در سه دهه اخیر؛

سی میلیون نفر بر اثر "ایدز "جان خود را از دست داده‌اند

گزارش های جهانی نشان می‌دهند که در سه دهه اخیر، موارد ابتلا به ایدز به شدت افزایش یافته و بیش از سی میلیون نفر در جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

حمیداله سلطانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اگرچه در یک دهه اخیر میزان شیوع و بروز بسیاری از بیمار‌های عفونی و مرگ و میر ناشی از آنها کاهش یافته است، اما بروز و گسترش بیماری‌های باز پدید و نو پدید عفونی، مشکلات بیشتری را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه بیماری ایدز از جمله مهمترین بیماری‌های نوپدید است، تصریح کرد: این بیماری از حدود 35 سال پیش به بعد شیوع بسیار زیادی در سراسر جهان یافته است و تقریباً در تمامی کشورها به عنوان یک مشکل بهداشتی و درمانی محسوب می‌شود.

سلطانی تاکیدکرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که در سه دهه اخیر، موارد ابتلا به ایدز به شدت افزایش یافته و بیش از سی میلیون نفر در جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: انتقال از مادر به جنین،‌ اعتیاد تزریقی و استفاده از لوازم تیز و برنده آلوده، مهمترین راههای انتقال ویروس اچ آی وی و بیماری ایدز درجهان بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایدز ، عفونت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار