معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

"توليد مقالات علمي" مهمترين دستاورد تاسيس دانشگاه آزاد در مناطق دورافتاده

نگاه تیزبینانه دکترهاشمی رفسنجانی و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق دور افتاده کشور پیش از شعار ملی یکی از بزرگترین دستاوردهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری سی و دومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مراسم سی و دومین سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با اندیشه بلند آیت الله هاشمی رفسنجانی و حمایت مقام معظم رهبری و دکتر جاسبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا نگاه تیزبینانه دکتر هاشمی رفسنجانی براساس آموزش عالی همگانی در سطح کشور و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق دور افتاده کشور یکی از بزرگترین دستاوردهای بزرگ اسلامی است افزود: قبل از آنکه یونسکو و بانک جهانی، آموزش عالی همگانی را مطرح کرده باشند دکتر هاشمی به ایجاد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کردند.

دبیر دومین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه  این دستاورد مهم  از سه جنبه متفاوت نقش بسزایی در آموزش عالی همگانی و توسعه علم و فناوری کشور دارد عنوان کرد:  بر مبنای این دستاورد تولید مقالات علمی دانشگاه آزاد نقش اول را در این مقطع کسب کرده است و همچنین  منجر به فارغ التحصیلی 5 میلیون دانش آموخته در رشته خدمات و بخش اداری و صنعتی شده‌اند.

رونمایی از جایزه ویژه نقدی دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی در ادامه افزود: رونمایی از جایزه ویژه نقدی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم سی و دومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی از فرهیختگان و پیشکسوتان این دانشگاه به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب برگزیدگان براساس معیارهای تعیین شده صورت می‌گیرد، افزود: انتخاب این افراد براساس فعالیت‌شان از مهر ماه 91 تا مهر ماه 92 همچنین واحدهای برتر از نظر پژوهشی و مراکز رشد، تحقیقاتی و فناوری برتر برگزیده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه رونمایی از جایزه ویژه به نام مبارک حضرت امام (ره) از دیگر برنامه‌های این مراسم است، تصریح کرد: هدف از اعطای این جایزه که نخستین بار در در دانشگاه آزاد اسلامی تعیین شده است، تشویق پژوهشگران، دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه به سمت کار برتر است.

وی از اعطای جایزه به 3 نفر از برگزیدگان در رشته‌های علوم انسانی، شیمی و فیزیک خبر داد و گفت: امسال 3 برگزیده داریم که جوایز آنان توسط دکتر هاشمی رفسنجانی اعطا خواهد شد و علاوه بر جوایز  نقدی دو برابر مبلغ جایزه نقدی اعتبارات پژوهشی تعلق می‌گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار