نعمت‌زاده:

مطالعات اکتشافی در استان سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد

وزير صنعت، معدن و تجارت از انجام گسترده تر مطالعات اكتشافي و زمين شناسي به منظور شناسايي ذخائر غني معدني استان سيستان و بلوچستان خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا محمدرضا نعمت زاده با بيان اينكه اين استان به عنوان وسيع ترين استان كشور است افزود: توسعه صنعتي، معدني و اقتصادي استان سيستان و بلوچستان از اهداف مهم ما خواهد بود.
 
وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه به وضع معدني استان و معادن غني که در سيستان وجود دارد اشاره كرد و گفت: طبق توافقات انجام شده با ايميدرو، 45 هزار كيلو متر مربع ظرف يك تا دوسال تحت اكتشافات معدني قرار خواهد گرفت و فعاليت اكتشافي در نوار مرزي استان از شمال تا جنوب انجام خواهد شد.

به گفته وي؛ 15 هزار كيلومتر مربع در شهرستان سراوان و در منطقه سيستان نيز 17 هزار كيلومتر مربع خواهد بود.

نعمت زاده همچنين با توجه به ذخائر معدني استان در بخش آنتيموان اظهار كرد: دراين باره فعاليتهايي آغاز شده و يك واحد فرآوري نيز در حال تجهيز است.

وي اضافه كرد: با شناسايي معادن جنوبي دراين استان درپي توسعه صنايع فلزي و معدني خواهيم بود.

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفيتهاي خدادادي اين استان علاوه بر جمعيت جوان و تلاشگر استان به 1200 كيلو متر مربع مرز خاكي با كشورهاي افغانستان و پاكستان و 300 كيلومتر مرز آبي و راه داشتن به آبهاي آزاد به عنوان ديگر مزاياي اين استان ذكر كرد.

نعمت زاده در ادامه از انجام برنامه ريزيهاي براي تبديل شدن منطقه سيستان به عنوان قطب تجاري خبرداد و ابراز اميدواري کرد با سفر رئيس جمهور، نگاه ويژه اي به اين منطقه صورت بگيرد.

وي با اشاره به بازديد از كارخانه ناجي پوشش، توليدكننده انواع پوشاك و البسه نظامي وكارخانه هامون صنعت، توليدكننده انواع دكل هاي برق فشار قوي و توليد كننده توربين هاي بادي تصريح كرد: استفاده از انرژي هاي نو براي توليد برق در نقاط مختلف كشور از توانمنديهايي است كه مورد توجه قرار دارد و اين استان با ايجاد كارخانه دكل هاي برق كه تا 400 كيلو وات توسعه پيدا مي کند و پايه هاي توربين هاي بادي گامهاي بسيار مثبتي در جهت توسعه اقتصادي کشور برداشته است.

نعمت زاده همچنين از آغاز اجراي طرح پتروشيمي در چابهار خبر داد و گفت: به منظور ايجاد مجموعه پتروشيمي در چابهار ، سرمايه گذاران مختلفي براي اين كار دعوت شدند و در حال حاضر 20 شركت در اين زمينه در چابهار ايجاد شده است كه به عنوان يكي پروژه بزرگ از آن ياد مي شود.

وی همچنين به تلاشها و انجام اقدامات لازم براي تبديل شدن زابل به قطب تجاري اشاره كرد و افزود: اين منطقه به عنوان چهارراه تجاري بين كشورهاي ايران، افغانستان پاكستان و آسياي ميانه به شمار مي آيد كه با تبديل شدن به قطب تجاري ، تحول بزرگي را در استان به همراه خواهد داشت.

بازديد از نمايشگاه توانمنديهاي صنعتي و معدني استان و بازديد از معدن مس چهل كوره برنامه هاي بعدي وزير صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار