این مواد غذایی باعث شادی شما می‌شوند

هرچه مواد غذایی تازه‌تر و سالم‌تر باشند و انسان‌ها دخالت کمتری در فرآیند تولید آنها داشته باشند،حاوی ریزمغذی‌های بیشتری خواهند بود و مصرفشان می‌تواند به سلامتی جسمی و روانی افراد کمک کند.

پروانه کاظمی کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی مواد غذایی مانند موز حاوی موادی شادی آور هستند که باعث حفظ سلامت سلول‌های مغزی می‌شوند و احتمال بروز "تنش‌های عصبی" را کاهش دهند.

وی افزود: علاوه بر موز، عسل نیز حاوی مواد شادی آور است که باعث حفظ سلامت سلول‌های مغزی می‌شوند و احتمال بروز تنش‌های عصبی را کاهش می‌دهند.

کاظمی خاطرنشان کرد: مصرف مواد غذایی حاوی چربی‌های خوب یکی از راه‌های رسیدن به شادی و آرامش در طول روز است همچنین مصرف ماهی‌های چرب به دلیل امگا3 موجود در آنها می‌تواند برای بهبود وضعیت روانی بیماران مبتلا به اختلال 2 قطبی هم موثر باشد هفته‌ای 2 مرتبه مصرف ماهی هم بیش از 50 درصد باعث پیشگیری از "ابتلا به افسردگی" می‌شود.

این کارشناس تغذیه افزود: تخم مرغ نیز حاوی ریزمغذی‌هایی مانند روی، ویتامین B، اسید چرب امگا3 و پروتئین مرغوب است از این رو مصرف این ماده غذایی علاوه بر اینکه می‌تواند انرژی خوبی به افراد دهد می‌تواند برای مدت زمان بیشتری نیز فرد را سیر نگه داشته و از کاهش خلق ناشی از گرسنگی جلوگیری کند.

کاظمی همچنین تصریح کرد: شکلات تلخ سرشار از ماده معدنی منیزیم است که می‌تواند با شل کردن عضلات و کاهش تنش‌های عصبی باعث افزایش شادی و آرامش افراد در طول روز شود.

وی افزود: هرچه مواد غذایی تازه‌تر و سالم‌تر باشند و انسان‌ها در فرآیند تولید آنها دخالت کمتری داشته باشند، ریز مغذی‌های موجود در آنها بیشتر بوده و مصرفشان می‌تواند به سلامت جسمی و روانی افراد کمک کند.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار