تلاش يمنی‌ها برای ممانعت از تحويل گروگان آلمانی به القاعده

میانجیگرهای محلی در این کشور تلاش می‌کنند ربایندگان یک تبعه آلمانی را از تحویل وی به القاعده منصرف کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل پایگاه خبری محیط، میانجیگرهای محلی در این کشور تلاش می‌کنند ربایندگان یک تبعه آلمانی را از تحویل وی به القاعده منصرف کنند.

هیئتی از قبیله عبیده به تازگی به منطقه‌ای در استان "مارب" محل ربوده شده این تبعه آلمانی  اعزام شده است تا ربایندگان را به تمدید مهلت داده شده به دولت برای عملی کردن خواسته‌هایشان در مقابل آزادی این تبعه آلمانی، راضی کنند.

 این درحالیست که یکی از ربایندگان  هفته جاری در تماسی تلفنی با پایگاه خبری "الیمن الیوم" گفته بود اگر دو تن از برادران زندانی‌اش از زندانی در صنعاء آزاد نشوند، این گروگان آلمانی را در ازای 12 میلیون دلار به القاعده تحویل می‌دهد . شایان ذکر است این تبعه آلمانی در ماه فوریه گذشته در استان  مارب ربوده شد.

 منابع رسانه‌ای یمنی سه شنبه نیز اعلام کردند یک میانجی یمنی دیگر تلاش می‌کند یک پزشک ربوده شده ازبکستانی را که یکشنبه گذشته در شهر مارب ربوده شد ،آزاد کند.

 ربایندگان این پزشک برای آزادی وی خواستار یک دستگاه خودرو و دو قبضه تفنگ هستند. آنها تهدید کرده‌اند اگر خواسته‌هایشان عملی نشود وی را به القاعده خواهند فروخت. ربایندگان ادعا کرده‌اند القاعده حاضر شده است در ازای تحویل این پزشک  مبلغ نیم میلیون دلار بپردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار