صاحب‌کار در دانشگاه تهران:

باید با استفاده از ظرفیت‌های درون‌زا به فناوری‌های روز دست بیابیم

سرپرست امور شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تعامل با خارجی‌ها برای یادگیری فناوری‌های مورد نیاز، مسئله درستی نیست چراکه آن‌ها هرگز فناوری را که خود به دست آورده‌اند به صورت علمی و دانش به ما یا سایر کشورها منتقل نمی‌کنند و باید در داخل با استفاده از ظرفیت‌های درون‌زا به آن دست بیابیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "محمد صاحب‌کار" سرپرست امور شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست بررسی رویکرد وزارت خارجه دولت یازدهم در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه توسعه فناوری در کشورهای دارای فناوری به شکل‌های مختلف رخ می‌دهد، گفت: کشورها برای توسعه فناوری و مخصوصأ فناوری اقتصادی باید این صنعت را به گونه‌ای شکل دهند که محرک فناوری باشد.
 
وی با بیان اینکه حوزه صنعت نفت و دفاعی از جمله پست‌هایی است که باید مورد توجه مسئولان  قرار گیرد، اظهار داشت: در صنعت نفت و هم‌چنین توانمندی‌های دفاعی که توان موشکی کشورها محسوب می‌شود، افرادی هم‌چون شهید تهرانی مقدم پا به این عرصه گذاشتند که البته جای کار زیادی برای فناوران این بخش وجود دارد.  
 
سرپرست امور شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه حوزه صنعتی به عنوان یک نیاز و پروژه بزرگ در سطح کشورمان مطرح شده است، ابراز داشت: بسیج عمومی برای فعالیت‌های هسته‌ای و پیشرفت ایران نیاز است تا با دستاوردهای آن‌ها به غرور ملی برسیم.
 
صاحب‌کار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فناوری هسته‌ای گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند، مهم‌ترین دستاورد فعالیت‌های هسته ای ایجاد غرور ملی است و اینکه یک ایرانی به این نتیجه می‌رسد که می‌تواند اقداماتی از این دست را طراحی کند. اقداماتی که امثال شهید تهرانی مقدم در آن بسیار زحمت کشیدند و متحمل سختی‌ها شدند.  
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت فناوری کشورهای خارجی به ما چیزی نمی‌دهند، تصریح کرد: تعامل با خارجی‌ها برای یادگیری فناوری‌های مورد نیاز، مسئله درستی نیست چراکه آن‌ها هرگز فناوری را که خود به دست آورده‌اند به صورت علمی و دانش به ما یا سایر کشورها منتقل نمی‌کنند و باید در داخل با استفاده از ظرفیت‌های درون‌زا به آن دست بیابیم. 
 
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه زیرساخت‌های کشور قابل دفاع است، گفت: ممکن است فشارهای موجود تا ده سال آینده نیز وجود داشته باشد و یا حتی براساس سناریوها افزایش یابد، لذا ما باید کشورمان را برای شرایط سخت‌تر از این آماده کنیم.  
 
صاحب‌کار با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری گفت: این سیاست‌ها مانند مدلی است که در برابر زلزله‌هایی با شدت بالا مقاومت می‌کند و ما حتی اگر دارای بهترین روابط با کشورهای دیگر باشیم، باید برای این فشارها و تکان‌ها خودمان را آماده کنیم که در این بین دانش‌بنیان بودن و توجه به شرکت‌های موجود در این بخش یکی از راه‌کارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار