گردشگری در ایران/

روستایی با تمدن فرهنگی 3000 ساله در نزدیکی تهران + تصاویر

روستای کردان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی و وجود جاذبه‌های بسیار زیبا و برجسته طبیعی، تاریخی، گردشگری و مذهبی از استعداد مهاجرپذیری بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ استان تهران یکی از ویژه‌ترین استان‌های کشور است، که دارای طبیعت بی‌نظیری است، هم کوه دارد، هم رود، هم کویر دارد و هم جنگل. اگر پایتخت‌ نشین هستید و حوصله سفرهای طولانی مدت را ندارید،می توانید با هزینه و وقت کمتر راهی این سفر شوید.

روستای تاریخی کردان از توابع بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ در ارتفاع 1350متر از سطح دریا واقع شده است ،که از شمال با جاده کوهسار و برغان ،از غرب با اراضی سیف آباد و بانوصحرا ،از جنوب با اتوبان کرج -قزوین و از شرق با شهرستان کرج مجاور می باشد.

 
  
 
از جاذبه های مهم روستا می توان از شاهزاده حسین وبی بی شهربانو نام برد،بنای امازاده شاهزاده حسین با پلانی مدور که دارای 34 کنگره به ارتفاع شش متر بر روی بدنه و گنبد دوپوش از نوع عرقچین با شیوه آجر سنتی به صورت معمولی و رگ چین می باشد و از این نظر جزء بناهای زیبا و استثنائی محسوب می گردد و در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
 
 
 
 
 روستای کردان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی، استقرار صنایع مهم و وجود جاذبه های بسیار زیبا و برجسته طبیعی، تاریخی، گردشگری، مذهبی، مجاورت با اتوبان تهران-قزوین و همسایگی با مراکز جمعیتی نظیر کلان شهر کرج از یک سو وبرخورداری از آب و هوای مطلوب و طبیعت بسیار زیبای کوهستانی از سوی دیگر، ضمن پذیرائی از تعداد قابل توجه گردشگر، از استعداد مهاجرپذیری بالائی برخوردار است.


این روستا بیش از 3000 سال تمدن فرهنگی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند مشهدی
۱۰:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
سلام، ای کاش در مورد روستای گودآسیاب در حومه شهرستان سبزوار (کیلومتر 11 جاده تهران)هم اطلاعاتی در سایت قرار می دادین که همچون نگینی در حاشیه کویر قرار گرفته و دارای آب فراوان بسیار شیرین و طبیعت بسیار زیبایی می باشد،ولی متآسفانه ناشناخته باقی مانده
آخرین اخبار