صدور و انتقال فناوری در "نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۴" مورد حمایت قرار می‌گیرد

حمایت ویژۀ معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از صدور و انتقال فناوری در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۴ انجام می‌شود.

کوروش شیروانی، مدیر کل دفتر مرکزی ارتباط با دانشگاه‌ها و صنعت سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: اولین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۱۴ و سومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته روز‌ دوم خرداد سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران سالن۴۴ خلیج فارس افتتاح شد. 

 وی افزود: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تسهیلات ویژه‌ای را با رویکرد تسهیل فرآیند تبادل و انتقال فناوری میان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و طرف‌های خارجی متناظر آنها، برای قرارداد‌های فروش و انتقال فناوری در نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری در نظر گرفته‌است، تا شرکت‌های ایرانی که خریدار فناوری از طرف‌های خارجی هستند، بتوانند با شرایط مناسب به فناوری‌های مورد نظر خود دست یابند. 

شیروانی اظهار داشت: در همین رابطه تسهیلات تا سقف ۷۰ درصد مبلغ قرارداد، قابل پرداخت خواهد بود، همچنین برای شرکت‌های ایرانی که بتوانند محصول دانش بنیان یا فناوری خود را به طرف‌های خارجی بفروشند، جوایز صادراتی تا سقف ۵ درصد مبلغ فروش در نظر گرفته شده‌است.

وی تصریح کرد: ۶۰ شرکت ایرانی و ۳۲ شرکت از روسیه، ۱۷ شرکت از هند، ۲ شرکت از کره جنوبی و همچنین از کشورهای بلژیک، آلمان، انگلستان، چین، ترکیه و اتریش نیز در این نمایشگاه حضور دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار