گیاهان،معجون هایی انرژی زا و دارویی

برخی از سبزی‌ها و میوه‌ها می‌توانند حتی بیشتر از نوشابه‌ها و غذاهای انرژی زا نیرو و توان لازم مورد نیاز بدن برای انجام امور مختلف را تامین نمایند و افراد به ویژه برای تامین انرژی باید مصرف آن‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای بدست آوردن انرژی مورد نیاز بدن خود از سبزیجاتی مانند برگ گیاه چغندر استفاده نمایند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند ،کارشناسان لیستی از مغذری ترین سبزیجات و میوه‌ها به تازگی دسته بندی کرده‌اند که در تمامی‌ آن‌ها سطوح بالایی از ویتامین‌های گروه B، ویتامین C ، ویتامین k، آهن، ریبو فلاوین، فیاسین و فولات وجود دارند که تمامی این مواد از جمله اصلی ترین پیشگیرانه‌های ضد سرطان و امراض قلبی هستند.

 گفتنی است برگ چغندر جزو مواد غذایی بسیار مغذی است.
 
کارشناسان در این لیست میوه‌ها و سبزیجاتی مانند اسفناج، لوبیا سبز، شاهی، برگ چغندر و چغندر سبز، کاسنی، برگ کاهو، جعفری و خربزه را قرار داده‌اند.
 
پژوهشگران کم انرژی ترین میوه‌ها و سبزیجات را شامل مواردی چون تمشک، نارنگی، ذغال اخته، سیر و پیاز می‌دانند که بیشتر خاصیت ضد عفونی کنندگی و دارا بودن آنتی اکسیدان‌های ضروری برای بدن را دارا می‌باشند.
 
پژوهشگران و متخصصان علوم تغذیه به افراد توصیه می‌کنند برای بهره مندی هرچه بیشتر از این مواد غذایی مغذی تا حد امکان آن ها را به صورت خام مصرف نمایند، زیرا پختن و یا سرخ کردن سبب از بین رفتن مواد مغذی در سبزیجات می‌گردد.

انتهای پیام/
برچسب ها: گیاهان ، دارویی ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار