح ایجاد 172 هزار شغل در سراسر کشور تدوین شده است.
 
گفتنی است، در بخش بازار کار چند اقدام زیر ساختی هم انجام شده، از جمله بسترهای ایجاد بانک اطلاعات کار آفرینان فراهم شده است، همچنین شبکه ملی بازار کار که در واقع بانک جامع اطلاعات و آمار بازار کار است، در حال تکمیل و راه اندازی است.
 
لازم به ذکر است تهیه اطلس مشاغل استان‌ها و شهرستان‌ها نیز در حال پیگیری است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: عملکرد ، موفق ، حوزه ، خانگی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار