رییس سازمان غذا و دارو خبر داد

"شناسه بهداشتی" شرط فروش برنج‌های تولید داخل

به منظور ساماندهی بازار برنج و افزایش امنیت غذایی تا پایان سال تمام برنج‌های تولید داخل باید با بسته‌بندی مناسب و "شناسه بهداشتی" به فروش برسد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو امروز 24 فرودین در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به حوزه غذا گفت: مهمترین هدفی که سازمان غذا و دارو در این حوزه دنبال می‌کند این است که مردم از مواد غذایی استفاده کنند که توسط سازمان غذا و دارو پروانه دارد.

وی ادامه داد: ما در سالهای گذشته از ظرفیت کامل برای ایجاد ظرفیت کامل برای نظارت بر مواد غذایی استفاده نشده است بنابراین تلاش می‌کنیم که فرآورده‌های مواد غذایی که از سلامت آن مطمئن هستیم وارد بازار شود و مردم از آن استفاده کنند به طوری که سال گذشته با پیگیری‌های لازم 20 درصد وجود فلزات سنگین را در برنج‌های مصرفی مردم اصلاح کردیم و همچنین 10 درصد برنج‌های وارداتی به دلیل آلودگی‌ها برگشت داده شدند.

دیناروند عنوان کرد: از طرف دیگر برای ایجاد امنیت غذایی طی مذاکراتی که با کشورهایی که بیشترین تولید برنج را دارند مثل هند، قرار شده که برنج‌های مورد تایید از منابع خاصی که تعیین شده وارد کشور شوند و پروانه بهداشتی اخذ کنند بنابراین برنج‌هایی که پروانه بهداشتی ندارند وارد کشور می‌شوند از مبادی غیرقانونی وارد می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال باید تمام برنج‌های تولید داخل برای فروش شناسه بهداشتی داشته باشند و به صورت بسته‌بندی به فروش برسند تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح هیچ فروشنده‌ای حق فروش برنج به صورت فله‌ای را ندارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص نظارت بر سوسیس و کالباس‌ها تاکید کرد: نگرانی ما در این مواد غذایی وجود برخی از مواد افزودنی بیش از حد مجاز و استفاده از خمیر مرغ است که باید این روند اصلاح شود.

رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه بدهی بیمارستان‌ها تا چه حد پرداخت شده خاطرنشان کرد: قبل از پایان سال 92 دولت بخش اعظمی از مطالبات بیمارستان‌ها را پرداخت کرده است و امسال هم بخش دیگری از مطالبات پرداخت خواهد شد به طوری که بدهی بیمارستان‌ها به صفر خواهد رسید همچنین با تلاش‌های صورت گرفته در مورد میزان بدهی بیمارستان‌ها به شرکتهای پخش هم این میزان در حال کاهش است.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیناروند ، برنج ، وارداتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار