"زندگی موفق در سایه یک انتخاب درست"

ازدواج از مهمترین حوادث و رویدادهای زندگی هر فردی است و نقش مهمی در سعادت و سرنوشت و خوشبختی انسان دارد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یک زندگی موفق در سایه یک انتخاب موفق شکل می‌گیرد. شناخت اولیه، تحقیقات محلی و مشاوره پیش از ازدواج از جمله مراحلی است که هنگام انتخاب همسر باید به آن توجه داشت. اما در مرحله شناخت چه معیارها و ملاکهایی را باید مدنظر داشت؟

ازدواج از مهمترین حوادث و رویدادهای زندگی هر فردی است و نقش مهمی در سعادت و سرنوشت و خوشبختی انسان دارد. مضاف بر اینکه اگر به نحو صحیح انجام پذیرد بسیاری از نیازهای انسان اعم از نیازهای عاطفی و جنسی را تأمین و موجب آرامش روحی انسان می‌شود بنابراین در عین حال که نباید در انتخاب همسر خیلی وسواس گونه عمل کرد اما دقت، شناخت و اتخاذ تصمیم حساب شده و بالاخره انتخاب صحیح از شرایط ضروری یک ازدواج موفق است..ابراهیمی مقدم در این خصوص گفت: برای خیلی‌ها ملاک اصلی و اولیه برای یک انتخاب موفق براساس ظواهر است.

در حالیکه داشتن سلامت روانی، رفتاری، جسمی و دینی از مهمترین ملاکهایی است که باید در اولویت قرار گیرد. ملاک بعدی شغل مناسب، استطاعت مالی، تحصیلات و همچنین سلایق و ویژگیهای فردی همچون داشتن تناسب اندام، چاقی یا لاغری و موارد دیگر است. این ملاکها مکمل یکدیگر بوده و درصورت نبود تناسب میان آنها زندگی مشترک در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه افزود: اختلالات روانی یکی از عوامل ناکامی در زندگی مشترک است. مشکلات اضطرابی، افسردگی و وسواس در گروه اختلالات نوروتیک قرار دارد و اگر در حد حاد نباشد و طرفین متعهد به ادامه درمان تا بهبودی کامل شوند مشکلی در زندگی آینده پیش نخواهد آورد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: زندگی ، موفق ، انتخاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار