ایجاد حوزه تخصصی گردشگری جوانان/ تشکیل نخستین مجلس جوانان شهر تهران

رئیس خانه شهریاران جوان شهر تهران از ایجاد یک حوزه تخصصی گردشگری جوانان در تابستان امسال خبرداد.

به گزارش گروه خبرنگار باشگاه خبرنگاران،‌ محمد ابویی، رئیس خانه شهریاران جوان شهر تهران در جمع خبرنگاران و در حاشیه برگزاری جشن رویش که شب گذشته با حضور هزاران نفر از جوانان در شهر تهران در میدان امام حسین(ع) برگزار گردید، با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی جوان برگزاری این گردهمایی را به همین مناسبت و با هدف ترویج سبک زندگی فردی و اجتماعی حضرت علی‌اکبر(ع) به عنوان جوان برتر برای جوانان 22 منطقه شهرداری تهران عنوان کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی کمیته برنامه‌ریزی فعالیت‌های جوانان در حوزه‌های مدیریت شهری و برنامه ریزی منسجم به منظور گرامی‌داشت این هفته با همکاری تمامی نهادها و سازمان‌های تابع شهرداری تهران از جمله برنامه‌های خانه شهریاران جوان به عنوان تنها مرکز تخصصی مرتبط با حوزه جوانان درحوزه شهری بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و ارزیابی‌هایی از فعالیت‌های جوانان و نیازهای آنان صورت پذیرفته اجرای برنامه‌های این هفته را گامی جهت آشنایی مدیریت شهری از نیازها ومطالبات جوانان و طراحی برنامه‌هایی متناسب با نیازهای آنان عنوان کرد وافزود: در واقع این هفته آغاز مشارکت اجرایی و مشورتی این قشر و حضور در برنامه‌های مختلف شهری خواهد بود.

رئیس خانه شهریاران جوان شهر تهران با تاکید بر اینکه موضوع جوانان و دستیابی به اهداف مرتبط با این حوزه یک بخشی نبوده بلکه نیازمند عزم ملی و همکاری تمام بخش‌های درون شهری و سازمان‌های دیگر است به عدم این باور در برخی از سازمان‌ها ونهادهای مسئول اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع بهانه‌ای جهت فعالیت کم خانه شهریاران جوان به عنوان یک نهاد شهری مرتبط با مسائل جوانان نبوده چرا که این سازمان با تشکیل یک ساختار جدید و احیا و تقویت برنامه‌های ویژه در صدد فرصت‌های مناسبی را برای جوانان در حوزه‌های مدیریت شهری ایجاد نماید. ضمن اینکه حضور موثر جوانان نیز در این حوزه کمک خواهد کرد تا مسئولین و سازمان‌های مربوطه نیز نسبت به موضوع جوانان حساس‌تر شده و اقداماتی موثری را به انجام رسانند.

با اشاره به عضویت بیش از 25هزار نفر از جوانان در خانه شهریاران جوان تصریح کرد: هر چند اقدامات موثری در جهت جذب جوانان در سطح محلات صورت پذیرفته اما این میزان متناسب با جمعیت 2 میلیون نفری جوانان شهر نبود وبیانگر آن است که این نهاد باید بارور تر شده وبه جایگاه پویا ومورد اعتماد جوانان تبدیل گردد.

وی در ادامه از ایجاد یک حوزه تخصصی گردشگری در تابستان امسال خبرداد و افزود: این حوزه ضمن فراهم نمودن بستر لازم جهت سپری نمودن اوقات فراغت جوانان و تعامل آنان با یکدیگر فرصتی جهت کسب تجربه، آموزش و آشنایی آنان با ظرفیت‌های مدیریتی و گردشگری شهری خواهد بود که می‌تواند تسری یافته ودر تمام استان‌ها و کشورهای دیگر نیز عملی گردد.

وی همچنین در ادامه در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص اهم فعالیت‌های خانه شهریاران جوان در سال 93 به تشکیل نخستین پارلمان و مجلس جوانان شهر در حوزه مدیریت شهری اشاره نمود و اظهار داشت: هم اکنون در حال رایزنی با سازمان‌های مربوطه جهت اجرایی نمودن این طرح هستیم که امیدواریم در بهمن ماه سال جاری که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح گردد.

رئیس خانه شهریاران جوان شهر تهران تصریح کرد: راه اندازی و تشکیل شبکه تخصصی از جوانان علاقه‌مند درحوزه‌های مختلف مدیریت شهری نظیر محیط زیست، ترافیک، نیازسنجی، افکار سنجی  و انتظار سنجی جوانان از موضوعات متفاوت شهری از دیگر برنامه‌های خانه شهریاران جوان از سال 93 است.

ابویی همچنین در پایان  با توزیع 22 هزار شاخه گل در 22 میدان اصلی شهر تهران در سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) بازدید میدانی جوانان به عنوان شهردار ناحیه از مناطق و آشنایی با مفاهیم شهری، نشست جوانان با شهردار ومسئولین ارشد شهری، راه‌اندازی کاروان‌های دوچرخه سواری وتجلیل از جوانان مناطق به عنوان بخشی ازبرنامه‌های خانه شهریاران جوان دراین هفته یاد وخاطرنشان کرد: برنامه‌ی ویژه‌ای به صورت متمرکز وهمزمان با ششمین روز از این هفته " پنج شنبه" با حضور جوانان ومسئولین شهری برگزار می‌شود.

گفتنی است، دراین مراسم ضمن تقدیر از جوانان برتر  جمع آوری بیش از یک میلیون امضا نیز در جهت حمایت از تیم ملی ایران در جام‌جهانی جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار