ایران کمترین وابستگی به "نفت" را در میان کشورهای خاورمیانه دارد

طبق آمارهای ارائه شده صادرات نفت بخش مهمی از تولید ناخالص داخلی ایران را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، طبق آمارهای ارائه شده از سوی صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که اقتصاد ایران همچون سایر کشورهای صادرکننده نفت به این ماده وابسته است و صادرات نفت بخش مهمی از تولید ناخالص ایران را تشکیل می‌دهد.
 
براساس برآوردهای صندوق بین‌المللی پول سهم نفت در تولید ناخالص داخلی ایران بالغ بر 10 درصد است به این معنا که اقتصاد ایران 10 درصد تولید ناخالص داخلی خود را مدیون تولید و صادرات نفت است؛ در میان 12 کشور نفتی خاورمیانه و شمال آفریقا اقتصاد ایران کمترین وابستگی را به نفت دارد.
 
 در همین راستا محمدحسین میرمحمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عنوان کرد: با نظر صندوق مبنی بر وابستگی ایران به منابع نفتی کاملا موافق هستم اما اصلا نسبت به این روند دید مثبتی ندارم زیرا اگر کشور وابستگی زیادی به منابع نفتی داشته باشد در آینده‌ای نزدیک با مشکل مواجه می‌شویم.
 
میرمحمدی در پایان افزود: راه‌های ارزآوری کشور باید متنوع باشد و فقط وابسته به نفت نباشد مثلا از طریق گردشگری، تولید و یا ارائه خدمات به افزایش درآمد ملی کشور می‌توان کمک کرد و فقط به فعالیت‌های بازرگانی وابسته نبود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار