امیرسرتیپ پوردستان در سخنرانی پیش از خطبه‌ها:

نیروهای مسلح کشور هیچگاه غافلگیر نمی‌شوند/مسئولان اجازه دهند طومار گروه‌های تروریستی و کشورهای حامیشان را درهم می‌پیچیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به گروگان گرفتن سربازان کشور توسط یک گروه تروریستی که با کمک دلارهای نفتی تجهیز شده است از لحاظ نظامی جایگاه خاصی ندارد، گفت: اگر مسئولان به فرزندان نظامی خود اجازه دهند، طومار این گروه‌های تروریستی و حامیان آنها را در هم می‌پیچیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز نمازجمعه تهران با گرامیداشت یاد و خاطره 48 هزار شهید ارتش همچنین روز حماسه‌آفرینی نیروی زمینی ارتش (29 فروردین) اظهار داشت: 29 فروردین بدون تردید روز بزرگ و به یادماندنی درتاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: روزارتش روزی است که حضرت امام (ره) با تصمیمی شجاعانه به تفکر نا صواب دشمن استکباری و کج اندیش برخی ناآگاه مبنی بر انحلال ارتش خط بطلان کشیدند و ارتش این سرمایه عظیم و ملی را به آغوش ملت بازگردادند.

امیرسرتیپ پوردستان اضافه کرد: 29 فروردین ماه روز تاسیس و تولد ارتش جمهوری اسلامی و ایجاد دژی مستحکم در دفاع از مرزهای زمینی، هوایی، دریایی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به وقایع قبل از انقلاب در ترسیم عظمت تصمیم تاریخی حضرت امام بیان داشت: فاکتورهای مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند که اصلی‌ترین و محوری‌ترین عامل آن حضور روحانیت در خط مقدم نهضت بود که در راس آن حضرت امان (ره) با تدبیر خردمندانه کشتی انقلاب را به ساحل پیروزی رساندند.

وی با بیان اینکه اگر هدایت پیامبرگونه امام (ره) نبود توطئه استعماری مانع از پیروزی انقلاب به این سرعت می‌شد تصریح کرد: حضور گسترده و میلیونی مردم در صحنه راهپیمایی‌ها و تظاهرات از دیگر عوامل پیروزی انقلاب بود این حضور به قدری گسترده و ریشه‌دار بود که کمر رژیم طاغوت را شکست و تمامی فعالیت‌های او را تحت شعاع خود قرار داد.

امیرسرتیپ پوردستان پیوستن بدنه ارتش به صفوف انقلابیون را یکی دیگر از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی عنوان و تاکید کرد: ارتش در دوران انقلاب به دو طبقه تقسیم شده بود طبقه اول ژنرال‌ها و سران خودفروخته ارتش بودند که با آمریکا و شاه ارتباط داشتند و طبقه دیگر بدنه ارتش مرکب از درجه‌داران، افسران جوان و سربازان بودند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: بدنه دوم سلاحش را به زمین گذاشت و به مردم پیوست اگر ارتش در آن روز سلاح را به زمین نگذاشته و به مردم نمی‌پیوست انقلاب به این سرعت به پیروزی نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه پیوستن بدنه ارتش به صفوف انقلاب یک امر اتفاقی و خرق‌الساعه نبود افزود: این اتفاق ریشه در اعتقادات و باورهای بدنه ارتش داشت بدنه‌ای که با روحانیت و مردم در ارتباط بود.

امیرسرتیپ پوردستان تصریح کرد: بدنه ارتش در آن زمان اعلامیه‌های حضرت امام (ره) را می‌گرفتند تکثیر کرده و در پادگان‌ها توزیع می‌کردند و زمانی که حضرت امام فرمان خالی کردن پادگان‌‌ها را فرمودند طوری پادگان‌ها خالی شد که سران انقلاب نگران می‌شوند و بعضی از ارتشی‌ها را به پادگان‌ها برمی‌گردانند که هواپیما، تانک، ناوچه‌ها و سیستم مخابراتی را حفظ کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در تشریح بدنه ارتش افزود: شهیدانی مثال ستاری، صیاد شیرازی، آبشناسان، شیرودی، منفردنیاکی، لشگری و کشوری بدنه ارتش را تشکیل می‌دادند که با پیروزی انقلاب اسلامی این بدنه با درجه‌داران، افسران جوان با انبوهی از تجهیزات، تانک‌ها، هواپیما، ناو و ناوچه و زیردریایی‌ها در خدمت نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازوی مسلح این نظام انجام وظیفه کنند.

وی با طرح این سوال که در زمان پیروزی نظام جمهوری اسلامی و با وجود انسجام ارتش چه شد که شعار انحلال سرداده شد؟ افزود: برخی آگاه و ناآگاه در تریبون‌ها، میتینگ‌ها و روزنامه‌هایشان این شعار را مرتبا تکرار می‌کردند و تمام همت و تلاش خود را برای از بین بردن این بازوی مسلح نظام جمهوری اسلامی به کار می‌گرفتند.

امیرسرتیپ پوردستان ادامه داد: در این تریبون می‌خواهم این واقعیت را اعلام کنم که شعار انحلال ارتش یک توطئه استکباری بود که توسط حضرت امام (ره) شناسایی و خنثی شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و اداره شدن جهان به صورت هسته پیرامون اشاره کرد و افزود: دو قطب قدرت یکی آمریکا و دیگری شوروی در جهان دارای اقماری بودند در آن زمان کشور ما یکی از اقمار مهم آمریکا بود این دوره به جنگ سرد مشهور است که ما شاهد درگیری فیزیکی میان کشورها نیستیم که عمده فعالیت‌های کشورها جاسوسی و اطلاعاتی بود.

وی با بیان اینکه در دوره جنگ سرد ایران به لحاظ جایگاه ژئوپلوتیکی مزیت‌های خاصی را برای کشور آمریکا ایجاد می‌کرد تصریح کرد: اولین مزیتی که کشور ما برای آمریکا داشت شمال آبراهه مهم خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بود که این مکان برای آمریکایی‌ها از این جهت که بتواند مسیر انرژی را کنترل کند اهمیت داشت به این دلیل که آمریکا بتواند مقابل صادرات انرژی به کشور ی که با آن خصومت دارد را بگیرد.

امیرسرتیپ پوردستان گفت: دومین مزیت کشور ما برای آمریکا هم مرز بودن با کشور شوروی بود ما در آن زمان بیش از سه هزار کیلومتر مرز دریایی و خشکی با شوروی داشتیم که این گستردگی مرز این امکان را برای آمریکا فراهم می‌کرد تا بتواند کوچک‌ترین حرکت شوروی را رصد کند و در صورت ضربه دشمن به او در کوتاه‌ترین زمان و در نزدیک‌ترین فاصله با آن مقابله کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش سومین مزیت ایران برای آمریکا را فروش محصولات این کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این صورت تولیدکننده آمریکایی نگران فروش محصول خود نبود هر کالایی را که تولید می‌کرد با هر قیمتی که بود باید به ایران آورده و فروخته می‌شد و بابه‌ازای آن به هر قیمتی نفت برداشته می‌شد.

وی چهارمین مزیت کشورمان ایران برای آمریکا را نقش‌آفرینی ارتش کشور به عنوان ژاندارم منطقه دانست و بیان داشت: ارتش ما به مانند یک چماق بالای سر کشورهای منطقه بود و اگر کشوری برخلاف منویات آمریکا حرکتی در منطقه انجام می‌داد ارتش ایران به صورت چماقی بر سر آنان وارد شده و بایستی آنها را در مسیر خاص آمریکا و استکبار قرار می‌داد.

امیرسرتیپ پوردستان قرارگیری ارتش کشور به عنوان جبهه مقابل ناتو در مقابل شوروی را از دیگر مزیت‌های کشورمان برای آمریکا عنوان کرد و افزود: چگونگی این امر به این معناست که اگر روزی شوروی بخواهد حرکت کرده و خود را به آب‌های آزاد برساند این وظیفه ارتش بود که در مقابل آن ایستادگی کند به این معنا که زمین بدهد زمان بگیرد تا نیروهای ناتو از اقیانوس هند و جزایر گارسیو حرکت کرده و در سواحل کنارک و چابهار پیاده شود و در واقع کشور ما صحنه درگیری آمریکا و شوروی شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: با حدوث انقلاب اسلامی این مزیت‌ها از آمریکا گرفته شد بنابراین طبیعی است که این کشور خود را دچار شکست سیاسی و ژئوپلتیک بداند، این پایان کار برای آمریکا نبود چراکه انقلاب اسلامی حرف‌های زیادی همچون نفی سلطه، مردم‌سالاری دینی، شکست ابهت آمریکا و حکومت اسلامی با خود به همراه آورده بود که برای آمریکا بسیار گران تمام می‌شد.

امیرسرتیپ پوردستان ادامه داد: آمریکایی‌ها بابت از دست دادن لقمه چرب و شیرینی به نام ایران بسیار ناراحت بودند علاوه بر آن به خوبی می‌دانستند که این شعارهایی که انقلاب اسلامی با خود ‌آورده درمحدوده مرزهای جغرافیایی او نخواهد ماند و بلکه به خارج از مرزها هم گسترش پیدا خواهد کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: به همین دلیل از روز 23 بهمن 57 حرکت‌های براندازی را علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران اغاز کرد، یعنی یک روز پس از پیروزی ا نقلاب اسلامی ایران حرکت‌های براندازی آمریکایی‌ها آغاز شد.

وی افزود: اولین اقدامی که آمریکایی‌ها کردند محاصره اقتصادی بود، تمام کوریدورهای اقتصادی و بازرگانی را بر روی کشور ما بستند و اجازه نمی‌دادند نه ما با کشورهای دیگر ارتباط داشته باشیم و نه کشورهای دیگر با ما ارتباط داشته باشند.

امیرسرتیپ پوردستان با بیان اینکه یک سیاستی را که آمریکایی‌ها در دوران جنگ سرد در مقابله با شوروی داشتند سیاست منزوی‌سازی بود گفت: این سیاست را نیز علیه جمهوری اسلامی ایران پیاده کردند اما دیدند به نتیجه نمی‌رسند و به همین دلیل موج وسیع ترور را اعم از ترورهای کور و ترورهای هوشمند را در کشور به راه انداختند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان داشت: منظور از ترورهای هوشمند ترورهایی است که با شناخت انجام می‌دادند، نفرات شاخص نظام را شناسایی و ترور می‌کردند و منظور از ترورهای کور هم این است که تروریسم در خیابان راه می‌افتاد و هر کسی را که احساس می‌کرد ممکن است وابسته به نظام باشد را ترور می‌کرد که آنها دیدند از این حرکت‌ها هم به نتیجه نمی‌رسند.

وی افزود: بنابراین موج وسیع بمب‌گذاری را در کشور به راه انداختند، از رئیس جمهور تا رئیس عالی دیوان کشور تا مردم کوچه و بازار را در این بمب‌گذاری‌ها به شهادت رساندند و باز هم دیدند که به نتیجه نمی‌رسند، لذا راهکار نظامی را در دستور کار گذاشتند و بهتر دیدند که از گزینه نظامی استفاده کنند.

امیرسرتیپ پوردستان با بیان اینکه زمانی که آمریکایی‌ها این گزینه را انتخاب کردند مشکلی پیش روی آنها قرار داشت و آن حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران بود گفت: زمانی که آنها می‌دیدند در مقابلشان ارتشی قرار دارد که عاشقانه امام و رهبرشان را دوست دارند و عاشقانه به مردم و میهنشان عشق می‌ورزند استراتژی انحلال ارتش را سردادند، این استراتژی برای خلع سلاح نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود و قصدشان این بود که از عیادیشان در کشور استفاده کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: آنها درنظر داشتند تعدادی از ارتشی‌هایی که در آن زمان فرار کرده بودند را به کار گیرند و تعداد دیگر را استخدام کنند تا ناامنی‌های وسیع و گسترد‌ه‌ای را در کشور ساماندهی کنند، همین سناریویی که ما امروز در سوریه شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: خاطرم هست آن زمان بنده در سال آخر دبیرستان بودم و تمامی روزنامه‌ها را رصد می‌کردم، بعضی از مسئولین را هم می‌دیدم که می‌گفتند ما نیازی به ارتش نداریم، ما با کسی جنگ نداریم و ارتش چه کار می‌خواهیم و قراردادنظامی یعنی چه، اما هوشیاری و هوشمندی یاران نزدیک و باوفای حضرت امام (ره) یعنی مقام عظمی ولایت و فرماندهی معظم کل قوا که درآن زمان نماینده حضرت امام در شورای عالی دفاع و در ارتش بودند و تعداددیگری این توطئه را به خوبی تشخیص دادند و با تصمیم‌سازی به موقع و شجاعانه حضرت امام مبنی بر حفظ و بقای ارتش توطئه هولناک دشمن نقش بر‌آب شد و تصمیم شجاعانه حضرت ا مام به ارتش روح و جانی دوباره بخشید این است که 29 فروردین را یک روز بزرگ و تاریخی می‌کند.

امیرسرتیپ پوردستان افزود: حضرت امام(ره) با این اقدام شجاعانه که بسیاری از نخبگان هم با آن مخالف بودند حکومت اسلامی را از نظر نظامی بیمه کرد و اعتماد خود را به ارتش نشان داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ما هرچه که از آن زمان فاصله می‌گیریم عظمت تدبیر حضرت امام(ره) بیشتر خود را نشان می‌دهد و مرور وقایع 34 ساله یعنی از 29 فروردین سال 58 تا به حال نشان می‌دهد که ارتش جمهوری اسلامی ایران به شایستگی پاسخگوی اعتماد حضرت امام بودند و در هر عرصه‌ای که وارد شدند با روح تدین، ولایتمداری و وظیفه‌شناسی درخشندگی داشتند.

وی افزود: این خدمت‌گذاری آنقدر موثر و قابل قبول بوده که قلب تپنده عالم اسلام یعنی مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا از ارتش به عنوان شجره طیبه نام می‌برد و می‌فرماید امروز ارتش ما یک ارتش متدین و مردمی است.

امیرسرتیپ پوردستان تصریح کرد: این جملات نورانی مدال‌های افتخاری هستند که ارتش در عرصه خدمتگذاری به کشور و مردم از حضرت امام و مقام معظم رهبری دریافت کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با استعانت از ذات اقدس الهی و بهره‌مندی از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و با تکیه بر تجارب دوران دفاع مقدس و تحلیل نبردهای اخیر و درک صحیح از واقعیت‌های میدان نبرد ارتشی کارآمد، با انگیزه و پا در رکاب است که با اقتدار از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی میهن عزیز اسلامیمان حراست و پاسداری می‌کند و در مقابله با دشمنان ذره‌ای تردید را به خود راه نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در همین راستا ارتش چند اقدام اساسی را همزمان دنبال می‌کند که به صورت خلاصه خدمتتان عرض می‌کنم اظهار داشت: اولین مطلب حفظ وحدت و همدلی با سایر سازمان‌های نظامی است، اگر ما در ابتدای جنگ می‌گفتیم که "ارتشی و سپاهی دو لشگر الهی" امروز ارتش و سپاه یک لشگر الهی هستند افزود: امروزه تمامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با محوریت ستاد کل نیروهای مسلح به حمدلله از وحدت همدلی و تفاهم بسیار بالایی برخوردار هستند و در تمامی ماموریت‌های عملیاتی و آموزشی در کنار یکدیگر کار را دنبال می‌کنند و با هدایت و تدابیر نورانی مقام معظم فرماندهی کل قوا هیچ گونه رخنه‌ای وجود ندارد.

امیرسرتیپ پوردستان ادامه داد: مطلب دوم که ارتش جمهوری اسلامی ایران آن را دنبال می‌کند، رصد مداوم تهدیدات است، تمامی حرکت‌ها در مرزها، در خارج از مرزها، منطقه و فرامنطقه‌ای رصد و توسط کارشناسان اطلاعاتی این حرکت‌ها تحریم‌ می‌شود و متناسب با تهدیدات ظرفیت‌های لازم برای مقابله با آنها ایجاد می‌شود و به حمدالله نیروهای مسلح عموما و ارتش جمهوری اسلامی خصوصا در این رابطه از قابلیت خوبی برخوردار هستند و من به عنوان یک سرباز عرض می‌کنم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران غافلگیر نخواهد شد چراکه تمامی حرکت‌ها رصد می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به گروگانگیری اخیر 5 مرزبان کشورمان اظهار داشت: اگر یک گروه تروریستی با کمک دلارهای نفتی با ماه‌ها برنامه‌ریزی می‌آیند و چند ده نفری را جمع می‌کنند و 5 سرباز مرزبان را اسیر می‌کنند و با خود می‌برند، این به لحاظ نظامی و عملیاتی از جایگاه بالایی برخوردار نیست و از نظر نظامی ارزش ندارد و اگر مسئولین نظام به فرزندان سرباز و بسیجیشان اجازه دهند طومار این گروه‌های تروریستی و کشورهای حامیشان را درهم می‌پیچند و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ دنیا می‌کشانند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از اقداماتی که در حال حاضر در ارتش پیش‌بینی می‌شود، پیش‌بینی ضربه دوم است، همانطور که مستحضرید دکترین ما دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است ما اهل تجاوز به هیچ کشوری نیستیم اما این به آن معنا نیست که در مقابل تجاوز سکوت کنیم.

امیرسرتیپ پوردستان تصریح کرد: ظرفیت‌های عملیاتی نیروها به گونه‌ای است که اگر دشمن خیال خام تعدی و تجاوز را عملی کند ضربه‌ای به مراتب سنگین‌تر و مهلک‌تر دریافت خواهد کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: نکته آخر به روزرسانی تجهیزات و سلاح‌های ماست که با کمک صنعت دفاعی در این عرصه اقدامات بسیار شگرف قابل توجهی انجام شده است.

وی افزود: همین دستاوردهایی که در این سال‌های اخیر به نظر شما رسیده است از ساخت جنگنده‌های مختلف صاعقه و آذرخش، ناو جماران انواع و اقسام اژدرها، سلاح‌های پدافند هوایی، رادارهای اکتیو و سلاح‌های دفاع زمینی به حمدلله تجهیزات بسیار خوبی دراختیار ارتش جمهوری اسلامی ایران است که بتواند به رسالت و ماموریتش به شایستگی عمل کند و در پیشگاه ملت و فرماندهی معظم کل قوا رو سفید باشد.

امیرسرتیپ پوردستان با اشاره به سالروز شهادت سپهبد امیر صیاد شیرازی گفت: در کنار ویژگی‌های منحصر به فردی که این شهید عزیز داشتند مانند نبوغ نظامی، خستگی‌ناپذیری، توانمندی هدایت، صبر و تومأنینه و تواضع در برابر زیرمجموعه و شدت در مقابل دشمن علاوه بر تمام این ویژگی‌ها دو ویژگی شاخص و برجسته داشتند که اولین ویژگی شاخص و برجستگی این بزرگوار اخلاص در عمل بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: وی هیچ گاه برای کسب منافع دنیوی و جلب رضایت اهل دنیا کاری را انجام نداد و فقط و فقط خداوند را مدنظر داشتند.

وی افزود: دومین ویژگی بارز شهید صیاد شیرازی ولایتمداری و تبعیت محض از ولایت بود، ما افتخار داشتیم به عنوان شاگردان وی انجام وظیفه می‌کردیم و خیلی علاقمند بودند که این عشق و علاقه و ارادتشان را به ولایت علنی و به ما منتقل کنند و اظهار می‌داشت که بزرگ‌ترین نعمت خداوند را ولایت می‌دانم و آن چیزی که سبب عاقبت‌بخیری است همین ولایتمداری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پوردستان ، فرمانده ، نیروی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۳:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
اگر مسئولین نظام به فرزندان سرباز و بسیجیشان اجازه دهند طومار این گروه‌های تروریستی و کشورهای حامیشان را درهم می‌پیچند و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ دنیا می‌کشانند.....وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ....خدا قوت........جمشید دانایی فر منتظر باش بسیجیان در راه هستند.....
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۲:۰۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
انشالله هر روز تر شاهد هرچه بهتر و بروز بودن ارتش ایران هم از لحاظ نظامیگری و هم معیشتی باشیم خدا قوت امیر .
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۹:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
سلام علیکم. خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
mojtaba
۱۶:۲۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
درودبرفرمانده ولایتمدارارتش اسلام.ماباولایت زنده ایم،تازنده ایم رزمنده ایم
-
ghaffar
۰۸:۴۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
درود بر همه سرداران وامیران وسایر دلاوران نظامی
Iran (Islamic Republic of)
زرگر
۰۸:۱۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
درود بر شما فرمانده دلاور و سایر سلحشوران ارتش اسلام خدادقوت
United States of America
هادی
۰۱:۳۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
احساس غرورکردم بعداز خواندن.واقعا برشمردن دستاوردهای انقلاب به هر ایرانی حس غرور واستقامت میده.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
باید به خودمون ببالیم که با وجود اینکه انقدر بدخواه و دشمن داریم بازهم مقتدر و قدرت مند هستیم نظام ما به حول قوه الهی و با وجود رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) و سربازان گمنام امام زمان (عج) و فرمانده هان و نیرو های سپاه مقتدر و ارتش شجاع هیچ گزندی نخواهد دید.
Iran (Islamic Republic of)
ع ف
۰۰:۵۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
درود بر شیران و دلاوران ارتش ایران
و درود بی پایان بر شهیدان ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۰:۴۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
خدا قوت دلاوران.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۵۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
ارتش ما ذوالفقار حیدراست
بهر جانبازی پی هر فرصت است
Iran (Islamic Republic of)
sadegh
۲۳:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
درود بر امير و ارتش دلاور ،ما همراه با شما و ولايتيم
Iran (Islamic Republic of)
naser
۲۳:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
امیر پوردستان خدا نگهدارت باشد.افرین برغیرت و صلابتت مردم ایران بداشتن چنین دلاوران قهرمان ارتش افتخار میکند.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۱۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
ارتش، تبلور استقلال و آزادى مردمى است که آوازه غیرت و هم بستگى شان، دروازه هاى پولادین جهان را درنوردیده است.
Iran (Islamic Republic of)
محد
۱۶:۳۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
آفرین بر امیر دلاور
Iran (Islamic Republic of)
نوذر
۱۵:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
امير عزيز خيلي اقايي سپاسگزاريم از شما
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۵۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
درود خدا بر فرزندان رشید ایران که مایه مباهات ما هستند
آخرین اخبار