معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

دولت به هیچ عنوان وارد "حساب‌های بانکی خانوارها" نمی‌شود/ دولت پیگیر "نوسانات بازار ارز"

معاون وزیر اقتصاد گفت: در مورد بحث هدفمندی یارانه‌ها دولت در چارچوب قانون راستی‌آزمایی را که در قانون قید شده، اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شاپور محمدی معاون اقتصادی وزارت اقتصاد در حاشیه اولین جلسه بهبود فضای کسب و کار که با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر طبق آمارهای بین‌المللی رتبه ایران از نظر بهبود فضای کسب و کار با شش پله سقوط در سال 2014 میلادی از بین 189 کشور به 152 رسیده که این رتبه در سال 2013 میلادی بالغ بر 146 بوده است.
 
وی در خصوص بحث هدفمندی یارانه‌ها گفت: در مورد هدفمندی یارانه‌ها به نظر من آمار اعلام شده یک تعامل خوب بوده ضمن آنکه بحث ادامه انصراف از دریافت یارانه نقدی همچنان باز است.
 
وی در پاسخ پرسشی در مورد نحوه راستی‌آزمایی ثبت‌نام کنندگان در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت در مورد اجرای هدفمندی یارانه‌ها در چارچوب قانون عمل می‌کند و راستی‌آزمایی هم در قانون قید شده در عین حال بر اساس قوانین تکالیفی برای دولت قید شده که دولت در مورد بحث هدفمندی یارانه‌ها آن را اجرا می‌کند.
 
وی ادامه داد: دولت اعلام کرده به هر میزانی که منابع از محل انصراف از ثبت‌نام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها حاصل شود آن را در حوزه‌های بهداشت و درمان توسعه پوشش بیمه و سایر بخش‌ها هزینه می‌کند. ضمن آنکه در مورد نحوه حذف از دریافت یارانه نقدی هم بحث‌های اجرایی در این خصوص مطرح است.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران که آیا دولت وارد حساب‌های بانکی مردم می‌شود یا خیر گفت: دولت به هیچ عنوان وارد حساب‌های بانکی خانوارها نمی‌شود و همان‌طور که گفته شد مبنا اعتماد به اطلاعات ارائه شده از سوی مردم است و راستی‌آزمایی در این رابطه تکلیف قانون است.
 
محمدی در مورد میزان تعیین شده پرداخت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: پاسخ‌گویی به این موضوع صرفاً مربوط به معاونت برنامه‌ریزی و معاونت اجرایی ریاست جمهوری است.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص نرخ بنزین گفت: در مورد بنزین باید بگویم این موضوع مربوط به معاونت اجرایی دولت است و باید از آنها پرسیده شود.
 
وی در مورد نرخ ارز و نوسانات موجود در حوزه ارز عنوان کرد: در مورد نوسانات نرخ ارز باید بگویم این نوسانات در حال حاضر وجود دارد اما دولت پیگیر ایجاد ثبات در این بازار است.
 
وی در پایان در مورد بهبود فضای کسب و کار به خصوص بحث‌های مربوط به حوزه وزارت اقتصاد اظهار داشت: حمایت از حقوق سهام‌داران موضوع مالیات و دسترسی به تسهیلات در کنار همکاری ثبت شرکت‌ها و سایر نهادهای مربوطه در دستور کار وزارت اقتصاد است.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۶:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
چرا حساب ها بررسي نشن؟ اونايي ميترسند كه پولاي باد آورده وحاصل از چپاول توحساباشون جمع شده" به فرموده ي مولا علي ع مالي انباشته نميشود مگر از راه حرام. پس تو رو به مولا بررسي كنيد تا معلوم شه كي از كجا اورده؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۵۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام.تکلیف کسانی که پیام (رمز)برای آنها نیامده است چه می شود.....صندوق دریافت گوشی موبایلم هم خالی می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
جوادعرفان طلب اوینی
۱۳:۰۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
بنام الله پاسدارخون شهیدان وباسلام این سیاستی که بکاربرده شددراینخصوص منویادشعاری می اندازه یک فکرخوب داشته باش ولی نقش آدمهای بببخشیداحمق رابازی کن ... این مردم خوب هستن و........... والسلام
Iran (Islamic Republic of)
عبادی
۰۰:۴۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
امید وارم دولت کاری نکند که آنهایی که انصراف دادند پشیمان شوند ؛ چون بسیاری از اینها علی رغم داشتن مشکلات مالی صرفا" برای کمک به دولت و نظام و اعتماد به دولت انصراف دادند از جمله خود من .
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۲۲:۱۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
من افرادی را میشناسم که با وجود داشتن درآمد بالا برای یارانه ثبت نام کردند و در عوض افرادی که زندگی متوسط روبه پایین داشتن به جهت کمک به دولت و اضافه شدن خدمات به عموم مردم انصراف دادند ، عدم برخورد مسئولین با افرادی که با داشتن تمکن مالی یارانه ثبت نام کردند آیا توهین به افراد انصرافی نیست ؟ آیا افراد انصرافی فکر نمی کنند که دولت دارد با این حرفهای عامه پسند که شرط براعتماد است به این معنی نیست که به این قبیل افراد حتی دارد یکجورایی جایزه میدهد ؟ ! بهرحال توصیه میکنم مسئولین تعارف را کنار بگذارند و بصورت جدی با مسئله یارانه برخوردکنند و افرادی که واقعا نیازمند نیستند را حذف کنند تا اثر انصراف را مردم در زندگی شان لمس کنند وگرنه با این شعارها، افراد انصرافی احساس میکنند حماقتی کردند وبس!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
آرین
۲۱:۳۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام به دوستان خبر نگار.من یه کافی نت دارم تا حالا 100نفر برا یارانه ثبت نام کردم که 60درصد انها پیامک برایشان ارسال نشده و همه ریختن رو سرم و میگن چرا پیامک برایشان ارسال نشده نمیدونم چه بگم خواهشا پیگیری کنید به سازمان هدفمندی یارانه ها هم تماس گرفتم اما کسی پاسخگو نبود به پلیس +10هم رفتم کسی پاسخگو نبود لطفا پیگیری کنید باید چه کنیم .ایا کسانی که پیامک دریافت نکرده اند این ماه یارانه بهشون میدن
Iran (Islamic Republic of)
كامران
۲۱:۰۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
بايد ثروت كل مشخص شود شامل املاك وماشين وپول
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۲۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام برای ما پیامک نیامده چه کنیم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۸:۱۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
بگید ویرایش و اصلاح کی هستش؟
خسته شدیم از بس این سوال رو پرسیدیم و جواب نگرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۵۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
اخه ما که پولی تو حسابهایمان نداریم که دلهره داشته باشیم پس طلایی که پاکه........
Netherlands
مهدی
۱۵:۰۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
خوب ما که ترسی نداریم وارد حسابای ما بشن...
-
حسین
۱۴:۴۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
ما که اعتماد کردیم و انصراف دادیم امیدواریم موجب پشیمانی امان نشود امیدواریم.
آخرین اخبار